מכתב לאהוד אולמרט

לראש-הממשלה אהוד אולמרט,

מאז פרסמה וועדת וינוגרד את מסקנותיה, נשמעים יועציך ומקורביך באמצעי התקשורת, מסבירים מדוע אינך צריך להתפטר. אגב כך הם מטילים ישירות ובעקיפין דופי בחברי הוועדה – אנשים שאתה עצמך מינית, והפלגת בשבחיהם יותר מפעם. 

ברשותך, אזכיר לך את הדברים שאמרו האנשים האלה היום, אותם אתה וודאי כבר יודע על-פה: "אהוד אולמרט אחראי ליציאה למלחמה ללא תוכנית מעובדת היטב. הוא אחראי לכך שהמטרות לא נקבעו בבהירות ובזהירות. הוא כשל כמנהיג הצריך להוביל את ארצו לפעולה צבאית יזומה מתוך שיקול דעת ואחריות". כך הוועדה (הדו"ח המלא).

משמעות הדברים ברורה לכל בר דעת: עליך להתפטר.

נכון, גם הרמטכ"ל (לשעבר) ושר הביטחון וחברי הממשלה שותפים לכישלון, אבל אתה נושא במירב האחריות ועליך לקחת אחריות על מעשיך ומחדליך.

כל מה שתעשה כדי לדחות את הקץ רק יבזה ויזיק למדינה ולמוסדותיה, וישניא אותך יותר על הציבור ש-96% ממנו אינם רוצים בך. העם מאס בך ובממשלתך. בחשדות ובחקירות נגדך ונגד עוד ועוד אנשים סביבך. ויותר מהכל מהתחושה כי יש לו ראש-ממשלה מנותק, שגם עתה לא מבין כי הוא חי על זמן שאול – סופך שתעזוב את התפקיד או תודח.

אנא ממך, עשה את המעשה הנכון, לפחות בפעם הזו. תן דוגמא אישית: תתפטר.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • נתאי   ביום 30 באפריל 2007 בשעה 21:24

    חבל על המילים שאתה שופך.
    אמרתי לך כבר שאין סיכוי בעולם שאולמרט יתפטר.

  • יוחאי   ביום 30 באפריל 2007 בשעה 21:28

    הדו"ח חמור מהצפוי. אפשר להפיל את הממשלה.
    הפגנה גדולה ראשונה ביום חמישי בערב.

  • אייל   ביום 30 באפריל 2007 בשעה 21:52

    מסכים עם שוקי ב 100%
    הוועדה קבעה שהוא אינו מתאים לתפקיד!
    אין כאן עניין של אשם
    כמו שאשכנזי ולא חלוץ משפץ את הצבא כך צריך מישהוא עם קשורי ניהול לתקן את הדרוש ברשויות המדינה.
    נא לשים לב שגם ועדת זיילר אמרה את אותם דברים על המשטרה – החלטות לא נכונות, אין העברת מידע.

  • אבנר   ביום 30 באפריל 2007 בשעה 22:12

    לא מתוך אהדה לאולמרט או פרץ, אבל בכל זאת: אולמרט ופרץ ניכוו. הם ניכוו באופן הקשה ביותר שמנהיג מדינה עלול להפגע בו. אפשר רק להניח שכמו כלבי פבלוב, הם יהיו עכשיו זהירים ואחראים יותר.
    עכשיו השאלה היא האם אנחנו מעוניינים במשפט היסטורי או בקידום ניהול המדינה. אם אנחנו במשפט ואנחנו מחפשים אשמים ועונשים – שיתפטרו. אבל אם אנחנו בענייני ניהול המדינה – מה עדיף? מנהיג שנכווה ומודע למגבלות הכוח, שבתודעתו מתקתקת כל הזמן המחשבה שהוא צריך להשמר במעשיו ולנהל את המדינה תוך הקפדה על נוהלי עבודה נכונים או לחילופין מנהיג טרי (ואין עכשיו במלאי מנהיגים לא טריים) שהלקח הזה אינו מנת חלקו אלא של קודמיו.
    המבקש מן המנהיג לקחת אחריות בעת הזו, עלול למצוא את עצמו במצב שבו האדם הבודד שמודע באמת לגודל האחריות כבר לא יישא בתפקידו.
    ובאמת, אין לכותב שורות אלו שום אהדה יתרה לאולמרט.

  • אבנר   ביום 30 באפריל 2007 בשעה 22:54

    כדבריך יצאו למלחמה הקודמת כדי "להציל את הכבוד", סביר להניח שהחבר'ה האלו כבר לא יצאו לעוד מלחמה מהסיבה הזו. זה בדיוק המקום שבו הכוויה כואבת. למעשה, אפשר להניח, שגם אם הם יצאו למלחמה מהסיבות הלא נכונות, הם לא יצאו למלחמה ככה, עם מגבת על הראש. מתערבים שהם קודם יתנגבו ויתלבשו, אולי גם ישתו איזה כוס תה?

  • דני האדום   ביום 30 באפריל 2007 בשעה 23:14

    קורינה, לפני שאת יוצאת בהצהרות כל כך נחרצות, אני מציע לך לקרוא את הדו"ח המלא – ולא רק את החלקים שצוטטו באופן סלקטיבי בתקשורת. סיבות טובות למה לעשות את זה אפשר לקרוא אצל יהונתן קלינגר:
    http://www.2jk.org/praxis/?p=860

  • אחת מהצפון   ביום 1 במאי 2007 בשעה 0:21

    יש לי הצעה

    שלא ילך. שישאר. וגם עמיר פרץ. בחדשות של ערוץ אחד ראיינו הערב אישה מקרית שמונה שניצלה במזל מפגיעת קטיושה ישירה על ביתה: "שלא יתפטר. אם הוא ישאר הוא יתקן. מכשלונות לומדים." ואני מסכימה איתה. כל פעם שעורפים ראשים ומחליפים הנהגה, הבאים בתור לא מתקנים כי זה לא הכשלון שלהם. מה, אהוד ברק יתקן? עמי איילון? ביבי נתניהו? אופיר פינס? ואת זה אני כותבת בביתי על גבול הלבנון השקט יותר מאי-פעם. מה דעתך?

  • אריאלה   ביום 1 במאי 2007 בשעה 3:22

    ומה יקרה אז?
    אנחנו לכודים במצב מדכא של העדר
    מועמדים ראויים להנהגה

    אתה רוצה שוב את ביבי?
    שוב את ברק?
    או את חסרי הנסיון האחרים?

    "אפריל הוא האכזר בחודשים"
    אמר פעם ט.ס. אליוט
    רק שלא ברור למי הוא יותר אכזר
    לאולמרט או לנו

  • שוקי   ביום 1 במאי 2007 בשעה 12:12

    הייתי שוקל ביותר רצינות את דבריך לולא חשבתי שאהוד אולמרט הוא הפוליטיקאי הכי מושחת, מתנשא ומנותק במערכת הפוליטית. שום דבר לא יתוקן ולא ישתפר כל עוד הוא בתמונה.

  • מיכל   ביום 1 במאי 2007 בשעה 17:23

    אך כנראה לא הריאלית ביותר, לצערי.

  • טל גלילי   ביום 2 במאי 2007 בשעה 9:18

    ברשותך, תגובתי:

    טיעון 1) אולמרט הוא האיש לתקן את שגיאותיו.
    תשובה: ונניח שאולמרט הוא המנהיג הכי טוב שקם לנו אי פעם, עדיין, האם אתה מצליח לדמיין *מישהו* מתפקד באופן ראוי כראש ממשלה כשיש מולו חוסר אמון ציבורי כמו שאנו רואים ?
    הרי מנהיג במצב כזה, אפילו הוא היה יודע את כל הדברים הנכונים לעשות – לא יכול להרשות לעצמו לבצע שום מהלך שהוא !

    טענה 2) אולמרט למד לקח.
    תשובה: שני דברים:
    1) לדעתי, לוקח לאנשים ה-מ-ו-ן זמן להשתנות (אם בכלל). כמה זמן אתה מוכן לתת לאולמרט עד שהוא "ילמד" מהשגיאות שלו ?
    2) בינתיים, מלבד אובדן שעות שינה, אולמרט לא איבד (כביכול) כלום בעקבות דוח וינוגרד.
    לעומת זאת – הישארותו בתפקיד, מלמדת לקח מאד חשוב כל פוליטיקאי אחר בשלטון: שאפשר להוציא עם למלחמה באופן לא אחראי (ואני לא אפרט את הדוח), ובסוף להיות חצוף מספיק ולומר "טעיתי, תנו לי עוד פעם, הפעם זה יהיה בסדר". גיב מי אה ברייק…

    טל.

  • מוסיף   ביום 2 במאי 2007 בשעה 13:43

    וגם פרץ שוקי, גם פרץ.

    למרות שלמחדל הזה, אתה אחראי.

  • מוסיף   ביום 2 במאי 2007 בשעה 13:44

    איך זה שאין התייחסות בדו"ח לפעילות שלך ושל חנן לפני הבחירות? 🙂

  • אבנר   ביום 2 במאי 2007 בשעה 23:47

    הטיעון "חוסר אמון הציבור" כאחד מכשריו של מנהיג הוא פשוט לא רלוונטי. אין קשר בין העובדה שאדם יושב על כסא מסוים לבין אמון הציבור בו. התפקיד שלו הוא לקבל החלטות. לצערנו, אולמרט קיבל במלחמה הוא החלטות גרועות, אבל מי שזוכר את האווירה הציבורית לכל אורך המלחמה יגלה שאולמרט היה באמצע של הצנטרום הציבורי. (מה שאגב, שולל שוב את הטענה הראשונה של גלילי). יאמרו: מנהיג לא צריך להיות האדם הסביר. אולי. את זה הוא בוודאי מבין עכשיו. האם נתניהו/ ברק / איילון/ ליבני יודעים את זה?
    באשר לטיעון השני שתמציתו: אולמרט לא שילם דבר בשל דוח וינוגרד. ובכן, החיים זה לא "כוכב נולד" ולא מסמסים פה את מי להעיף הביתה. השאלה היחידה כרגע היא מי במערכת הפוליטית מבין הכי טוב מה פירוש מלחמה, מה פירוש שלום, מה המחיר שכל אחת מן האופציות האלו עולה.
    (ובסוגרים: השאלה שהאזרחים באמת צריכים לשאול את עצמם היא מי חייב לנו הכי הרבה וכרגע אולמרט חייב לנו הכי הרבה. האם זה אומר שהוא גם יתאמץ – סביר להניח שכן. נתניהו / ברק מתייחסים אל השלטון כאל פרס שאנחנו צריכים להניח בחיקם. האם לא נמאס לכם ממתנשאים?)

  • קורינה   ביום 30 באפריל 2007 בשעה 21:14

    אין להאשים את אולמרט באי מתן דוגמא אישית.
    כל מעשיו בפוליטיקה וכמשתקף בה – הם הצבת דוגמא אישית.
    מלבד זאת, אם הפי.סי שלי לא היה מקורקע, הייתי כותבת מכתב גלוי גם לפרץ.

    רק אם ממשלה תבין שאין ארוחות חינם, שעל טעויותיהם משלמים לא רק החיילים והאזרחים אלא הטועים בנוראות עצמם – רק אז, אולי, תחול כאן תפנית בניהול המדינה, כלומר – בניהול חיינו.

    עמיר פרץ. כן. איך נשכח?

  • יניב ג"מ   ביום 30 באפריל 2007 בשעה 21:46

    מצד שני, יכול להיות שלאולמרט אין אמון בועדה. ועכשיו לך תכריע בין שתי העמדות השקולות האלה.

  • קורינה   ביום 30 באפריל 2007 בשעה 22:37

    הם ניכוו לא מפני שלא ידעו שהאש גורמת לכוויות אלא מפני שאין להם הכישרון והכישורים למנהיגות.
    על כן, סביר יותר שירצו להוכיח שבמלחמה הבאה ינצחו וילכו על עוד מלחמה. להציל את הכבוד – הלוא זה היה הנימוק ליציאה למלחמה – להציל את הכבוד.
    והאזרחים בלעו את זה וחזרו בקול אחד – צריך להציל את הכבוד, שחיזבאלה לא יחשוב שיכול סתם כך לחטוף חיילים.
    למען הכבוד מוכנים לבלוע כל צפרדע שמתנפחת למימדי הפרה, כמקרה המשל הידוע.
    אז לפני ההתפקעות, צריך מנהיגים נבונים, שיודעים ללמוד מן הטעויות של קודמיהם.

השאר תגובה