נמשך קמפיין ההסתה נגד דב חנין

אני – ומי שמכיר אותי יודע את זה לא מהיום – לא ממש מאלה שמפלבלים בעיניהם ומדברים על זה ש"לא למדנו שום דבר". ביותר ממקרה אחד הדיבורים על "הסתה" היו לא יותר מדרך צינית לסתימת פיות. אני מהאנשים שמוכנים למות (טוב, בואו נתפשר על להיפצע) על זכותם של אחרים לדבר. בעיקר אם הם בוחרים לדבר שטויות ולחסל לעצמם את הקריירה הפוליטית – כפי שעשתה שלי יחימוביץ', למשל.

בכל אופן, כשנתקלים בבלוג כמו זה (להלן: "הבלוג הפיקטיבי") ואחרי שמרגיעים את התקפת הבחילה שהוא מעורר, מתבקש לשאול: מדוע לא נשמע קולם של חולדאי ומשת"פיו. איפה הגינוי, המתבקש כל-כך, מצד אנשים שטוענים שהדמוקרטיה יקרה להם? האם הם לא נמצאים עכשיו במצב שבו היה נתניהו כשעמד על המרפסת בכיכר ציון?

להזכיר, שלי יחימוביץ' פתחה את מסע ההסתה בסדרה של טענות שווא שהופרכו מייד. אחרי שדב חנין השיב לה כמו ג'נטלמן, המינימום לו אפשר היה לצפות הוא התנצלות פומבית. למרות זאת הטענות השקריות כאילו חנין מטיף לסרבנות ואינו עומד בשירת התקווה, פורסמו שוב ושוב – כמיטב המסורת הגבלסית – גם במקומון "זמן תל-אביב" של מעריב וגם באתר הפרטי של שלי יחימוביץ', ואחר-כך בשורה של פרסומים אנונימיים ברשת, שהבלוג הפיקטיבי הוא האחרון שבהם.

מעשי ההסתה האלה הם ירייה ברגל מצד תומכי חולדאי (בכוונה אני לא אומר "מטה חולדאי" כיוון שאין לי הוכחות). קודם כל, הם מוכיחים את מה שכבר טענתי כאן בפוסט אחר: דב חנין מציב איום אמיתי על רון חולדאי, ו"בצד השני"  יודעים את זה, לחוצים מזה, ולכן מוכנים לרדת אל מתחת לחגורה.

העניין הוא שהתל-אביבים לא טפשים, ומי ששולף כלי נשק כאלה מהארסנל מפחיד אותם הרבה יותר ממי שמואשם, רחמנא ליצלן, בנטיות קומוניסטיות. ההסתה, יותר משתניא אנשים מהצבעה עבור עיר לכולנו ודב חנין, תגרום לאנשים להרגיש שהפעם הם חייבים לצאת מהבית ולהצביע – שזה כנראה בדיוק מה שרון חולדאי מקווה שהם לא יעשו.

תומכים בעיר לכולנו? בואו להתנדב ביום הבחירות!

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • קלולס בתל אביב   ביום 2 באוקטובר 2008 בשעה 10:04

    תתלוננו להנהלת הקפה? הרי הם מוחקים פרופילים פיקטיביים על ימין ועל שמאל, וברור לחלוטין שיש פה אחד כזה, ועוד עם קצת מקום ללשון הרע וכאלה.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   ביום 2 באוקטובר 2008 בשעה 10:47

    במקום להתבכייין כל הזמן, עדיף היה לענות בצורה עניינית.

  • שי פסבדונים   ביום 2 באוקטובר 2008 בשעה 15:03

    תודה למי שהעלה את הבלוג ההזוי הזה.

    נחשפתי לבית של דב חנין. צנוע כמו שרק הייתי חולם שיהיה ביתו של ראש העיר המכהן – חולדאי – והאיש הירוק עלאק – וייסנר.

    זה ראש עירייה כלבבי.
    שוב תודה.

  • רון   ביום 2 באוקטובר 2008 בשעה 22:30

    לא לא, גם אני לא מאלה שמפלבלים בעיניהם כשהם נתקלים בהשוואה בין הביקורת של של שלי יחימוביץ' ובין תעמולה נאצית להשמדת יהודי העולם.
    בכלל לא מפלבל.

    אני מוכן להיפצע על זכותך להשוות בין "זמן תל-אביב" ליוזף גבלס, שר התעמולה של המשטר הנאצי הרצחני. כי הרי איך אפשר לתאר בצורה אחרת פרסום חוזר ונשנה של טענות – אם לא בתואר "כמיטב המסורת הגבלסית".

    אני גם מוכן לקבל מכה בברך בעבור זכותך להפיץ סרטוני אימה כאלה, ואני מוכן אפילו לתת לינק ל(פוסט עם) סרטון:
    http://www.notes.co.il/shooky/48188.asp

    אני חייב להגיד לך, קמפיין הבלוגרים מתדרדר לרמות הרגילות והנמוכות של מסעות בחירות, וכנראה שגם אצל הבלוגרים אין שום דבר חריג. אולי חוץ מאחוז תמיכה חריג בחד"ש, שנכון גם בבחירות הארציות.

  • שוקי   ביום 2 באוקטובר 2008 בשעה 22:48

    פרסום חוזר של מידע שכבר ידוע שהוא שקרי, מתוך תקווה שהוא ייקלט בכל זאת ויפחיד את הציבור, זו בהחלט שיטה שראויה למשטר אפל ולא לדמוקרטיה.

    וגם לשלם לאנשים כדי שיכתבו תגובות נאצה זה לא בדיוק גולת הכותרת של הדמוקרטיה – אגב קמפיינים שמתדרדרים. יותר טוב תלך תפתח עוד פרופיל בקפה.

  • שי   ביום 2 באוקטובר 2008 בשעה 23:36

    למה אתה משאיר את התגובה של רון אם אתה חושב שמשלמים לו עליה?

  • רון   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 0:22

    ואם תגיד שוב ושוב שכל מי שמתנגד לקמפיין הזה בעד דב חנין הוא מגיב בתשלום מטעם מטה חולדאי, אז מה זה? זה גבלסי כמו סרטון האימה נגד-חנין, או לא-גבלסי כמו סרטון האימה נגד-חולדאי?

    מה היה 'נאצתי' בתגובה שלי? אתה לא יכול לפטור כל תגובה שלא תומכת בהתהלהבות בדב חנין או בחד"ש ב"לך תפתח עוד פרופיל בקפה".

    אבל אשמח אם תסביר בבהירות: מדוע פרסום אחד הוא מתאים לדמוקרטיה ופרסום אחר הוא מתאים למשטר אפל כמו המשטר הנאצי? האם רק בגלל אמיתות תוכנו?
    הרי ממתי בדמוקרטיה ה"ביטוי" נמדד לפי אמיתותו?

    שלא לדבר על זה שגם יחימוביץ' וגם זמן תל-אביב הם לא בדיוק "המשטר"…

    הנקודה שלי (שבטח הלכה לאיבוד בין כל המילים שכתבתי), היא שהאינטרנט הוא הזדמנות נפלאה ומיוחדת ליצור שיח פוליטי ענייני אמיתי, ולא לרדת למחוזות של סרטוני אימה והשוואה לנאצים.

  • שוקי   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 2:23

    הסרטון שכינית "סרטון אימה נגד חולדאי" הוא קטע בן 39 שניות מכתבה ששודרה בחדשות ערוץ 10 ורון חולדאי לא מוזכר בו.

    התגובה שלך לא הייתה "תגובה שלא תומכת בהתלהבות" אלא תגובה משמיצה.

    אני לא אמר שה"ביטוי נמדד לפי אמיתותו" אלא שהפצה חוזרת של מידע שקרי במטרה להשפיע פוליטית היא שיטה שהומצאה על-ידי גבלס.

    יחימוביץ' היא ח"כית ממפלגת העבודה שיחד עם קדימה תומכת בחולדאי. שתי המפלגות האלה הן גם שתי המפלגות הגדולות בממשלה. האם יש לזמן תל אביב אינטרס ואם כן מהו אינני יודע להגיד, אבל הם נתנו יד לפרסום שהובהר להם שהוא שקרי.

    האינטרנט הוא הזדמנות נפלאה ומיוחדת ליצור שיח פוליטי ענייני אמיתי. נכון. חבל שפועלים בו אנשים שמקבלים כסף בשביל להתחזות.

  • AVI   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 4:24

    the real face of the anarchist amitay sendy !

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=652106

    unbelivib…

  • AVI   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 4:24

    the real face of the anarchist amitay sendy !

    http://cafe.themarker.com/view.php?t=652106

    unbelivib…

  • גל   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 8:53

    אין שום תעמולה ושום "גבלס" (תירגעו בני אדם!) בלומר את האמת: דוב לא ציוני (בהגדרה!) דוב לא שר התקווה (כי הוא חושב שזה הימנון דכאני כלפי הערבים) ודוב פועל ללא ליאות למען סרבנים.
    כל הטענות כאן כאילו זה שקר ו"תעמולה גבלסית" עושות עוול להשקפת עולם של דוב. זו לא בושה להיות לא ציוני ולא לשיר התקווה. אני מאוד מאוכזב מדוב. הייתי מצפה ממנו לגונן על מי שהוא באמת ולא לתת לכם כאן להיגרר להכחשות של דברים אמיתיים. יש ויכוח בין השמאל הציוני של יחימוביץ לבין השמאל הלא ציוני של דוב וכל מי שמכחישים שיש בכלל דבר כזה סוטים מהאמת וחבל. גם אני סרבן לא ציוני ולא אשיר התקווה בדיוק כמו דוב. למה להתבייש במה שאנחנו במקום להגן על העמדות שלנו בגאווה?

  • עופר לנדא   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 10:30

    לא? אז למה אתה נסחף?

    בחייאת, הבלוג מצהיר על עצמו כפיקטיבי, ואותי אישית הוא אפילו קצת (אבל רק קצת) שיעשע. קצת עצוב שאתה נסחף לדרמטיות הזו עם תיאורית הקונספירציה שלך.

    כמו שגל כתב מעלי, דב חנין אכן לא ציוני. אי אפשר לתמוך בביטול מדינת ישראל (וכן, מדינה דו לאומית זה ביטול מדינת ישראל) ולקרוא לעצמך ציוני.

    מצד שני, מדינת תל אביב כבר הרבה זמן לא נודעת בציונות מוגברת ולכן זה לא באמת משנה מי יעמוד בראשה כל זמן שהוא יהיה טוב לתושביה.

    בתכל'ס – דב חנין כבר שנים תומך באנרכיסטים למיניהם, שהם המסיתים העקביים ביותר, ועל זה נאמר "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה".

    ואתה יודע מה, כשחושבים על זה: בכל פעם שאתה תומך בחבר שלך אתה תומך בחבר של החבר שלך, ואולי אחד מהם מסית?

  • שוקי   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 12:04

    בדיוק כמו שאתה אומר "לא באמת משנה מי יעמוד בראש [תל אביב] כל זמן שהוא יהיה טוב לתושביה."

    חולדאי לא טוב לתושבי העיר. הוא טוב לקבוצה קטנה של תושבים ולקבוצה עוד יותר קטנה של צרפתים שקונים דירות במגדלים.

    האמת הפשוטה היא שאת רוב התל אביבים לא מעניין אם חנין ציוני או לא, כשם שלא מעניין אותם אם האינסטלטור שלהם ציוני או לא, אלא אם הוא בעל מקצוע טוב. הדיון הזה לא ממש גורם נזק למועמדות שלו.

    וזו רק עוד סיבה לכך שמגיבים כמו "גל", "רון" ו"אבי" נראים לי כמו מגיבים מטעם. אין אנשים כאלה, ואם יש אז הם כנראה לא תל אביבים.

  • רון   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 14:40

    בדבר אחד לפחות צדקת – אני לא תל-אביבי.
    כתבתי זאת גם בעבר בבלוג של טל, כשהוא הביא שם את התפלאותך – איך זה שיש בלוגרים שלא מצטרפים לקמפיין.

    אבל אתה חוזר שוב ושוב על השקר הזה, כאילו אני מגיב מטעם. בינתיים חזרת על השקר הזה שלוש פעמים.
    שקר + חזרה שוב ושוב = ?

    גם ההיתממות שלך לגבי סרטון האימה, כאילו לא מדובר שם בכלל על חולדאי (לא, מה פתאום? אני לא מפלבל עיניים או משהו, אבל אין קשר לחולדאי בסרטון!) וכאילו מדובר ב"חלק מכתבה" (שבמקרה בסופה כתובה הסיסמה של עיר לכולנו) – היא היתממות מאוד מטרידה. מטרידה כי היא מונעת שיח ענייני ומהותי, כמו להסביר באמת מה ההבדל בין שני סרטוני האימה.

    אבל אני חוזר לנקודה העיקרית שלי:
    כמו שלא כותבים שחיילי צה"ל לובשים מדים "כמיטב המסורת הנאצית" רק כי גם הנאצים לבשו מדים, כך גם לא כל מי שמשקר עושה זאת "כמיטב המסורת הנאצית" רק כי גם הנאצים שיקרו. אלא אם השקר הזה נועד לשמן מכונת השמדה המונית.

  • שוקי   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 17:43

    אני לא חוזר על ה*שקר* אלא על ה*השערה* שאתה מגיב מטעם. לא הוכחת שההשערה לא נכונה. בניגוד לי שמזדהה כאן בשמי, אתה יכול להיות כל אחד, ואני *מעריך* שאתה לא סתם אדם אובייקטיבי שמביע דעה, בגלל הרמה הגבוהה של הדמגוגיה בדברים שלך.

    לגבי הסרטון – לא התממתי אלא חשבתי שאתה מדבר על הסרטון עם צ'יץ'. לגבי הטענה שלך שהסרטון של עיר לכולנו הוא לא סרטון אימה או שווה ערך לסרטון מסית שמציג את דב חנין כמשת"פ של החמאס – זו טענה לא אינטליגנטית שאני בכלל לא הולך להתווכח איתה.

    בעניין הנאצים – אני לא אמרתי שלחזור על שקר עד שהוא נתפס זה מעשה נאצי אלא שזו המצאה של גבלס. גם הוצאת דברים מהקשרם היא שיטה פסולה.

    ואם אתה רוצה לקיים פה דיון שקול והוגן, תזדהה בשמך המלא בבקשה.

  • רון   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 20:47

    למסור לישראל חסון שיש לו תומך נלהב לחוק הטוקבקים?

    אני חושב שדווקא האנונימיות מעצימה את איכות הביטוי באינטרנט, ומאפשרת דיון ענייני והוגן לפי מהות העניין ולא זהות הדובר.

    אני רואה שאנחנו לא מסכימים בכל-כך הרבה דברים, החל מפוליטיקה דרך הסתה ונאציזם ומשטרים אפלים ועד חופש ביטוי ואינטרנט – אפילו ברמות הבסיסיות של כל אחד מאלה – אז אולי נפסיק כאן.

    בכל מקרה הצ'ק שלי כבר בדואר, אין מה לדאוג.

  • שוקי   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 22:26

    בעניין הסרטון – קרא שוב את תגובתי הקודמת ותבין.

    לעניין רון – הבעיה איתו היא לא שהוא לא מסכים איתי אלא שהוא חצוף. למשל, הוא מנסה לתקוף אותי אישית בשעה שאני מזוהה בשמי המלא והוא לא.

    הוא טוען ש"האינטרנט הוא הזדמנות נפלאה ומיוחדת ליצור שיח פוליטי ענייני אמיתי". ובכן, אני לא בטוח שהוא עצמו אמיתי, אבל ברור שהוא לא ענייני. להיתפס לשתי מילים שאמרתי ולהפוך אותן לטיעון מרכזי זו דרך נלוזה להתחמק מדיון בשאלה האמיתית:

    מדוע שלי יחימוביץ', אחרי שנודע ברבים שדבריה על חנין היו לכל הפחות הגזמה לא אחראית, לא קמה ואומרת "אני חוזרת בי"?

    היא מכירה אותו אישית, היא מודה שהיא מאד מעריכה אותו, וההתבטאויות שלה נגדו הזיקו גם לה. למרות זאת היא שותקת עכשיו – ממה היא מפחדת? או מה יוצא לה מזה?

    נעשה כאן ניסיון מאד לא מכובד להכפיש מועמד פוליטי חשוב שרץ למשרה פוליטית חשובה. עם או בלי קשר, ישנם עכשיו כל מיני מעשי השמצה – או אפילו הסתה – על-ידי אנשים אנונימיים, שהם כן או לא קמפיינרים של מועמדים אחרים. האם מוגזם לצפות שכל המעורבים יגידו "עד כאן, בזה אינני תומך?".

    אלו השאלות, אני חושב שהן שאלות חשובות, וכן אני חושב שרון הוא מגיב מטעם או סתם מישהו שבא לכאן עם אג'נדה שאיננה קשורה לפוסט ולא לבחירות (ושהייתה צריכה אולי להיעשות באימייל).

  • יוסי גורביץ   ביום 7 באוקטובר 2008 בשעה 13:26

    שום ויכוח לגבי שלי יחימוביץ', אבל לא הבנתי מה הבעיה שלך עם הבלוג הפארודי. לא, הם לא נחמדים. אז מה? כל זמן שהם מצהירים במפורש שמדובר בבלוג פיקטיבי, מה הבעיה פה?

    (ולא, זו לא תגובה בשכר)

  • שוקי   ביום 7 באוקטובר 2008 בשעה 13:53

    יש לי גם בעיה עם הבלוג הפיקטיבי אבל זה לא היה הנושא. אני דיברתי כאן על סרטון הוידאו שמציג את חנין כמשת"פ של החמאס/אל-קאעידה, שהוא בכמה רמות חמור יותר.

  • איתי   ביום 2 באוקטובר 2008 בשעה 1:04

    ממשיך במה שהוא עושה הכי טוב.

  • האזרח דרור   ביום 2 באוקטובר 2008 בשעה 15:22

    שושי פולטיין (שנפלה בעצמה בפח) התלוננה אצל ההנהלה וגם בפומבי
    http://cafe.themarker.com/view.php?t=460221
    – אך עד כה דבר לא נעשה

  • אמיתי סנדי   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 14:02

    אדם שוב כבר טען בפומבי ש"הירוקים" הם שפרסמו את המודעות של יחימוביץ'.
    או במילים אחרות, שהירוקים עושים עבור חולדאי את העבודה המלוכלכת.
    אני פרסמתי תגובה למודעות של שלי, הנה כאן:
    http://www.flickr.com/photos/amitai/2878049987/

  • יהו   ביום 3 באוקטובר 2008 בשעה 20:49

    ת'כלס, מה הבעיה עם הטענות של רון?
    אולי אתה לא מסכים, שזה לגיטימי, אבל בגלל שאתה לא מסכים איתו אז לבוא ולומר שהוא מגיב מטעם?

    לא צריך ללכת רחוק.

    ומה, אם פתאום הוא יאמר את שמו המלא (שגם אותו אפשר לבלף) ויוסיף כתובת מייל (בהנחה ולא הזין) אז פתאום הוא דמות לגיטימית לניהול דיון שקול והוגן?
    לא חושב שזה נכון מצידך.

    אגב, הסרטון הזה של ה-39 הוא סרטון בעייתי ואני בעצמי ציינתי זאת. חוץ מזה, קצת מרגיז שאתה אומר "הסרטון שכינית "סרטון אימה נגד חולדאי" הוא קטע בן 39 שניות מכתבה ששודרה בחדשות ערוץ 10 ורון חולדאי לא מוזכר בו."

    וואלה, לא קשה לעשות אחד ועוד אחד בנוגע לסרטון הזה.

    וזהו.
    🙂

השאר תגובה