תשדירי הבחירות

במפתיע, תשדירי הבחירות של המפלגות לכנסת ה-17 מתגלים כאוצר בלום של הברקות. הם מציגים עבודת תסריטאות מצויינת, קופירייטינג משובח, וכוללים רגעי חסד שבהם צריך להיות גדעון עזרא כדי לא לצחוק.

מרצ. מרצ החליטה להקים קואליציה של דפוקים, והיא עושה את זה בחן אמיתי. תשדיר "הכותל", מציג את "הקלפי הגדולה בעולם" שבה כולם – עגונה, אתיופית, הומו, רוסיה שלא מכירים ביהדותה – מצביעים אותו הדבר. התשדיר הזה פשוט מבריק, עשוי טוב מאד ובאמת נוגע. כך גם תשדירי "הזרעונים", הומאז' מהוקצע לקטע המסיים ב"כל מה שרצית לדעת על המין" של וודי אלן. יופי של עבודה.

מפד"ל-איחוד לאומי. תשדירי המפד"ל נפתחים בתשדיר "החדרים". סרטון אנכרוניסטי ונמוך, שמתאים יותר למרזל. שאר התשדירים דווקא טובים מאד. במיוחד התשדירים בסגנון הטלנובלה, שמדברים לקהלים הנכונים בשפה הנכונה. גם התשדירים שבנויים מקטעים קצרים בהם חברי הרשימה פונים ישירות לבוחר, עשויים טוב. שאול יהלום מצויין, אבל גם אפי איתם – אפילו הוא – עובר מסך פלוס. אריה אלדד? הוא יביא את קולות מאזיני "חתול בשק".

תפנית. עבודת הקופי ("אין דין, יש דיין") יפה מאד. התשדיר מעולה. עוזי דיין קצת פחות. לא נראה כאילו שהם הולכים להיכנס לכנסת, אבל סביר להניח שהם ידפקו מנדט או שניים לקדימה, ועוד אחד לליכוד.

חץ ושינוי. מתחרות זו בזו בתשדירי שנאה שעל גבול דר-שטרימר. למזלם, זה בדיוק מה שהקהל הטבעי שלהם רוצה. יו"ר וועדת הבחירות אמנם פסלה את משדר ה"טפילים" של שינוי, אבל קצת באיחור. מי שהיה צריך לראות ראה.
חץ הולכת חזק על טומי, שכבר לא נמצא ברשימה אבל עדיין מככב בתשדירים. כמו הרב כדורי והרב עובדיה לש"ס, וכמו שרון אצל קדימה, גם הבבא טומי יספק את הסחורה בשביל חץ.

הירוקים. לא משכנעים.

דע"ם. אני לא מבין ערבית, אבל הבחורה בראש הרשימה שלהם ממש מותק.

גימלאים. לא רע. הלוואי שייכנסו.

חרות. גועל נפש מנומק היטב. רעיון היישוב מחדש של הפלסטינים יותר מדי מזכיר "יישוב מחדש" במקום וזמן אחרים.

שאר התשדירים בפוסט נוסף, בהמשך היום. הישארו איתנו.
תחקיר וכתיבה:שוקיג.  ייעוץ היסטורי: ג'ו. תמיכה מוראלית: רודי מוזס גלילי. ליווי מקצועי: סאני די.סי.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • גדי   ביום 9 במרץ 2006 בשעה 11:28

    שרואה את תשדירי הבחירות.

  • צח אומן   ביום 9 במרץ 2006 בשעה 12:54

    לאיודע אם הייתי בוחר להתייחס לבחורה בראש הרשימה כ"מותק", אבל בתור התחלה זה די מרשים שיש בחורה בראש הרשימה, וממה שאני לפחות הבנתי, בלי להבין ערבית- האג'נדה שלהם היא בדגש חברתי- "לעובד", ולא לאומי-פלסטינאי. וגם זה סבבה,

  • שוקי   ביום 9 במרץ 2006 בשעה 13:05

    ב"מותק" התכוונתי לזה שהיא מקסימה. למקרה שהובן אחרת, אני בהחלט בעד זה שיהיה לנו ראש ממשלה מותק, שרים מותק, חברי כנסת מותק ואני גם חושב שזוגתי האלמותית היא מותק – וזה לא קשור לעובדת היותה קיסרית.

  • אביבה   ביום 9 במרץ 2006 בשעה 13:18

    אריה אלדד בחתול בשק? אולי התכוונת לדני אלדר?

  • שוקי   ביום 9 במרץ 2006 בשעה 13:29

    אריה אלדד, דני אלדר ודוד גרוסמן. לפעמים גם רוזן, בתקופה שבה מעולם לא הצטלם ודיבר בו זמנית – קול בנפרד ברדיו, פרצוף בנפרד בפנטומימה.

  • עמי   ביום 9 במרץ 2006 בשעה 16:25

    אם יש סיבה אחת שבגללה יש לי סימפיה לאיש הזה, זה הזיכרונות מ"חתול בשק".

    המלך: "וזיר!!"
    הוזיר: "קראת לי מלכי?"
    המלך: "לא, קראתי לך: 'וזיר!!'"

  • נועם   ביום 9 במרץ 2006 בשעה 23:47

    יש איזו דרך לראות את תשדירי הבחירות בלי טלויזיה, כלומר באינטרנט? אימיול, ביטטורנט, משהו? סתם בא לי לראות מתוך סקרנות, ואין לי טלויזיה.

  • ג'ו   ביום 10 במרץ 2006 בשעה 2:02

    איך אני מעריצה אנשים שאין להם טלוויזיה.

  • ג'ו   ביום 10 במרץ 2006 בשעה 10:29

    לדעתי היא היתה צריכה לפסול אותו לגמרי, אבל גם ככה זה בסדר. נראה מספיק מגוחך כדי להבין עם מי יש לנו עסק.

  • שוקי   ביום 10 במרץ 2006 בשעה 19:01

    (נועם) באתרי המפלגות. יש הפניות כאן
    http://www.notes.co.il/shooky/17170.asp

  • ג'ו   ביום 11 במרץ 2006 בשעה 21:04

    שיש אנשים כמוך שחושבים שאסור לפסול ביטויים כאלו. כאילו, אין היסטוריה, אין משמעות לכלום, לא לומדים מכלום וממשיכים לעשות את אותן טעויות בדיוק. חופש ביטוי לא יכול להיות בלתי מוגבל, ואם יש משהו ברור כשמש שאסור לומר, זה בדיוק הדברים האלו. במקום הספציפי שבו אנחנו נמצאים בהיסטוריה, הם עומדים לגמרי במבחן הוודאות הקרובה.

  • שוקיג   ביום 11 במרץ 2006 בשעה 22:57

    אני לא הייתי פוסל על הסף את דבריה של ג'ו. ואני אומר את זה כבעל ניסיון.

    חופש דיבור זה סבבה, באמת. אבל התשדיר המדובר של שינוי הוא פשוט גועל נפש מהסוג הגרוע. עזוב אותי חוקי או לא – להראות דבר כזה בטלוויזיה זו תועבה, וצריך היה לאסור לגמרי את הצגת הסרטון הזה.

  • שוקיג   ביום 12 במרץ 2006 בשעה 1:11

    להציג בסרטון תעמולה חרדים עולים בעשן זה קצת מעבר לגבולות הדיון הלגיטימי. זה לא קשור בשיט לחופש דיבור. זו הסתה לשמה.

  • ג'ו   ביום 12 במרץ 2006 בשעה 13:29

    כי אני מתחילה לחשוב שאולי אתה לא כל כך בקיא בהיסטוריה ולא ממש מבין את ההקשרים. תגיד לי, אם הם היו משתמשים בקריקטורות ישירות עם עיבודים קלים להתאמה מה"דר שטרימר" ובציטוטים ישירים עם עיבודים קלים להתאמה מה"מיין קאמפף", עדיין היית טוען לחופש הביטוי? ואם היו עושים את זה בגרמניה? או באיראן?

    חופש הביטוי הוא דבר נורא חשוב, והאיזון הוא מאוד עדין, אבל חשבתי שלפחות את ההכרח להגביל אותו פה ושם מתוך רצונה של המדינה הדמוקרטית להמשיך ולהתקיים הצלחנו ללמוד מהאפיזודה השולית הזאת בהיסטוריה שקראו לה היטלר.

  • ג'ו   ביום 12 במרץ 2006 בשעה 18:40

    להיתפס למיקומה של הי' בזמן שאתה אכן מפגין בורות עמוקה בחומר או סתם מנסה להתחמק מהשאלה. ואגב, לא רמזתי, אמרתי.

    היום למשל מצאתי קריקטורה שהיתה הפרסומת של "היהודי הנצחי", שהזכירה במידה לא מעטה את תשדירי התעמולה של שינוי. אם אתה אכן כל כך בקיא בחומר, אני מניחה שאתה יודע במה מדובר. יש דברים שאסור שייאמרו כאן, בעיקר במסגרת של תעמולה פוליטית. יש דברים שחופש הביטוי אסור שיכלול אותם. אפילו אם מתנחלי גוש קטיף חצו את הקו הזה, זה לא אומר שהוא צריך להישאר חצוי. אחד מהם הוא הצגה קריקטורית של יהודים חרדים בצורה שלא היתה מביישת את התעמולה הנאצית. השני הוא הצגה של עיקרי דברים מתוך התוכנית הראשונית של היטלר ליישוב מחדש של היהודים, עם שינויים קלים להתאמה, כמו בתשדירי התעמולה של מרזל או החבר הזה שלו שהדחקתי את שמו. אפילו אם אתה לא סובר שהם עומדים במבחן הוודאות הקרובה. אני אגב סוברת שהם עומדים בו. פגיעתם בציבור היא קשה, גם בציבור שנגדו הם יוצאים – חרדים וערבים במקרים האמורים, וגם בציבור הכללי. אזכורים כאלו עם קונוטציות כאלו אינם מקריים, אינם תמימים ולא ניתן להתעלם מהם. לא מספיק לצווח "חופש ביטוי חופש ביטוי" ולומר כל מיני דברים שרומזים על עליונות אינטלקטואלית לכאורה, תוך כדי שאתה פוטר את עצמך מלענות על השאלות הקשות כאן. ולא שיש לי משהו בעד בייניש. כאן, במקרה, היא צודקת, אבל מן הראוי שתתפוס קצת יותר ביצים.

  • ג'ו   ביום 12 במרץ 2006 בשעה 18:44

    לקטנוניות, אז גם "דר שטירמר" זה לא ההיגוי הנכון, אלא "דר שטורמר" (עם אומלאוט מעל ה-U).

  • שוקיג   ביום 12 במרץ 2006 בשעה 19:33

    לא עולים בעשן?
    אז מה הדבר האפור שהתפזר באוויר רגע אחרי שהם עשו "פוף"?
    אתה צודק, שכאשר הם משמיעים קול של פוף ולא נדחפים למשרפה זה הרבה יותר אסתטי. גם לומר "הגירה מרצון" במקום "ערב ריין" זה יותר אסתטי. השאלה היא לא האם אנחנו אוהבים את התכנים האלה או לא, אלא האם הם מסיתים נג קבוצה מסויימת או עושים דה-הומניזציה שלה.

  • ג'ו   ביום 13 במרץ 2006 בשעה 10:23

    אני יודעת, זה לא נעים להתעסק עם השואה וקונוטציות השואה, והשימוש בקונוטציות שואה ומשמעותו. אבל מה לעשות שזה מה שאני עושה כמעט כל יום, ולא בהקשרים של תעמולת בחירות, ושזה מאוד רלוונטי.ואין לי שום כוונות להפסיק עם זה, אפילו אם זה לא ממש מוצא חן בעיניך ומציב בפניך טיעונים שאתה לא מסוגל להתמודד איתם (מסקנה הגיונית לנוכח העובדה שלא טרחת להתמודד איתם).

    מה שאתה אמור לעשות עם המידע הזה זה דבר מאוד פשוט – להפסיק להיתמם. ואתה רק מחזק את דברי לגבי בייניש – היא אכן לא מפגינה שום ביצים.

    לא ממש אמרתי שאני רוצה שיוציאו את מרזל והחבר הזה שלו מחוץ לחוק. זו לא הדרך הנכונה להתמודד עם מחלת הגזענות בעיני. כרגע, אנחנו מדברים רק על התשדירים וגבולות חופש הביטוי, ולא על מה צריך לעשות עם מפלגות שמבטאות באופן כללי עמדות גזעניות. אבל הבנת הנקרא זה כנראה לא הצד החזק שלך. לא טוב לך עם עיסוקים בספציפיקציות, אני מבינה. זה קצת שומט את האדמה מתחת לאדנות המגוחכת שאתה מנסה להציג כאן בלי להוסיף לה שום תוכן.

    לגבי ה"דר שטורמר", אני לא מכירה דבר כזה מבוכה. ואין לי גם שום בעיה להודות שאף פעם לא הייתי חזקה מדי בהיגויים ובשמות, מה שלא קשור בשום צורה שהיא לתוכן, ומהווה אך ורק היטפלות קטנונית ומגוחכת מצידך. אבל, מצד שני, מי שמתהדר בדייקנות כמוך, מן הראוי שידייק. איך אומרים, נאה דורש, לא נאה מקיים.

  • ג'ו   ביום 13 במרץ 2006 בשעה 19:24

    אולי הפעם תקלוט. מי יודע, אלוהים גדול. השיחה נסבה סביב השאלה האם יש הצדקה לפסול קטעים מסוימים מתשדירים מסוימים שמביעים דברים מסוימים. לטענתך, הדברים האלו כשלעצמם אינם ראויים לפסילה, מאחר והם אינם מצדיקים הפרה של עקרון "חופש הביטוי". לטענתי, מאחר והם מהווים באופן מאוד בוטה קונוטציה לדברים שנמצאים במקום בולט בעולם האסוציאציות של העם היושב בציון, בעיקר אחרי השימוש הבוטה שנעשה בקונוטציות מהסוג הזה בתקופת ההתנתקות המתוקשרת עד מאוד. אי אפשר להתייחס אליהם באופן תמים, ויש לבחון את הסיטואציה, את שיקולי הפסילה, גם לאור זה. יצירת קונוטציה בין קבוצות אוכלוסיה לבין ההקשרים האלו היא ללא כל ספק פגיעה קשה בציבור, שמצדיקה פסילה. ולדעתי האישית, הזניית השואה לצורך תעמולה פוליטית היא דבר שפוגע בעצם מהותה של מדינת ישראל, ואני אשמח לפרט מדוע.

    לדברים האלו אתה, כמובן, מסרב להתייחס לעניין, ורק מנסה נואשות לעסוק בגופו של אדם. זה לא עושה על אף אחד שום רושם, ואתה סתם מוציא את עצמך אידיוט.

    לגבי ה"דר שטורמר", מאחר ולמיטב ידיעתי, העיתון לא פורסם מעולם בעברית ושמו לא ניתן לו על ידי דוברי עברית, הרי שהתעתיק המדוייק הוא זה שמבטא את ההיגוי הגרמני שלו (שהיה מקורו) באופן הטוב ביותר. גם אם כולם אומרים שתי שקל, זה לא הופך את זה לנכון.

    כל פעם שאתה מוכיח את עומק בורותך, אתה מאשים עוד יותר את האחרים בבורות. למולך, אני אכן לא יודעת מה זה מבוכה. אולי רק מבוכה קלה, בשבילך. הקריקטורה שדיברתי עליה היא מאוד מפורסמת. כל אדם שיש לו מינימום ידע בחומר יודע במה מדובר. אבל כנראה שידע הוא לא תנאי להיעדר בורות אצלך.

  • ג'ו   ביום 13 במרץ 2006 בשעה 19:26

    יצאה לי נקודה במקום פסיק אחרי "תקופת ההתנתקות המתוקשרת עד מאוד". אני ממהרת לתקן, כדי שאדוני הנכבד לא יצליח להיתלות בנקודה.

  • ג'ו   ביום 13 במרץ 2006 בשעה 19:36

    את המשמעות של המילה Stuermer בגרמנית (ה-ue מציין אומלאוט). משמעות שמו של העיתון הנאצי המפורסם שאנחנו מתווכחים על דרך היגויו כאן היא פשוט – "קדימה" (forward).

  • ג'ו   ביום 14 במרץ 2006 בשעה 8:35

    אתה כנראה לא יודע מה זה אומלאוט. אומלאוט זה שתי הנקודות מעל ה-U, וכאשר אין לך אומלאוטים במקלדת, אז האיות המקובל הוא להוסיף e אחרי ה-vowel. כך, נגיד, המילה "מאוחר" בגרמנית תהפוך ל-spaeter.

    לא יודעת מה אומרת וויקיפדיה, אבל יש לי בבית מילון גרמני אנגלי עליו המליצה המורה שלי בגרמנית מתחילים, גרמניה קתולית שעוסקת בהוראת גרמנית ברחבי העולם כבר די הרבה שנים. מעבר לכך, יש ברשת מילון של אוניברסיטת מינכן באתר שנקרא LEO, קצת יותר רציני מוויקי, והוא אומר את הדבר הבא:
    http://dict.leo.org/?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType=relaxed&relink=on&sectHdr=on&spellToler=on&search=Stuermer

    אחד מהפירושים הוא forward (בספורט).

    אז התשובה היחידה שלך היא "פסקה נלעגת". מעניין למה. כי אם אתה טוען ששגיאות דקדוקיות (או שגיאות בהיגוי, לצורך העניין) הן משהו שחייבים לציית לו אם כולם מצייתים לו, ושכאשר מדברים על דיוק, אז הדיוק משמעו דיבור בשגיאה, אז אתה הוא הנלעג.

  • ג'ו   ביום 14 במרץ 2006 בשעה 21:23

    היא הניסיונות הפאתטיים שלך לתקן את הפאשלות שלך. קוקי, זה לא עובד. הפאשלה תישאר כאן לנצח, ואתה יכול גם להתחיל לקלל. אפילו בגרמנית. עם אומלאוטים. זה עדיין לא יעבוד.

    קיבלת לינק למילון, שאושר על ידי מורים לגרמנית. אבל כמובן, "לא מצאתי אף מקור". נורא קשה באמת ללחוץ על לינק. מסכן שלי. אם לא בא לך ללחוץ על לינק, לך לחנות ספרים, ופתח מילון אנגלי גרמני. אבל למה באמת שתבדוק. אתה הרי לא מהבודקים, אלא מהיורים לכל הכיוונים בתקווה שמשהו יתפוס. גם זה לא עובד.

    אגב, אטימולוגיה באופן כללי זה עניין מרתק. אני יכולה לספר לך על עוד משמעויות אמיתיות של כל מיני מילים שאנחנו מכירים אותן במשמעות אחרת.

    אכן, אני לא עושה קופי פייסט, מאחר ואני יודעת קצת גרמנית, בעוונותי, ולכן משתמשת באופנים המקובלים לכתיבת אומלאוטים ללא הגדרת שפה נוספת, שטרם הצלחת לתפוס מהם כנראה. מה גם שטענתך כאילו היתה שם שגיאה הופרכה, אבל אתה כנראה לא מסוגל להתמודד עם עובדות. (המורים לגרמנית הללו, גרמנים במוצאם, יכולים לאשר גם את זה, וגם את משמעות המילה Stuermer) (ומה הבעיה עם העובדה שזו המשמעות שלה? קשה לך אחרי הגילוי הזה לתמוך בקדימה?) (ורק 330 תוצאות בגוגל? זה כבר אומר דרשני. לדבר כל כך נפוץ, היית מצפה לקבל 330 אלף).

    לא ממש התעמקת, אבל אתה לא מתבייש להתייחס. גישה אופיינית לבורים ועמי ארצות. ובורותך מתגלה גם במשמעות שאתה מעניק למילה "תעתיק". בוויכוח הנוכחי מדובר אך ורק בשגיאה שהשתרשה.

  • ג'ו   ביום 14 במרץ 2006 בשעה 21:27

    "מה שבאמת מצחיק הם הניסיונות הפאתטיים" וגו'.

  • שוקיג   ביום 14 במרץ 2006 בשעה 21:54

    תפסיקו לבזבז אנרגיות על שטויות
    (אם כי, ג'וני, אני נאלץ לומר – הלכתי למילון ובדקתי וג'ו צודקת).

  • ג'ו   ביום 15 במרץ 2006 בשעה 8:36

    ולכן נתקעת בלופ אינסופי של חזרה על אותו ברבור מטופש וחסר פשר, שמעיד לא רק על בורות אלא גם על חוסר יכולת להבין את הנקרא בצורה הבסיסית ביותר (או לפחות להבין מושגי יסוד כמו "טעות" או "משמעות"). נו, שויין, לפחות החלטת "לפרוש בשיא", ולברוח עם זנבך בין רגליך, מבלי שענית על שאלה אחת או אמרת דבר אינטליגנטי אחד. אני מבינה מכל זה שבזבזתי את זמני על בן תשחורת מהסוג שחושב שבערות זה כוח והתחמקויות הן תשובה. חבל. ומצד שני, חבל על מי שמת.

    ולשוקי mein liebe – אכן, הדיון הזה היה משעמם באופן מצער, טרחני ומייגע, אבל אני בטוחה שתסלח לי לנוכח העובדה שאתה יודע כמה שהנושא הוא בנפשי.

  • שקדיה   ביום 9 במרץ 2006 בשעה 12:42

    הדבר הבולט בתשדירים הוא פערי התקציב. לירוקים, למשל, יש תקלות וקפיצות המעידות על עריכה חובבנית. כך גם אצל הגמלאים שנדמה שתשדיריהם הופקו במתנ"ס המקומי.
    הפערים בולטים עוד יותר בהפקת הסאונד. שים לב שבכל מעבר מתשדירי המפלגות הגדולות והבינוניות למפלגות השוליים יש נפילת סאונד. הדבר כל כך בולט לאוזן שהוא מעורר שאלה האם יש בזה משהו מגמתי.

  • ג'וני דו   ביום 10 במרץ 2006 בשעה 2:04

    יש באתרים של המפלגות, ושם הצנזורה גם לא תופסת.

    כלומר, באתר של שינוי תוכל לראות את "תשדיר החרדים הנעלמים" ללא הצנזורה (התמוהה) שהעבירה אותו בייניש.

  • ג'וני דו   ביום 10 במרץ 2006 בשעה 16:53

    הצנזורה תמוהה ומדאיגה בדיוק כמו הפסילה של המשפט "ערבי טוב הוא לא ערבי מת, ערבי טוב רוצה לפעמים לצאת", מהתשדירים של ברוך מרזל.

    ממש קשה להאמין ששופטת עליונה במדינת ישראל חושבת שצריך לאסור באמצעות החוק על השמעת ביטויים כאלה. נראה הרבה יותר כמו החלטה של סטודנטית למשפטים שלא מבינה מהו חופש הביטוי, ובטח שלא מבינה למה אמור להתייחס "מבחן הוודאות הקרובה".

    אני לא יודע לגבי מרזל, אבל קראתי באתר של שינוי שהם הגישו עתירה בעניין לבג"צ, ונותר רק לקוות שמישהו שם יורד לבייניש איזה פטיש 5 קילו על הראש.

  • ג'וני דו   ביום 11 במרץ 2006 בשעה 21:51

    נו, העיקר שכולנו נורא נדהמים (ועם ביטויים כמו "ההיסטוריה", "לא לומדים מכלום" ו"ברור כשמש", בכלל קשה להתווכח).

    האמת שאין לי ממש כוח להסביר לך שאתה לא מבין (אתה בטוח שאתה יודע מה זה מבחן הוודאות הקרובה?), וגם ממשק ההתדינות פה לא ממש מעודד הודעות "מושקעות".

    בינתיים אני אסתפק בלקשר למאמר בנושא של גאי כרמי, משפטן המתמחה בחופש הביטוי:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=692124&contrassID=2&subContrassID=3&sbSubContrassID=0

  • ג'וני דו   ביום 11 במרץ 2006 בשעה 23:57

    (חשדתי שהיא בחורה. לא זוכר כבר למה. אבל בסוף לא מצאתי לזה הוכחות והחלטתי ללכת על פניה בלשון זכר).

    אני באמת לא רוצה להתחיל לשאת כאן הרצאות על "חופש הביטוי", ולהפציץ בציטוטים של אהרן ברק.

    אסתפק באימרה הדי מוכרת שחופש הביטוי נועד בדיוק כדי לאפשר השמעה של ביטוים חריגים, בוטים, ואפילו מתועבים וגזעניים.

    כשאתה אומר חופש הביטוי זה סבבה אבל התשדיר של שינוי מגעיל אותי, אז יאללה שהחוק יאסור על ההקרנה שלו, אתה שומט את כל הקרקע מתחת לרעיון של חופש הביטוי. אף אחד לא צריך אותו בשביל להגן על ביטויים שנמצאים ממילא בתוך הקונצנסוס.

    וחוקי או לא, זאת בדיוק השאלה כאן. אם אנשים היו אומרים התשדיר של שינוי מגעיל, בואו בתגובה לא נצביע בשבילם – זאת הייתה מחאה לגיטימית.

  • ג'וני דו   ביום 12 במרץ 2006 בשעה 18:12

    שוקי, הדיון באופן שבו הוצגו החרדים בתשדיר של שינוי (אני לא חושב שהם "עולים בעשן", אבל לא חשוב כרגע) הוא בדיוק דיון בגבולות חופש הביטוי. *לדעתך* זה "מעבר לגבולות הדיון הלגיטימי" ו"הסתה לשמה", אבל על זה בדיוק הדיון.

    ג'ו, קצת מצחיק שמישהי שאפילו לא יודעת איך באמת קראו לעיתון ההוא ("דר שטירמר", ולא "דר שטרימר") מנסה לרמוז שאני לא בקיא בהיסטוריה. הצווחות ההיסטריות האלה של "גרמניה", "גרמניה", "שואה" "איראן", "היטלר" די עלובות בעיניי למען האמת.

  • ג'וני דו   ביום 12 במרץ 2006 בשעה 19:49

    טוב, אני מניח שזאת הולכת להיות ההודעה האחרונה שלי בנושא, כי לא נראה לי שאת ממש מתקדמת עם זה לאנשהו (לגבי הבורות, כפי שכבר הראתי, מי שמפגינה אותה עד עכשיו זאת את).

    אז היום למשל מצאת קריקטורה שהיתה הפרסומת של "היהודי הנצחי", שהזכירה לך במידה לא מעטה את תשדירי התעמולה של שינוי. אני לא יודע מה בדיוק אני אמור לעשות עם המידע הזה, אבל תודה. אני ראיתי היום ציפור רבת יופי (אגב, הציפור ראתה אותי).

    עכשיו אנחנו עוברים לדיון במצע של מרזל ושל "החבר הזה שלו שהדחקת את שמו"? (אני מניח שהתכוונת לקליינר). זה לא בדיוק נושא הדיון, אבל בכל מקרה זכותך לחשוב, שצריך לאסור עליהם להציג את התוכניות שלהם. כמו שציינת, בעניין הזה "אפילו" בייניש לא מסכימה איתך. שניהם רצים כחוק כבר מערכת בחירות שניה ברציפות (פעם שעברה ביחד, הפעם לחוד), וקליינר מציג מדי יום תשדירים שמציגים את תוכנית ה"פינוי-פיצוי" שלו. יש הרבה אנשים שהתשדירים האלה מרגיזים אותם או מגעילים אותם, יש פחות אנשים (ובעיקר הרבה פחות משפטנים) שחושבים שצריך להוציא אותם מחוץ לחוק.

    ולגבי ה"דר שטירמר", אני מבין שמדובר בטעות קצת מביכה, אבל כמו שיכולה לגלות לך למשל בדיקה פשוטה באינטרנט, זה התעתיק המקובל בעברית.

  • ג'וני דו   ביום 13 במרץ 2006 בשעה 14:31

    למה בדיוק אני אמור להתייחס? לזה שאת זורקת כל מיני מונחים בנאלים ואת הקלישאות הכי שחוקות מ"עולם השואה"? (אגב, נדמה לי שעוד לא כתבת "אושוויץ", "גבלס" ו"נירנברג". אני מציע שתכניסי את זה באחת ההודעות הבאות, זה יכול לחזק מאוד את הטיעונים שלך).

    אני גם לא מבין איזו התייחסות אינטליגנטית בדיוק אני יכול לנפק לגבי קריקטורה שרק את ראית, ולגבי האסוציאציה הפרטית שהיא העלתה אצלך.

    ושוב, אחרי האשמות נלעגות על בורות מפי מי שהוכיחה את בורותה, עכשיו אני מואשם בחוסר הבנת הנקרא ובהתחמקות מ"עיסוקים בספציפיקציות", מפי ההיא שכתבה על "מרזל והחבר הזה שלו".

    ולגבי ה"דר שטירמר", אכן דרשתי דיוק ולכן השתמשתי בתעתיק המדויק המקובל בעברית. אני לא יודע מה בדיוק את רוצה, אבל העובדה שאת "לא מכירה דבר כזה מבוכה", בכל זאת מסבירה כמה דברים.

  • ג'וני דו   ביום 14 במרץ 2006 בשעה 0:24

    אני חייב ללכת לישון, אבל פשוט לא יכול להתאפק.

    שוב טעית:

    א. האיות הנכון הוא: Der Stürmer.

    ב. (לפחות לפי וויקיפדיה) "משמעות שמו של העיתון הנאצי המפורסם" היא דווקא "המסתער".

    ולגבי הפיסקה הנלעגת עם ה"שתי שקל": טוב נו, כאמור, מזל שאת לא מכירה דבר כזה מבוכה.

    לגבי היתר, אולי מחר.

  • ג'וני דו   ביום 14 במרץ 2006 בשעה 19:45

    מה שהכי מצחיק הוא שאת ממש מתיימרת להיות מבינה בתחום. את מוסיפה כל מיני "הערות אגב ידעניות", וחיפוש פשוט בגוגל מגלה שפשוט אין לך מושג. ומילא לתקן אותך, מה שהכי מעייף הוא שאח"כ במקום להודות בטעות את מתפתלת עם כל מיני הסברים, שהופכים יותר ויותר מופרכים.

    "כאשר אין לך אומלאוטים במקלדת" – שמעת אולי על טכנולוגיה חדשנית בשם קופי פייסט?

    אולי אחד הפירושים הוא קדימה, אבל את טענת במפורש שזאת *"משמעות שמו של העיתון הנאצי המפורסם"*. זאת לא משמעות שמו של העיתון (שבועון) הנאצי, כך ש(שוב)טעית.

    חיפוש בגוגל על הביטויים המדויקים "Der Stürmer" ו-"the attacker" נותן 330 תוצאות ביניהן האתר של מרכז ויזנטל, ואתרים מכובדים נוספים:
    http://www.google.co.il/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-05,GGLG:en&q=%22Der+St%C3%BCrmer%22+%22the+attacker%22

    לא מצאתי אף מקור על פיו, כטענתך, "משמעות שמו של העיתון הנאצי המפורסם… היא פשוט -קדימה", אבל את מוזמנת להאיר את עיניי.

    לא ממש התעמקתי בפיסקה האחרונה והמסורבלת שלך, אבל נדמה לי שמילה שיכולה לעזור לך היא המילה *תעתיק*. אולי יש לך איזה מילון טוב בבית שכולל את משמעות המילה הזאת, ואז תוכלי להפסיק לקשקש על שגיאות דקדוקיות שחייבים לציית להן, או מה שזה לא היה שם.

  • ג'וני דו   ביום 14 במרץ 2006 בשעה 22:22

    מה היה לא ברור בפיסקה הזאת, שכתבתי בהודעה הקודמת:

    "אולי אחד הפירושים הוא קדימה, אבל את טענת במפורש שזאת *"משמעות שמו של העיתון הנאצי המפורסם"*. זאת לא משמעות שמו של העיתון (שבועון) הנאצי, כך ש(שוב)טעית".

    הלינק שלך לא מתייחס ל*משמעות שמו של העיתון* אלא לאחת המשמעויות בשפה הגרמנית. אין אף לינק שעל פיו *משמעות שמו של העיתון* היא "קדימה" (כלומר, אני לא מצאתי, ואת לא הבאת אף אחד כזה).

    את "יודעת קצת גרמנית", עוסקת בשואה "כמעט כל יום", ובכל זאת לא הפסקת לטעות באופן מעורר גיחוך. וזה עוד בלי להתייחס בכלל לעובדה שמלכתחילה לא היה כמעט כל קשר בין הטיעון המקורי שלי לבין קלישאות השואה שירית כאן על שמאל ועל ימין בצורה פאבלובית.

  • שלומי-מתגיס השבוע!   ביום 25 במרץ 2006 בשעה 22:51

    לך את השואה? יש כאלו שעדיין זרוקים ברחובות! אפילו כאלו ששיתפו פעולה עם המגרשים! רק טׁב אנשים ישרי דרך! מקומות ראשונים בדאגה לנכים,קשישים ולסל התרופות

השאר תגובה