המלצה: שלי יחימוביץ' בהארץ

[הערה חשובה: פוסט זה נכתב לפני ששלי יחימוביץ' נתנה את ידה ל-2 תקציבים אנטי-חברתיים ואז חברה לאהוד ברק. הצליחה לעבוד על כולנו].

תקראו את הראיון הזה עם שלי יחימוביץ'. קצת ארוך אבל מעניין ואפילו חשוב. בכמה דברים אני לא מסכים איתה, אבל קשה שלא להגיע למסקנה שכנראה מדובר בבחורה רצינית (אפילו שארי שביט עשה לה חיים קלים).

במשך שנים לא סבלתי את יחימוביץ'. חשבתי שהיא צדקנית, תוקפנית יתר על המידה, יהירה. עם הזמן דעתי קצת התרככה, ואולי גם יחימוביץ' השתנתה קצת. גם אהבתי את ה"טורים האישיים" שלה בטלוויזיה, שעסקו בעניינים חברתיים. הם גם הוכיחו שהיא בחורה עם ביצים.

כשכתב לה רני רהב את מכתב הרעה-רעה-רעה, זה הביא לי את הסעיף. התקשרתי אליה, כדי להגיד לה שלא משנה – מסכים או לא, אוהב או לא – אני איתה, בעדה. לא תפסתי אותה, אז השארתי הודעה.

כשהחליטה לרוץ לרשימת מפלגת העבודה היה ברור לי שזה נעשה מסיבות טובות. כמו שזה נראה אז, היה לה עתיד בטוח יותר בעיתונות. כרגע, נראה שלפחות אותה היה שווה לשלוח לכנסת. נקווה שלא נתבדה.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • יוחאי עילם   ביום 22 בספטמבר 2006 בשעה 2:27

    חבל שהיא לא שרה או יו"ר ועדת הכספים.

    יש עוד כמה חברי כנסת שעושים עבודה טובה. אהה, קשה לי להיזכר כרגע. תוחזר תמר גוז'נסקי !

  • שחר   ביום 22 בספטמבר 2006 בשעה 7:48

    שוקי- עוד לא ניתקלתי בבחורה עם ביצים. אם תבדוק טוב תראה שאפילו ליחימוביץ אין. אין לה ביצים…וברצינות, תמיד נשמע לי שבין השורות הביטוי הזה בעצם אומר שהבחורה רצינית. היא גבר גבר.
    רציתי להציע ביטוי שונה ומתאים יותר, אם כי לא מקורי שלי.
    ב ח ו ר ה ע ם ב י צ י ו ת!

    ובהקשר קצת דומה, שמתם לב לתחזית של שביט
    "אם תשרוד די זמן אין כל ספק שתהיה לאחת הפרלמנטריות הבולטות בישראל. טובים הסיכויים שבסופו של יום תרומתה הסגולית תהיה חשובה לא פחות מתרומתן של תמר גוז'נסקי, שולה אלוני ואורה נמיר".
    האם שביט מתייחס אליה ככה כיוון שהיא אישה. פרלמנטרית. ולכן ראוי להשוות אותה רק לנשים אחרות? מה אין לה סיכוי להיות טובה כמו פרלמנטרים (גברים)מוצלחים, או שאין טעם בהשוואה בינה לבינם?

    (למען ההגינות אצטט גם את השורה הבאה "יכול להיות שהיא אפילו תירש את עמיר פרץ")

  • דרומי   ביום 22 בספטמבר 2006 בשעה 10:32

    העמדה המיידית שלי הייתה להסכים איתך. אוטומטית חשבתי "נכון, בעצם למה הוא לא השווה אותה ל…" ואז ניסיתי למצוא שם של גבר שהוא מחוקק חברתי מצטיין. ולא מצאתי. והעיסוק שלי בחיים זה לקרוא פרוטוקולים של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. למעשה, הייתי מוסיף עוד שתיים שלוש נשים (נעמי חזן בעיקר) לפני שהייתי מתחיל למנות גברים.

    כלומר, אני לא יודע אם זה מה שארי שביט התכוון (מההיכרות שלי איתו, סביר להניח שלו), אבל במקרה זה ההשוואה לפרלמנטריות היא דווקא מוצלחת, שכן בהחלט מדובר בשלוש מהטובות בתחומן, גם כאשר תחומן כולל נשים.

  • ד.ט   ביום 22 בספטמבר 2006 בשעה 11:04

    לדרומי, מה עם שאול יהלום, רן כהן?

  • דרומי   ביום 22 בספטמבר 2006 בשעה 12:01

    שני אלה עשו הרבה
    אבל אני הייתי מדרג אותם אחרי כל מי שכתוב לעיל. אפשר בהחלט לסווג אחרת, אבל סיווג כזה – ששם את גוז'נסקי, נמיר ואלוני כשלושת המחוקקים\ות החברתיים\ות החשובים\ות בכנסת ישראל בעשור האחרון – הוא בהחלט סיווג הגיוני, ולטעמי גם נכון (הייתי מחליף את אלוני בחזן).

    כלומר – ארי שביט בהחלט התכוון להגיד 'יש לך פוטנציאל להגיע למקומות הראשונים בליגת הנשים'. אלא שבמקרה זה, יצא לו 'יש לך פוטנציאל להגיע למקומות הראשונים נקודה'

  • שי   ביום 23 בספטמבר 2006 בשעה 14:38

    עוד המלצה:
    http://hagada.org.il/hagada/html/modules.php?name=News&file=article&sid=4831

  • שרון   ביום 24 בספטמבר 2006 בשעה 9:47

    אילו רק הייתה לה את ההזדמנות, גם היא הייתה מאכזבת אותך כמו פרץ. לשמחתה, עדיין לא הונח על כתפייה אותו כובד אחריות והיא יכולה להשחית מילים כטוב ליבה בברברת:
    "נכנסתי לפוליטיקה כיוון שקצה נפשי בסוג הזה של השמאל שכל הזהות שלו נשענת על התנגדות אוטומטית למלחמה באשר היא. אני לא אהיה שם. אני לא אהיה השמאלנית הרגילה היאפית שהולכת להפגין נגד הכיבוש ואוהבת ערבים אבל שונאת מזרחים. אני לא אהיה במקום הזה. לא אכנס לפינות הצפויות האלה שבהם מצפים ממני לגנות את המלחמה ולגנות את מהלכי המלחמה. זה קל מדי. זה נורא קל. הרבה יותר קשה להיות במקום שאני נמצאת בו".

    ומהו אותו מקום קשה?להתנער מאחריות לגבי המלחמה:
    "… אני ניהלתי את המלחמה הזאת? אני לא באתי לפוליטיקה לעסוק בנושא המדיני-ביטחוני. אני מקדישה את עצמי באופן טוטלי לעניין הכלכלי-חברתי. לכן אני לא רוצה להיות שרה. לא מבקשת להיות בוועדת חוץ וביטחון. כל מה שאני רוצה לעשות הוא לשבת בוועדת הכספים מהבוקר עד הלילה כמו הילד ההולנדי אשר שם את האצבע שלו בסכר. זה מה שאני רוצה לעשות".

    בלשון אחרת, כמו רוצה יחימוביץ לומר לנו: 'אני, כל מה שבאתי זה להיות צודקת ולעשות צדק'. תן לה כמה שנים ומספר תחומי אחריות ותקבל ככל הנראה עוד סוג של פרץ. ואולי הפעם יפה שעה אחת קודם לא להתרשם מהמילים המפוצצות?

  • שוקי   ביום 24 בספטמבר 2006 בשעה 13:06

    אולי את צודקת, אבל אני לא הולך לדון את יחימוביץ' על הפשעים שעוד לא ביצעה.
    אני לא יכול לומר שאני לגמרי שלם עם הרעיון של הקרבת נושאים מסויימים לטובת אחרים באופן מוחלט, כאשר לשני התחומים יש השלכות מוסריות. אבל עדיפה ח"כית שמקדישה את עצמה לחלק מהמטרות החשובות, מח"כים שמקדישים את עצמם באופן בלעדי לעסקנות פוליטית ולשחיתות.
    ואם היא תפסיק להיות כזאת אז נקרע אותה.

  • מוסיף   ביום 25 בספטמבר 2006 בשעה 20:45

    שוקי,

    צר לי להיות מחרב השמחות שאני, אבל מה לעשות, מישהו צריך לעשות את העבודה השחורה.

    מאנשים שראו את עצמם כידידים וחברים קרובים של יחימוביץ' אני יודע שעם כניסתה לפוליטיקה היא הפכה לפוליטיקאית במובן הרע ביותר של המילה, וההתנהלות שלה בתקופה האחרונה בהחלט מדגימה את זה בצורה ברורה.
    כדי לשמור על מקומה במפלגת העבודה היא תכשיר כל שרץ שנשבעה להיאבק למענו.

    היא פשוט יודעת להציג את עצמה מול התקשורת טוב יותר מפוליטיקאים אחרים. זה הכל.

  • עידן דורפמן   ביום 22 בספטמבר 2006 בשעה 2:16

    עזוב, אני אופטימי.

    אם רק היו לנו עוד 60 שלי יחימוביץ'!

  • אורן   ביום 22 בספטמבר 2006 בשעה 8:38

    אתה מזכיר לי את הקטע שהאנשים מתווכחים מי המשיח ואחד מביא טענה ניצחת: "הוא המשיח. אני יודע. כבר האמנתי בכמה"

    ללא ספק שלי יחימוביץ אנטליגנטית יותר מהרבה מחברי הכנסת אבל מ"הביצים" שלה אני מפחד. הנה – נעמה כרמי מסבירה למה: http://www.notes.co.il/carmi/22486.asp

  • איתי   ביום 22 בספטמבר 2006 בשעה 10:50

    לכן זה המקום לתת קישור למאמר עבר של שוקי:
    http://www.notes.co.il/shooky/18859.asp

  • איתי   ביום 22 בספטמבר 2006 בשעה 17:41

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/766151.html
    לא פחות חשוב לקרוא את שטרסלר המראיין את הירשזון. מי שמחפש "אג'נדה" חברתית – נא להכין אלטרנטיבה.

  • שולמית   ביום 23 בספטמבר 2006 בשעה 17:25

    התבטאותה של שלי יחימוביץ' מזכירה את האמירות " מיטב ידידי הם מזרחיים, יהודים, ערבים, חרדים, וכדו'.
    היא נוהגת להתיז הצהרות מבלי להעמיק לחשוב במשמעיות ובהשלכות דבריה. למרות זאת,נראה לי שנוכחותה בכנסת תורמת לעבודת הבית . פעילותה בוועדת הכספים ברוכה. כעיתונאית ומראיינת לא נדרשה יחימוביץ' לאמירות מורכבות. איני משוכנעת שזה מה שנדרש ממנה בכנסת. ראוי לזכור זאת ולהתיחס לדבריה בהתאם.במידה רבה, שלי יחימוביץ' תיבחן בתוצאות פעילותה , בהצבעותיה ובמידה מסוימת גם על פי הצהרותיה.
    אגב,האמירה " שונאים מזרחיים" היא אמירה גזענית כמו האמירות " אוהבי הומואים", אוהבי ערבים" " שונאי אשכנזים"" .
    אשר לארי שביט.האיש הזה מדבר וכותב הרבה,. לצערי דעתו נשמעת מדי. ראוי לבחון את אמירותיו. אני מחפשת מאמר שכתב ארי שביט לפני ההתקדמות לעבר הליטני,בערב ההסכם להפסקת הלחימה בלבנון, ובו הוא האיץ בראש הממשלה, להיכנס בכל הכוח ולהילחם כדי להצדיק את הגיוס הרב של המילואים. לצערי הרב , איני יודעת היכן שמרתי את המאמר.
    שנה טובה
    שומית

כתיבת תגובה