כל האמת אודות הזין

בהמשך לרשימתה הכוכנית של רוני אודות מעמדו הלשוני איבר המין הנשי, רציתי להביא כאן אנקדוטה כמעט מתחייבת.
כולנו יודעים שלאיבר המין הגברי קוראים זין ושזו מילה לא כל-כך יפה. אנחנו משתמשים בה פה ושם, בלית ברירה, כי היא עדיפה על האלטרנטיבות (איבר המין, זכרות, פיפי, פרמשטק, זרג, שמוק, זובי, צינור, משאבה, כלי, וכיוצא בזאתי).
אבל גם זין היא מילה מטרידה בסך-הכל. ישירה ועניינית מאד, קצרה וקולעת (אם יש לה מזל) אבל משובצת בתוך האלף-בית במקום אסטרטגי (בדיוק לפני החטא).
מה שרוב האנשים לא יודעים הוא ש"זין", היא במקורה בכלל לא מילה גסה.
עצרו רגע. האם שאלתם את עצמכם פעם מדוע איבר המין הגברי נקרא על שם אחת מאותיות האלף-בית? מקרה? יד הגורל? מעשה זדון?
באופן אירוני למדי, מקורה של המילה זין הוא באות ז'. בישוב הקדם-מנדטורי, בימי התרבוש והנרגילה, השתמשו בה הצעירים כקיצור למילה הגסה "זרג". משהו בסגנון ה"F' Word". ברבות הימים, הפכה האות ז' למילה גסה בפני עצמה. (במאמר המאלף הזה של רוביק רוזנטל מצאתי סברה נוספת למקור המילה).
ובאשר לעמיתו הפמנני: ייתכן מאד שהמילה המתאימה ביותר לאיבר המין הנשי הייתה מילה בסגנון דומה, נגיד "כף" (כוס) או "נון" (נרתיק) או "גו" (גבעת ונוס). למרבה הצער, שלושת המילים הללו כבר נמצאו בשימוש אחר: כף היא יד, נון הוא דג וגו הוא גב.
המילה כוכית היא בעייתית מאד לדעתי. כי איך תיקרא כוסית מעתה? "כו-כית" (במלרע) זה נחמד, אבל לא נכון דקדוקית. אם כבר, אז הכוסית החדשה צריכה להיקרא "כוכיתית" שזה נוח להגייה בערך כמו "נרתיקנית". עברית שפה כשה.
ודבר תורה לסיום: על משה רבנו נאמר בגמרא ש"זקנו אמה, שפמו אמה, ופרמשטקו אמה וזרת". (אני מוצא שאני, למרות שם המשפחה המטעה, כנראה נצר למשפחת לוויים.) אין לי כרגע את ההפנייה המתאימה, אבל זה שם, ואני מסיק אחד משניים: או שלחז"לינו היה חוש הומור משובח במיוחד, או שלמשה רבינו הייתה זוגיות מאד מאושרת.

סגור לפרסום תגובות והשארת עקבות.

תגובות

  • איתן כספי   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 12:37

    הרי יש את "כוכי מרדכי", אשתו לשעבר של איציק מרדכי, לא?

  • כנ''ל   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 12:55

    היה גם הכינוי 'שוונץ' ביידיש שבעברית זה 'זנב'.

  • שיר   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 13:03

    בנוגע למוזיס, עליו השלום, משום שכתוב "אמה וזרת" הייתי חושבת שמדובר על שם האצבע "אמה" ולא על מידת האורך אמה.

    עכשיו הזוגיות של משה רבנו נראית, אפעס, קצת אחרת..

  • עומר   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 13:17

    המילה זין נבחרה (אולי) כיוון שהיא מייצגת נכונה את התפיסות הגבריות של פעם על מעשה המיניות – הגבר וכלי זינו יוצאים לכבוש את היעד הנשי.

  • עקרב   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 15:13

    וממנה תגזר כיסנית

    ודאי יש לה צליל נקי יותר, וקשה לי לראות מישהו מבלבל את המשמעות בין ההקשרים הכלכך שונים

  • יעלי   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 15:27

    למילה כיס יש צליל עוד פחות סקסי מ"מם" ויש לזה אסוציאציה של קנגורו או פירורי עוגיות
    אני לא בטוחה מה יותר גרוע.

  • עומר   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 15:29

    מה דעתך על הרעיון שלי לאשד? רוני שללה על הסף. אני הצעתי אשד ושדון כתחליף לשני האברים.

  • שוקי   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 16:00

    לא מחזיק. מה גם שלכלב של אחי קוראים שדון.

  • שיר   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 16:57

    ואז תהיה משמעות מאוד מובנת לביטוי "מלחכי פינכה"

    וזה גם משתלב יופי עם פין.

    נראה לי שאני מאמצת.

    🙂

  • שוקי   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 17:06

    "מר דולצין היקר, לאן נעלמו כל מלחכי פינך"?

  • טבורית מצויה   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 19:21

    אבל כשקראתי הרגע את המאמר שלך פתאום "ונוס" נשמע לי לא רע בכלל בשביל כוס. (ונוס-אוחתוק וכיו'ב יכולים להיות חמודים ,לא?). את הגבעות אפשר להשאיר למתנחלים.

  • הפותר   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 19:25

    הוא שכל אחד יקרא לרכושו בשמות פרטיים. כמו לכלבים (רק לא לבחור שמות כמו "ג'קי" או "ארתור").

  • Noa D.   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 22:18

    תאר לך את משה וחווה בדרך לאקט, משה מביא איתו את יחזקאל וחווה מביאה את שולה. טיפה יותר מדי קהל, לא?
    (-:

  • שיר   ביום 22 ביולי 2003 בשעה 23:16

    שלא לדבר על נקרופיליה – איזה פער דורות…

    😉

  • צוף   ביום 23 ביולי 2003 בשעה 0:54

    חינני לאללה, הסיום.

  • Noa D.   ביום 23 ביולי 2003 בשעה 14:00

    אני הייתי יותר בכיוון של משה וחווה מהקיבוץ, ענף לול.

  • שייקה   ביום 29 ביולי 2003 בשעה 15:21

    אמה בהקשר הזה היא יחידת מידה שנגזרת מאמת היד, ולא האצבע האמצעית המכונה אמה. תעשי חשבון לבד.