מירב ארלוזרוב, אולי תתשרי לשרון שחף?

מגיב עלום שם, שעל-פי שיטות הפעולה הלא-אינטליגנטיות שלו אני מנחש שהוא עובד בשביל חולדאי, עושה בשעה האחרונה מה שהם עשו במהלך כל מערכת הבחירות – מעתיק ומדביק כאן בבלוג את התגובה האינפנטילית שלו, שכוללת אי אלו דברי בלע + קישור לכתבתה של מירב ארלוזרוב ב-TheMarker דב חנין הבטיח דיור ציבורי – אבל מי יממן את זה?.

משום מה חושבים שם, במטה חולדאי, שסיקור שלילי מזיק לנו – הם לא מבינים שהסיקור העיתונאי העצום, גם השלילי וגם החיובי, רק עוזר לעורר את השטח לקראת הבחירות ולהבטיח שכולנו נלך להצביע למועמד הטוב יותר.

אשר על כן, אני ממליץ לכם לקרוא את כתבתה של ארלוזרוב, ולהתעכב במיוחד על הפיסקה הראשונה:
"הפגישה היחידה שלנו עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי נערכה לפני חצי שנה. חשבנו אז שמי שאחראי על תקציב ציבורי של 3.5 מיליארד שקל בשנה הוא מנהל שצריך לפגוש בו. הפגישה שלנו, בתמציתיות, התנהלה בערך כך: הספקנו לשאול שאלה אחת, שעלתה ממנה נימת ביקורת מעודנת על פועלו של חולדאי, ובתגובה קיבלנו שעה וחצי של צרחות – עלינו, על משרד האוצר, על משרד הפנים, על העיתונות ועל מבקריו של חולדאי באשר הם."

ומה עם חנין, המועמד הכי נגיש? על זה מירב ארלוזרוב ויתרה, והסתפקה בביקור באתר עיר לכולנו. כתוצאה מכך היא הגיעה לשתי מסקנות חותכות: "1. לא הצלחנו להבין מה חנין מציע ומהן דרכי הפעולה שלו להשגת המטרה של 'בית לכולנו'. 2. גם אם נניח שאנחנו מנסים לנחש למה חנין התכוון בהצהרת הכוונות המעורפלת שלו, הרי שלא ברור לנו כלל מה יהיה המחיר של המדיניות הזו, מי עלול להיפגע ממנה וכיצד העירייה תממן אותה."

ובכן, גברת ארלוזרוב, לדעתי תוכנית דיור לכולנו היא גם מפורטת מאד וגם מובנת מאד, אבל אם יש דברים שלא הבנת אז תתקשרי לשרון שחף, דוברת עיר לכולנו ובתוך דקות תוכלי לדבר עם דב ולשאול אותו את כל השאלות שלך.  

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • מורן   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 11:55

    תגובה הולמת.

    קראתי את מירב ארלוזורוב ולא האמנתי – היא טרחה לקרוא משפט אחד (!) בלבד מהאתר של עיר לכולנו. משפט אחד!

    אכן, עיתונות חוקרת, שמציפה את כל השאלות החשובות. פשוט מביש.

  • גרגור   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 12:03

    מצחיק שכל החבר'ה האלה עוד קוראים לנו "טרנד". הזלזול שלהם במידע שזמין בכמויות ובקוראים שלהם, והקלות הבלתי נסבלת בה הם פוסקים הם דוגמאות מצוינות לתרבות ה"טרנד" שהם כביכול יוצאים נגדה.

  • יוסי לוי   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 13:02

    יכולתי לכתוב בלוג שלם שיעסוק רק בהגיגיה של הגברת ארלוזורוב, וחשיפת הכשלים הלוגיים שלה. אבל כמה אפשר? אני כבר לא רורא אותה. מזל שסבא שלה גם לא יכול לקרוא את הגיגיה.

  • תל-אביב שלנו   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 13:24

    דיור בר השגה הם קוראים לזה, ולמעשה מה שזה אומר הוא שכל סטודנט או צעיר שגר כאן לכמה שנים עד שיתחיל את חייו באמת יקבל דיור זול יותר מהעיריה. מי ישלם על זה? – אנחנו וקופת העיר. מהארנונות שלנו. מי יהנה מזה? כל מי שירשם לקורס בודד באוניברסיטה הפתוחה אפילו, ותהיה לו תעודת סטודנט. בפועל יהיו מסחרות עד הודעה חדשה. על חשבון התל אביבים האמיתיים כמובן, אלו שעובדים ומשלמים מיסי עיריה כנדרש. לא מבינה מה כל כך רע בלימודים בתל אביב ומגורים ברמת גן? תעבדו, תרוויחו, תבואו. מה קרה? כולנו היינו ככה כשלמדנו! אי אפשר לממן אתכם, תבינו, זה יתנקם בכולנו העיר לכולנו שלכם.

  • תל-אביב שלנו   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 13:35

    הבלוגרים של חנין באמת קמים מאוחר…

    זה חלק מהמצע. דיור זול לסטודנטים והזזת הבוקר ל 11.

    התארגנות הסטודנטים והמגניבים האחרונה היתה הקמפיין להכנסת הגימלאים לכנסת.

    זה נגמר במכירת המפלגה לגאיידמק ובפארסה מגוכחת.

  • שוקי   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 13:41

    כרגיל, המגיבים מטעם של חולדאי מפיצים שקרים.

    ראשית, מי שמבטיח להוציא את כספי העירייה על דירות מסובסדות הוא לא דב חנין אלא רון חולדאי
    http://tinyurl.com/5lsbuk

    שנית, עיריית תל-אביב דאגה לדיור מוזל ולבנייה מגוונת במשך 62 שנה, בהצלחה רבה, באמצעות החברה העירונית עזרה וביצרון. כך, עד שבא רון חולדאי והפך את החברה הזו מחברת נדל"ן לחברת שיפוצים
    http://www.e-b.co.il/index.shtml

    ושלישית, ישנה תוכנית מפורטת באתר עיר לכולנו בנושא הדיור
    http://city4all.org.il/accommodation

    מה שעיר לכולנו מציעה זה לא סובסידיה של דירות – ליהודים בלבד, אגב (ראה העיר 30.10.08, כתבת השער)- אלא הגדלת ההיצע, השמשת דירות קיימות, מסלול ירוק לקבלנים שיבנו דירות קטנות וכדומה.

    כדאי גם לראות את הוידאו עם דב שמדבר על הנושא

  • שוקי   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 13:45

    בתאריך 31.10 אמר סגן ראש העיר ארנון גלעדי להעיר: "אנחנו רוצים דיור זול שייתן אפשרות לייהד את יפו… אני דוחף פרויקטים שייכנסו ליפו מבפנים בשיתוף עם הצבא וכוחות הביטחון… צריך לעודד ולחזק את היהודים".

    בקיצור, תוכניות הדיור בר ההשגה של חולדאי עליה יעל דיין מסנגרת על כל במה, היא תוכנית גזענית והזויה.

  • יהושוע   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 14:01

    הוא לא פלש לקרקעות, במקרה?

    למה אם מישהו מחליט ללמוד באוניברסיטת תל אביב, הוא חייב גם לגור בתל אביב? מה רע ברמת גן ובגבעתיים? מדוע תושבי תל אביב צריכים לממן את הסטודנטים מהארנונה שלהם?

    גבעתיים זה כאן מתחת לאף.

    ארנונה של תושבים שגרים שנים על גבי שנים בתל אביב צריכה ללכת לשדרוג של העיר כמו שרון חולדאי עושה בימים אלו באבן גבירול שכבר התחיל הראות כמו אלנבי. אנחנו רוצים לגור בעיר יפה ומטפוחת וזה מה שרון חולדאי מצליח לעשות כאן בלי להגיע לגרעונות.

  • שוקי   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 14:08

    וגם המהלך של חבריו המושחתים של חולדאי בחברת חלמיש, הנמצאים תחת חקירת מבקר המדינה, להכפשת אהרן מדואל שהוא מנהיג אותנטי של תושבי כפר שלם. אותם אנשים שחלקם פונו בדצמבר האחרון על-ידי שוטרי מג"ב מבתים שגרו בהם מאז 1948.

  • שי פסבדונים   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 14:26

    עיר יפה ומטופחת?
    מי רוצה את זה אם אין רוח לעיר?
    מה שווה כל היופי הזה אם אין חיים?
    הרי אתה יהושוע מרוויח 7000 שקל במקרה הטוב בחברות פסבדו הייטק בעבודת תוכן מזדמנת בהוספת תגובות דמה באינטרנט. לא?
    ממה אתה משתכר בדיוק? אין לך כסף כנראה לגור בתל אביב. ואם יש לך אז הוא נגמר על דיור ובירה בנמל.

    וכשממש אין כסף – הולכים לראות את אבן גבירול היפה – ולא קונים גלידה. רק מסתכלים על הברווז עם הילדים. כי העיר יפה.

    איזו תגובה לא ברורה. על זה משלמים לך?

  • אורי   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 16:16

    ולא. לא משלמים לי על התגובה הזו.אני ממש לא חסיד של תרבות המגדלים אבל בחייך שוקי, האיש כן עובד ועושה משהו.
    לא תאמין אבל יש גם אנשים שמה שקורה בעיר הוא כן לרוחם ,שם משפחתם הוא לא אריסון או עופר ורמת ההכנסה שלהם היא בהחלט לא גבוהה. אני אחד מהם.
    ליבי ליבי על המסכנה שצריכה לקחת מונית כדי לשתות משהו בנמל אבל היא באמת דוגמא לטעונים הדמגוגיים מצד עיר לכולנו.

  • שוקי   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 16:36

    מותר לך בהחלט להעדיף את חולדאי. אישית, אני חושב שאתה טועה ושאם ההכנסה שלך לא גבוהה אז אתה לא תוכל לשרוד עוד קדנציה של חולדאי בעיר, אבל זה כבר עניינך.

    אם אתה אומר שלעיר לכולנו יש טיעונים דמגוגיים אז כנראה שלא טרחת לגלוש לאתר התנועה ולקרוא. לו היית מגיב כאן לפני חודש, הייתי שולח אותך לאחד מחוגי הבית הרבים בהם יכולת להציג לדב את כל השאלות הקשות ולקבל ממנו תשובות אמיתיות ורציניות. אבל זהו, אבוד לך.

    ואם כבר מדברים על דמגוגיה -איך היית מגדיר את טענותיו של חולדאי בנושא הדיור בר ההשגה:
    א. אין משבר דיור בעיר.
    ב. יש דיור בר השגה בעיר.
    ג. חנין יסבסד דירות על חשבון כולנו (שקר).
    ד. חולדאי יסבסד דירות לטובת כולנו (כך אמרה יעל דיין בבלוג של חולדאי).
    ושים לב שחסכתי מאתנו את דבריו של סגן ראש העיר ארנון גלעדי, שמבטיח להכניס צבא ליפו.

    אז מה זה כל שטף האינפורמציה מלאת הסתירות שמגיעה ממטה חולדאי? בלבול, דיסאינפורמציה, דמגוגיה, היסטריה או סתם שקרים מתוזמרים?

  • יהושוע   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 17:07

    הראית לנו מצגת שמראה את מה שאתם יודעים לעשות יפה, כלומר להכפיש את כל מי שאומר שהוא בעד חולדאי. אני בטוח שזה ישאיר אותך בשוק חסר תקדים אבל באמת יש אנשים שלא מצביעים חנין. האמת שחשבתי לא להצביע בכלל. כמו בבחירות הקודמות למשל, כשחולדאי לא נזקק לעזרתי. אז אני מנצל את הבמה הזאת להודות לכולכם, הזויי הרשת, על מסע ההרצה של דובה חננה, שגורם לי להבין שאם אני לא מצביע, לוקחים לי את העיר.
    ולא שזה אמור לעניין אותך, אבל רק ממה שאני משלם כאן ארנונה יכולים לשכור לך דירה וחצי, וגם אני וגם כל מי שאני מכיר החליטו שהשנה הם מזיזים את עצמם ומצביעים חולדאי, בשביל שהזויים שעדיין לא סגורים אם הם כדאי להם לבקוע מהביצה ולבנות לעצמם את החיים ינהלו לי את החיים ויתעלקו לי על מיסי העיריה, פשוט כי הם חושבים שהעיריה צריכה לסייע להם לשכור דירה.
    בכל מקום אחר בעולם הנאור היו המומים מחוצפתכם. רמת גן וגבעתיים נמצאות במרחק יריקה, ואתם מתעקשים לגור במרכז תל אביב, ואם זה יקר, אז אתם תעשו המון רעש, ואז יסדרו לכם דיור בזול. למה מה קרה? מי מת?

  • דני   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 18:50

    גם מהארנונה שלי (2 עסקים שלי + דירה + העסק של אישתי) יכולים לשכור לך דירה. נו אז למי יש יותר גדול? ומה זה קשור למשהו?
    כל מי שאני מכיר – לא חשב להטריח את עצמו להצביע – כי הם היו מיואשים מהמחשבה שאין שום אופציה למתווך (חולדאי, אם שאלת את עצמך). ברגע שהם התוודעו לאופציה הזאת – רובם יצביעו לה.
    אתה מדבר על התעלקות ופרזיטיות- אני דווקא חושב שעיר לכולנו מדברים על שיתוף ודאגה לקהילה ולסביבה, זו לא פרזיטיות, להיפך, מראה שאנחנו לא חיות ובהמות שחושבות איך לדרוך על כולם בדרך להצלחה.

    אתה מדבר על שלטון של כוח ועריצות. עיר לכולנו מדברים על דאגה לכלל האוכלוסיה – ולא רק החלק החזק. עיר של האנשים שחיים בה ולא מוזיאון של העשירונים העליונים.

    ואני לא מפעילי התנועה, רק מישהו ששמח שקמו כמה חברה שהפסיקו להתבכיין (להיפך ממה שאתה מדבר עליו) ועושים משהו.
    אני בטוח שאם אתה לא מגיב בשכר, בתוך תוכך גם אתה רוצה להצביע לחנין, אבל אתה ציני מדי.
    אגב – אני חושב שהמצע של עיר לכולנו תעשה רק טוב לעסקים בעיר הזאת (אולי פחות למתווכים)
    מאוד מקווה שהוא יבחר – ומאוד מקווה שהוא יצליח לעמוד בהבטחות שלו
    שיהיה בהצלחה

  • רמה   ביום 11 בנובמבר 2008 בשעה 9:48

    חולדאי קיבל לידיו עיר צפופה שתשתיותיה רקובות והיא סובלת מגירעון שנתי של 140-180 מיליון שקלים ומהגירה שלילית. כעבור עשר שנים יש לתל אביב עודף שנתי של 20 מיליון שקלים, וזאת אף שההשקעה בתושב, לא כולל חלקן של חברות בנות עירוניות, היא הגבוהה בישראל. התשתיות זכו לטיפול מעמיק, נתיבי התחבורה הציבורית, השדרות והטיילת לאורך החוף שודרגו, שכונות הדרום טופחו וההשקעה ברווחה, בחינוך ובתרבות – כמותית ואיכותית – גדלה.

    תקראו:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1036266.html

  • שוקי   ביום 11 בנובמבר 2008 בשעה 11:21

    ראשית, זה לא הארץ אלא טור דעה.
    שנית, ראוי היה לציין שסגירת הגירעון נעשתה באמצעות הגדלת ההכנסות מדוחות חניה מ-30 מיליון (2000) ל-210 מיליון (יעד ל-2008).
    וזה בלי להזכיר סגירת ספריות, טיפות חלב, קיצוץ חוגים וכן הלאה.

    http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3027086,00.html
    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=420398&sid=126
    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20081110_1035835

  • אורי   ביום 11 בנובמבר 2008 בשעה 14:14

    יש הרבה טעונים טובים לחנין אבל משפט כמו :
    "אם ההכנסה שלך לא גבוהה אז אתה לא תוכל לשרוד עוד קדנציה של חולדאי בעיר"

    הוא ד מ ג ו ג י ה.

    (אולי גם חולדאי והירוקים דמגוגיים אבל הטעון הזה שלך הוא פשוט BS.)

  • רונן   ביום 11 בנובמבר 2008 בשעה 20:09

    זה המשפט הכי נכון שיש.

    ומדהים שחולדאי וחבריו משתמשים בטיעון הזה כדי לשכנע אותי להצביע להם:

    למה אתה לא יכול לחיות פה? כי מרוב שטוב פה יש ביקוש אז המחיר עולה.

    בקצב עליית המחירים אני בחוץ תוך שנתיים. רוצה להיכנס לי לחשבון בנק לבדוק?

  • שי   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 12:40

    מאת דרור בורשטיין:

    "בשתי דרכים מנסים לתקוף את דב חנין, המועמד של "עיר לכולנו" לראשות עיריית תל-אביב: האחת היא לייחס לו שטניות, לנסות להפוך אותו למסוכן, לאויב העם, להטיל ספק באמינות שלו. להאשימו, למשל, שהוא לא עומד לשירת ההמנון. אנשים שעמדו ליד חנין באירועים שבהם נוגן ההמנון, מגחכים לנוכח ההאשמה."

    "השיטה השנייה היא לגמד אותו. לנסות להפוך אותו "לבאזז", ל"אופנה", למועמד "סלבריטי". שתי השיטות מחטיאות את העיקר, אבל יש בהן גרעין של אמת. מי שטוען שסביב חנין יש "באזז" – צודק. לבאזז סביב דב חנין יש מלה בעברית: תקווה. אפשר להבין למה אנשים נלחצים מזמזום כזה. הפוליטיקה בישראל הפכה לכל כך מושחתת, עד שאדם ישר, שליח ציבור במלוא מובן המילה, נתפס מיד כחשוד."

    "גם מי שמנסה להדביק לחנין מדבקות של מעין סטלין אנטי-ציוני מפספס את מעלותיו המוכחות של האיש, שבניגוד לכמה מחבריו לא לקח מן הציבור אלא נתן לו, למשל, חקיקה בתחום איכות הסביבה. האם שיפור איכות הסביבה בארץ ישראל אינו ציונות? האם רק שוחד ושלמונים הם אות וסימן ללב יהודי חם ולציונות טובה?"

    "אבל גם בניסיון המכוער הזה יש גרעין של אמת. הגרעין הוא בזה שגם אויביו של חנין מכירים בכך שלפניהם איש עקרונות. מובן שהם מנסים לעשות בעובדה זו שימוש לרעה על ידי עשיית קריקטורה מהעקרונות שלו."

    "אני משוכנע שמועמדותו של דב חנין אינה רק עניין תל-אביבי. גם לתושבי ערים אחרות יצמח רווח מהצלחה של מועמד כמותו. אם אדם ומסור כמוהו יהיה ראש עיריית תל אביב, הדבר יהווה תקדים למועצות מקומיות ולעיריות אחרות. השאלה היא פשוטה מאד: האם הבוחר יתגמל אדם שמציע לשרת אותו ושיש סיבה להאמין שפיו ולבו שווים".

    "דב חנין בראש עיריית תל אביב יהיה בשורה של תקווה למדינת ישראל כולה."

  • בועז   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 12:55

    א ר ל ו ז ו ר ו ב

    הוא שם המשפחה שלה.

    ולא כפי שנכתב.

  • בועז   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 13:02

    צודק לגמרי דרור בורשטיין.

    לבאזז סביב דב חנין יש מלה בעברית: תקווה

  • האזרח דרור   ביום 10 בנובמבר 2008 בשעה 22:44

    ארלוזרוב כרגיל יורה מהמותן בלי להבין יותר מידי
    הרבה בטחון, לשון חדה כתער אבל הנתונים אללי

    1. למה קשה להגיע לנתונים הכלכליים של תל אביב ? אולי בגלל שבתל אביב , בניגוד לדוגמה מבהרצליה תקציב העירייה ושאר נתונים כספיים לא מפורסמים לציבור

    זה נקרא שקיפות וזה חלק ממצע עיר לכולנו בנושא דמוקרטיה

    2. איזה נס עשה חולדאי – במקרה לגמרי הכתבת הכלכלית הבכירה שכחה שבאותו זמן שחולדאי היה ראש העייירה היו עוד דברים שהשפיעו בצורה חזקה על הכנסות העיירה – הצרפתים הגיעו וקנו דירות (גם בירושלים לדוגמה) עסקי הפיננסים וההיטק פרחו, נוצרה בועת נדל"ן של כסף חם מהבורסה שמחפש השקעות כמו בערים רבות בעולם כמו לונדון , וכמו הרבה ערים מרכזיות בעולם גם תל אביב נהנתה מאפקט גלובלי של חיזוק המרכז על חשבון הפריפרייה – מה הקשר בין כל זה לבין פעולות של חולדאי?

    3 אשר לשאלה של ארלוזרוב, לפעמים עיתונאים טורחים לשאול את המועמד, ולא רק להסתפק בתמיהות – לדוגמה לצלצל בטלפון – זו עיתונות כן?

    4 – הנושא של סבסוד הדיור הוא רק חלק משורה של צעדים שחנין מציע – לדומגה שיפור השירות של התחבורה הציבורית להגדלת האיזור שיכול להנות מגישה לשירותים עירוניים , או התחלת אישורים לבניית דירות קטנות ובינוניות ולא רק דירות יוקרה

    5- ואם אלרוזרוב היתה עושה עוד שיעורי בית היתה רואה אולי שרוב הכנסות העיירה באות בכלל מעסקים – לאו דווקא מדיור

    6- ועוד שיעורי בית – להתעניין קצת מה התרחש בפרוייקט של גליל ים בהרצליה

    אבל מילא – היא גם חושבת שכלכלה זה מדע, שתהיה בריאה

השאר תגובה