בשארה – נקודות למחשבה

כמו ברמן, גם אותי האיפול סביב פרשת בשארה מטריד מאד. אני לא בטוח שאני יכול לחתום על כל מה שהוא אומר, ואני מאד לא אוהב את הדברים והמעשים של בשארה בשנים האחרונות, אבל כל הסיפור הזה מצחין למרחוק.

הבוקר מדווח ynet כי בירדן רמזו לבשארה שהוא אורח לא רצוי. בהתחשב בכך שאנשים כמו חאלד משעל הם אורחים רצויים בירדן, או לפחות היו כאלה בעבר, מתבקש לשאול: מה עשה בשארה שהירדנים לא רוצים אותו? תכנן פיגוע ביולוגי עם בן לאדן? הביא איתו פצצה מלוכלכת בתא הכפפות של האוטו?

הרבה פחות משאני מוטרד ממהלכיו של של בשארה, ומהשאלה האם הוא אשם במעשה בגידה או לא, אני מוטרד מצו איסור הפרסום בנושא. מה לא רוצים שנדע? איזה אינפורמציה הגיעה לידי העיתונות שלא נמצאת בידיהם של ארגוני הטרור וסוכנויות הביון הזרות, או שידיעתה מסכנת את אזרחי ישראל? כל הסיפור מסריח, לדעתי, סירחון חריף של דיסאינפורמציה. אולי אתבדה, אבל כרגע אני לא בכלל בטוח בכנות הכוונות של מערכת הביטחון.  

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • שפוי מלחמה   ביום 12 באפריל 2007 בשעה 12:40

    בשארה הוא מרגל מטעם אל-ג'זירה!

    הוא מגלה את הסודות של ישראל לכל העולם הערבי בתוכניות של אל-ג'זירה, רשת ערבית מסוכנת, שידועה בקשריה עם אל קאעידה. צריך לאסור אותו מייד כשהוא יגיע ארצה על הריגול המסוכן הזה!

  • דינו   ביום 13 באפריל 2007 בשעה 0:10

    אני מניח שקל להתעלם מזה, אבל את צו איסור הפרסום לא הוציא השב"כ אלא מפלגת בל"ד, שבראשה עומד בשארה עצמו. אולי כדאי לך, שוקי, להיות מוטרד גם מזה. מילא שירות חשאי, אבל שמפלגה פוליטית תבקש חיסיון משפטי על מעשי מנהיגה? איפה בדיוק זה מעמיד את החבורה הזו? והשב"כ, שמואשם כאן בכל שטות, מישהו לפחות יודה בטעות זו כלפיו?

  • שוקי   ביום 13 באפריל 2007 בשעה 3:20

    אני לא מסכים איתך.
    שמפלגה תבקש חיסיון על מעשי מנהיגה זה פחות גרוע מאשר שהשב"כ ירדוף את בשארה בגלל שהוא קוץ בתחת.
    אני לא יודע אם בשארה מסכן את ביטחון המדינה או לא, אבל אני יודע שבצד אחד ישנו ד"ר לפילוסופיה, בנאדם שידוע כאנטיפת אבל לפחות משכיל. מהצד השני, ישנם האנשים שתקעו מקל בתחת של מוסטאפה דיראני.

  • שוקי   ביום 13 באפריל 2007 בשעה 3:20

    הבנת הפוך ממה שהתכוונתי. אין בינינו ויכוח.

  • מוטי סגרון   ביום 13 באפריל 2007 בשעה 6:49

    את מי מעניין מה בשארה עשה או התכוון לעשות.לגלות.לסייע לאויב.לרגל.הוא ערבי והוא לא חייב לאהוב אותנו.להזכרכם:בעוד שנה האמריקאים לא בעירק.האירנים יהיו שם.לבנון תהיה מדינה שיעית. ירדן? תיתכן הפיכה נגד המלך.או התעצמות של האחים המוסלמים כנ"ל במצרים.בנו של מובארק לא יחזיק מעמד.וגם שם יהיה שלטון של האחים המוסלמים.ןאצלנו השמאל? הזוי לחלוטין לא רואה ממטר.אבל כול השמאל הזה מכוון.להיות שמאל זה להיות משודרג תוכל למשל לקבל בגלל פעילותך למען השלום לנהל סניף של בורגר בסניף ירוחם.או להיות מועמד לפרס אם אתה אמן. מטעם איזה גוף אנטי ישראלי.ופרו ערבי.אז אתם עדיין חושבים שמישהוא תעניין מה קורה לבשארה.בשארה כמו רבים כמותו לא יאהבו אותנו גם אם ניתן להם את כול הארץ. הם מעוניינים לחזור לתקופת הדהימי.בה יהודי במדינות ערב נחשב לאזרח סוג ג .ללא זכויות.וללא הגנה.היזהרו מהמשכילים הם קיצונים יותר מכול אחד אחר.מי שירה בעיתונאי היהודי דניאל.שכחתי את שם משפחתו, היה אזרח מוסלמי בריטי בוגר או בעל תואר בפילוסופיה.אז מדאיג אותכם מה השב"כ עושה?מי ילחם או מי יפקח על הפנאטים האלה האם להמתין שיקרה מה שקרה ב 11.9. בארה"ב.גם אז היה להם נשיא עושה שלום מפורסם.בין מוניקה לוינסקי. למוניקה אחרת נרדם. אסור שזה יקרה לנו.והם אנחנו חוששים מדי בעיניי זה נכון וכדברי חכמים "אשרי המפחד תמיד"

  • ערדי   ביום 13 באפריל 2007 בשעה 18:16

    מדהים לראות כאן כמה רדודה המחשבה של האנשים שיוצרים את התקשורת בישראל.

    בשלב הזה, כשאף אחד בעצם לא יודע כלום, התגובות אינסטינקטיביות: "השב"כ רודף את בשארה" – דהיינו אין מצב שבשארה (או מישהו אחר שהשב"כ חוקר) אשכרה עשה משהו לא בסדר, ידוע שהשב"כ תמיד יחקור אנשים חפים מפשע – וכמובן בשארה הוא "משכיל" מול "אנשים שתקעו מקל בתחת של דיראני" – כאילו השכלה היא ערובה למשהו, וכאילו דיראני הוא איזה אסיר מצפון.

    אתה יודע מה, אני מעדיף בהרבה – ולא כישראלי דוקא, אלא כבן אדם – את הצד שדוחף מקל לתחת של דיראני מהצד שמלקק לו את התחת.

    כשירות לקוראי וכותבי "רשימות", אנסה להסביר את המצב במונחים מעולמנו: ד"ר בשארה המשכיל תומך ללא כל סייג בארגון מילטריסטי-דתי פנאטי (כאילו, כמו החרדים שקורעים פוסטרים? עוד יותר גרוע) שפעל בשירות משטר חשוך (כאילו, מחר הממשלה סוגרת את בג"צ וכלי התקשורת? עוד יותר גרוע) כובש (כאילו, כמו שאנחנו היינו ברצועת הבטחון? אבל בכל לבנון. אה, ועוד יותר גרוע) ומדכא (מוחבראת? כמו השב"כ, אבל הרבה יותר גרוע) שמקיים שלטון נפוטיסטי (כאילו, יאיר וטומי לפיד? משמעותית יותר גרוע) חד מפלגתי (קדימה בסקרים כששרון חי? יותר גרוע) של מעוט ששולט ברוב (כמו שאנחנו פוחדים שיהיה כאן עוד 20 שנה אם לא נחזיר את השטחים? עוד יותר גרוע).

    וזה, כמו שאומרים, רק קצה הקרחון. ולאיש הזה, ספק מעריץ ספק עבד נרצע של המשטר החשוך הזה, לוחמי חופש כמו קורינה ושמואלוף הצביעו. כאילו, כמו להצביע ליברמן וטרטמן? אבל הרבה הרבה יותר גרוע.

  • שוקי   ביום 14 באפריל 2007 בשעה 2:08

    מאד שנון.
    למקרה שלא הבנת – אני לא מעריץ גדול של בשארה, ואני לא יודע אם קורינה ושמואלוף באמת הצביעו בשבילו אבל אני לא הצבעתי.
    אדרבא – כמה מפעולותיו של בשארה עוררו בי שאט נפש. גם כמה מעשים שעשו פוליטיקאים אחרים.

    אבל יש הבדל בין להגיד דברים שמרגיזים אותנו לבין להיות מרגל בשביל ארץ אויב. זה שהוא – נגיד – פרובוקטור, אפילו אופורטוניסט – זה אולי עושה חשק לדפוק לו מכות אבל לא אומר שהפללה שלו ע"י שירות ביטחון (ע"פ טענה מסוימת) היא דבר שהיינו רוצים שיקרה במדינה שבה אנחנו חיים. בדיוק אותו הסיפור כמו המקל בישבנו של דיראני.

  • ערדי   ביום 15 באפריל 2007 בשעה 0:48

    שוקי, אני לא מתימר להיות שנון – וממילא אני לא עוסק בכתיבה כמקצוע, או בכלל, כך שלי לפחות יש תירוץ 😉

    לא מזיז לי במיוחד אם בשארה ריגל או לא ריגל. ובכל אופן גם אם יתברר שריגל, אחרי מאסר קצר יצפו לו מסיבות שחרור, ראיונות מתלקקים וסטטוס של גיבור הבועה, כמו כל קודמיו. מה שכן מפריע לי הוא הטמטום והצביעות של אנשים שחשים להגנת הפשיסט החשוך הזה, ועוד קוראים לעצמם מתקדמים והומנים (וכן, שמואלוף וה"סופרת" הצהירו שהם הצביעו לבשארה בבחירות האחרונות). לשים את הדעות שלו בהקשר ישראלי נותן מעט מושג על האדאולוגיה של ח"כ בשארה, שהיא לאומנית וחשוכה בהרבה מליברמן וגנדי גם יחד.

    אני מבין שאתה לא מהאנשים האלה, אבל גם ההנחה האוטומטית שלך כאילו השב"כ "רודף" או "מפליל" את בשארה לדעתי ריקה לגמרי מתוכן. השב"כ בכל זאת, פה ושם, מנהל גם חקירות נגד אנשים שבאמת נמצאים אשמים – חלקם ערבים, מה לעשות. אותו עקרון שמשאיר את החשוד חף מפשע עד הוכחת אשמתו תקף גם על הגוף שחוקר אותו. בכל זאת, יש הבדל ניכר בין השב"כ לשטאזי למוחבארת, גם אם אבחנות מדוקדקות שכאלו מבלבלות חלק מאנשי רשימות.

  • שוקי   ביום 15 באפריל 2007 בשעה 10:44

    אני מסכים איתך שיש הבדל בין השב"כ לבין השטזאי והמוחבארת, אבל אני חושש שההבדל לא מספיק גדול.

    לו היינו מקיימים את השיחה הזו לפני עשר שנים או קצת יותר, אולי הייתי מסכים איתך. אני ציוני, אוהב את המדינה, וגם אני הייתי רוצה שיהיה לנו שירות ביטחון שכל מה שעומד לנגד עיניו הוא הביטחון שלנו, וששיטות הפעולה שלו נקיות ככל האפשר.

    אך מה לעשות שבכל שנה מתגלים סיפורים חדשים על האכזריות והשחיתות של האנשים שפועלים מטעמך ומטעמי. ואנשים שצמחו במערכת הזו ויצאו ממנה, כמו השר לביטחון פנים שלנו, מציגים לנו את עולם המושגים המקולקל שלהם.

    הרושם הכללי שעולה משירות הביטחון הכללי, הוא של גוף שיש בו אנשים שחושבים שמותר להם לעשות הכל, ושעושים כמעט הכל – כולל עינויים, ניצול מחפיר של אנשים, וקידום אינטרסים פוליטיים במסווה של עניינים בטחוניים. יותר מדי דומה לשטאזי או למוחבארת לצערי.

  • קורינה   ביום 12 באפריל 2007 בשעה 10:26

    תראה, אתה מביא אמירה
    ב-ynet
    שמצטט את א-סינארה
    וזה כל המקור לידיעה. זה הכל.
    מאיפה יודע א-סינארה מה היה בפגישה בין בישארה לשר הירדני?
    ואתה כבר הופך את זה לעובדה בשאלה, מה עשה בישארה שהירדנים לא רוצים אותו.
    דחילק, קודם תוודא אלף וידואים שאכן הייתה רמיזה כזו.
    אחרת אתה מרשה לעצמך להיות מופל במלכודת הדיסאינפורמציה.

    ומאין האמירה שיש צו איסור פרסום? אני שומעת זאת לראשונה.
    השאלה היחידה שעולה היא, האם מטילי צו איסור הפרסום הם אלה ששולטים בכל הכמו-אינפורמציות שמטופטפות באמצעות הטפטפות של א-סינארה וכל יתר נאמני הר הבית.
    ליתר דיוק, תחושת הבטן.
    כי השאלה היחידה היא, מדוע התקשורת משתפת פעולה עם המניפולציה. הרי לא מידע הם מביאים אלא שמועות חדשות לבקרים.
    הולך ונרקם כאן לאור היום וללא בושה תהליך מעורר צמרמורת.
    מחר, אם יעלה הרצון, מי עוד יהיה על הכוונת?

  • חזי   ביום 12 באפריל 2007 בשעה 12:14

    הסיבה היחידה שעדיין לא התפרסם שום דבר היא שאף אחד לא יודע כלום. אם העיתונאים היו יודעים משהו זה כבר היה דולף לרשת.

טרקבאקים

  • מאת האתר של מתי שמואלוף ביום 12 באפריל 2007 בשעה 14:06

    לפי דיווחי עיתון הארץ ח"כ עזמי בשארה מבקש להתפטר. אך באתר "מחסום" טוענים כי בבל"ד מכחישים בתוקף את הפרסומים באתר "אל-סינארה" כאילו ח"כ עזמי בשארה מתכוון להתפטר מהכנסת.
    במידה ועזמי בשארה יתפ

השאר תגובה