אני נגד מלחמה בעזה – ואתם?

בפוסט הקודם הפניתי לידיעה בהארץ לפיה מרצ קוראת להכות בחמאס. אייל גרוס הוסיף בתגובות, אחרי שפנה בעניין ליו"ר מרצ חיים אורון, שהנ"ל ככל הנראה צוטט לא נכון, ומפנה לטור הזה שמייצג לדבריו את דעתו באופן נאמן יותר.

אני, אגב, מסכים עם ג'ומס שיש הצדקה ל"פעולות נקודתיות נגד מבצעי הטרור עצמם, שיש בהן הישג ממשי וקשר ישיר למניעת טרור" (שם). רק תסלחו לי אם קשה לי להאמין שבזה מדובר. כמה מבין 225 ההרוגים (ynet) בעזה היום הם מבצעי טרור לדעתכם? ובצה"ל אומרים שזו רק ההתחלה, ועכשיו כבר יש דיבורים על פעולה קרקעית והטנקים בדרך לעזה. טנקים זה מאד נקודתי כידוע. ורה"מ (עדיין אולמרט, זוכרים?) אומר ש"זה עלול לקחת זמן".

בעיתונות עדיין קוראים לזה "מבצע", "מערכה" ו"פעילות" בדיוק כמו בימים הראשונים של מלחמת לבנון השנייה. במקום להתעורר עוד כמה שבועות, הזמן הנכון להביע דעה הוא עכשיו:

גם אתם נגד מלחמה בעזה? אז שימו את הכפתור הזה (עוד יצירת מופת של טומי קירשנצוויג) בבלוג שלכם. אתם יכולים להעניק לפוסט את הכותרת "גם אני נגד מלחמה בעזה".

וישנה גם עצומה.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • שוקי   ביום 8 בינואר 2009 בשעה 21:18

    אני מאחל לך הוצאה להורג נעימה כשהמשטר הפאשיסטי שאת עוזרת להעלות יעמיד אותך לקיר.

  • ציונית   ביום 8 בינואר 2009 בשעה 23:36

    בעזרת השם

  • מאיר   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 23:38

    אני מחכה ליום שרמת אביב ג' או כל מקום אחר עם ריכוז אנטישמי, תחטוף טיל רצוי ביולוגי\כימי באדיבות החמאס.
    לאחר מכן רצוני לראות מה יהיו התגובות של כל יפי הנפש פה.

  • ציונית   ביום 11 בינואר 2009 בשעה 0:00

    העיקר ששוקי הנאור טוען שאלו שנגד המלחמה שואפים לשלטון פאשיסטי…

  • מעיין   ביום 11 בינואר 2009 בשעה 15:08

    אחחח,איך יש לכם את הבושה בזמן שאחים שלכם נהרגים ונפצעים בעזה מדי יום ביומו. אתם רוצים תפגינו אין בעיה אבל אחריי המלחמה לא בזמן המלחמה אתם ברגע זה נחשבים ליותר גרועים ממחבל מתאבד אילו רק ידעתם מזה עושה לחייל שקורא בשניות מנוחה שיש לו על "יהודים" "ישראלים" שמפגינים נגדו הייתם מבינים
    תתביישו ועוד דבר קטן
    אני "מאחל ומקווה" שאחד מבני המשפחה שלכם נמצא בעזה ואז תבינו את הנושא כמה הוא כואב .

  • שוקי   ביום 11 בינואר 2009 בשעה 16:31

    אם מי שמפגין נגד מלחמה יותר גרוע ממחבל מתאבד, אז ממה *אתה* יותר גרוע, בתור מישהו שרוצה להשתיק את חופש הדיבור?

    (רמז: יש לזה שפם).

  • מתביישת בכם!   ביום 11 בינואר 2009 בשעה 16:38

    תתבייש לך! לקרוא לבני עמך נאצים, או בדרכך הכה "נאורה" לרמוז בטפשות "יש לזה שפם"???
    ככל הזכור לי אף יהודי לא התפוצץ באוטובוסים ברחובות גרמניה, אף יהודי לא שיגר רקטות על אזרחים גרמנים! אני נכדה לניצולי שואה ואני מתביישת בך על ההשוואה המכוערת והטיפשית הזו לנאצים!!!
    אתה חי במדינת ישראל – מדינה שמגנה סוף כל סוף על אזרחיה – ואתה וחבריך בלית בושה מניפים דגל של רשות אויבת??? גועל נפש!

  • שוקי   ביום 11 בינואר 2009 בשעה 17:30

    התכוונתי לסטאלין.

    ואכן, את צריכה להתבייש.

    א. גם לי היו בני משפחה שניספו בשואה ויש לי מספר בני משפחה שמקדישים את חייהם להנצחת השואה, בדרכים שונות.

    ב. לא השוויתי לנאצים.

    ג. אני ואף חבר שלי לא הנפנו דגל אויב.

    ד. מדינת ישראל גם לא מגנה על אזרחיה וגם לא חסה על האזרחים הפלסטינים. שמונה שנים היא לא טרחה למגן את ישובי קו העימות ועכשיו היא מפציצה את הפלסטינים כדי לחפות על כך, ואת מגנה עליה.

    ה. תחשבי שוב – מי ומה טיפשי ומכוער? מי נותן יד לאכזריות ולביזוי של תושבי ישראל ועזה כאחד? באמת, את צריכה להתבייש.

  • מתביישת בכם!   ביום 11 בינואר 2009 בשעה 19:13

    שוקי היקר,

    תודה על התיקון שבו אתה מסביר לי שלא התכוונת להיטלר אלא לידידינו איש הסגולה – סטאלין! מגדולי העריצים שידע העולם במאה העשרים ובכלל! כאילו בתיקונך אתה עושה טוב עם דבריך!

    היטלר הנו כמעט מילה נרדפת למר סטאלין שהרי כרת ברית עם היטלר, 'הסכם ריבנטרופ-מולוטוב' המפורסם!

    הרשה לי להציג בפניך כמה עובדות על סטאלין / קומוניזם, אליהם אתה כ"כ ממהר להשוות את מדינת ישראל:
    1. המפלגה הקומוניסטית וסטאלין בראשה הייתה המפלגה היחידה בברית המועצות. חל איסור מוחלט על פעולתן של מפלגות אופוזיציה וארגונים לא קומוניסטיים. כל הרכוש של המפלגות והארגונים האחרים הוחרם ואנשיהם הוצאו להורג.
    2. המפלגה הקומוניסטית שללה את זכויות האזרח כמו חופש העיסוק, התנועה והדיבור.
    3. המשטרה החשאית (נ.ק.וו.ד) עצרה כל מי שנחשד בקשר אנטי מהפכני או בסטייה מהקו של סטלין.
    4. כפייה – גולאגים. מחנות עבודה שהוקמו במקומות נידחים עם תת תנאים. מתנגדי המשטר הוגלו למחנות האלה, ושם הם עבדו ללא תנאים, ללא מים, בקור מקפיא.
    5. בתי חולים למטורפים, בהם הושמו מתנגדי השלטון ועברו שטיפת מוח ועינויים על מנת לשנות את דרכיהם ושם איבדו את שפיותם.

    ואלו רק קומץ דוגמאות למשטר הקומוניסטי…

    לפני שאתה ממהר להשוות את מדינתך למשטרים מסוג זה חשוב פעמיים!

    אתה חי במדינה דמוקרטית שעברה כ"כ הרבה מאז תקומתה! אני מסכימה איתך שאף אחד לא אוהב מלחמות ואף אחד לא רוצה לראות ילדים נהרגים – אבל אתה שוכח מול מי המדינה שלך נלחמת! מול אויב עם דם קר, שמשתמש בילדים, בבתי ספר, בבתי מגורים של חפים מכל פשע, במסגדים וכד' כמחסני נשק וכמקום מחבוא של מחבלים! חבריך הפלסטינים יודעים בדיוק מי מתחבא במקומות אלו – אז אנא – אל תתפלאו כשמפגיזים מקומות אלו!

    מדינת ישראל אולי התעוררה מאוחר – אבל עדיף מאוחר על פני אף פעם..

    אין לי שום בעיה עם הפגנות – כל אחד רשאי וזכותו להביע את דעתו אבל לא בזמן מלחמה! לא בזמן שחיילים המגינים עלינו נהרגים!
    אני רוצה לשתף אותך בהרגשה שאני בטוחה שהמון אנשים מרגישים כעת. כאשר בעלי היה בתוך ג'נין במהלך חומת מגן – עברתי בצומת מגידו ששם עמדו חבריך לשמאל והפגינו וקיללו את החיילים שעברו שם – זוהי בושה! אותו חייל שאותו הם קיללו חרף את נפשו בשבילם! אותו חייל נלחם, הסתכן והגן על חיי אותם מפגינים על מנת שלהם תהיה היכולת לצאת בהפגנות מטופשות ולשבת על כוס קפה ברוגע!! אותו חייל צעיר שראה מראות זוועה שילוו אותו כל חייו רק בשביל שלך ולחבריך יהיה בית מוגן ובטוח!!

    זו כפיות טובה ואף בגידה במדינה! ואכן כן, צדקת – יש לי במה להתבייש. בך ובשמאל המתייפייף שחי במדינה הזו בלי טיפת הערכה למדינה שלו!

  • שוקי   ביום 11 בינואר 2009 בשעה 22:07

    את סובלת מבעיות בהבנת הנקרא.

    *לא* השוויתי לסטאלין את כל מדינת ישראל אלא רק את המגיב "מעיין", שאמר שאני "הרבה יותר גרוע ממחבל מתאבד".

    סטאלין אמר "כל הבעיות נגרמות על-ידי אנשים. אין אנשים – אין בעיות". זה נשמע לי מתאים מאד ל"מעיין", שחושב שאני בעיה.

  • שוקי   ביום 12 בינואר 2009 בשעה 11:12

    לדברי צה"ל עד עכשיו פגעו ב-300 אנשי חמאס. זה אומר שעוד 600 אנשים שנהרגו אינם אנשי חמאס אלא אזרחים. לא צריך להיות יפה נפש כדי להיות מוטרד מזה.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   ביום 12 בינואר 2009 בשעה 16:15

    אני חושב אם הממשלה תתן לפלסטינים לחיות גם הם יתנו לנו זאת. מספיק כל מה שנגרם למסכנים

  • רות ווילר   ביום 14 בינואר 2009 בשעה 20:06

    אין גבול לציניות ולשנאה העצמית של אותם אנשי רוח וסתם כאלה שמוצאים לעצמם דרכים להתבלט ובודקים עד כמה הם מסוגלים לחצות כל קו אדום אפשרי. שימשיכו להתבטל, להשתמט מכל מחוייבות, לצייר לשיר ולכתוב ספרים ושירה ושיחסכו מאתנו את ו את זמרתם הצבועה ומלאת השנאה העצמית. איש לא יכול לעמוד אדיש מול תמונה של אנשים סובלים, אך היכן הם אותם "אנשי רוח" כשילדי הדרום בוכים ואמותיהם סובלות. התשובות האוויליות שלהם הן שאנו כמדינה איננו מורשים לגרום סבל לעם אחר. ומה אתנו. האם בגללנו מפציצים את הדרום. האם בגללנו החמ"ס מתנהג כמו הבריון של השכונה. האם אין זו אזרחות טובה לא להיכנע לבריון השכונתי לצאת נגדו באומץ כדי להפסיק את השתוללותו חסרת הרסן? חבל שהרוח של אותם אנשי רוח העיפה ברוח את העובדה שהאנטישמיות לא פסה מן העולם ואנשי רוח כמוהם דואגים ללבות את שנאת ישראל והם עוזרים להם. הפחד שלי הוא שהם "אנשי הרוח" מאמינים באמת בשטויות בהם שכנעו את עצמם והם רוצים להראות טוב בעיני הגויים כמו יהודים רבים במאה ה-19 אשר מהר מאוד טפחה המציאות על פניהם. בושו והיכלמו לכם, קבוצת צבועים שונאי עמם אשר בכי ילד מישראל לא מגיע עדיהם. אוזניהם אטומות. כל בכי אחר, רק לא יהודי/ישראלי, מזעזע את נפשותיהם הרגישות ומרעיש את ליבם הרחום.
    פשוט מתחשק להקיא

  • מחוץ לבועה התלאביבית   ביום 20 בינואר 2009 בשעה 23:02

    כמובן שאני בעד המלחמה, אפילו בלי לחשוב פעמיים. אני מבינה אתכם, אלה שנגד המלחמה, כי אתם חיים בבועה התל – אביבית שלכם ולא מבינים מה עובר על האנשים האלה שגרים בדרום במשך 8 שנים, ועם מה כל אדם שם צריך להתמודד בכל יום ויום. כשאתם יושבים בבית קפה ושותים את הקפה שלכם בשקט או סתם מטיילים ברחוב, האנשים בדרום לא יכולים להרשות את זה לעצמם כי אולי ישמעו "צבע אדום" ולא יהיה מיגון באזור. אז סוף סוף הם מרגישים שמדינת ישראל עושה משהו כדי להגן על התושבים שלה אז יש הרגשה טובה. אבל כמובן שאי אפשר לרצות את כולם בכל דבר, וחבל שמדינת תל אביב לא תומכת, כי כן, יש תחושה שתל אביב היא חלק נפרד ממדינת ישראל.
    שיהיה לכולנו קצת שקט…

  • Yehuda   ביום 5 בפברואר 2009 בשעה 8:11

    Only liberals can back folks who send bombers into school buses, shopping malls, and restaurants.

  • שרון   ביום 28 בדצמבר 2008 בשעה 0:50

    אני נגד המלחמה בעזה.
    אני נגד מבצע שנקרא "עופרת יצוקה"
    אני נגד התקפה אווירית ברברית ופחדנית מהאוויר שרק תגביר את קצב הקסאמים.
    אני נגד הרג של 225 פלסטינים בפחות מ-24 שעות והתייחסות אליהם כאילו הם חרקים. גם לאויב צריך לדעת להסתכל בעיינים ולכבד אותו.

    http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=1391935

  • אייל גרוס   ביום 28 בדצמבר 2008 בשעה 1:08

    אין בעיה ואוסיף הבאנר לפוסט שלי אם זה יעזור.

    אכן, אין לי שום ספק שמה שקורה היום לא לא לא מתאים לתיאור שג'ומס כתב בווינט. אבל ג'ומס שלח לי את זה בתור עמדתו. כלומר מזה אני מסיק שהוא לא תומך במה שהייה היום. אני מקווה.

  • חץ בן חמו   ביום 28 בדצמבר 2008 בשעה 2:20

    כתבתי משהו קצת ארוך על עניין הלחימה הזו
    http://benhamo.org/wp/?p=1206

  • שרון רז   ביום 28 בדצמבר 2008 בשעה 8:14

    גם אני נגד "נגד המלחמה בעזה"
    כלומר
    אני בעד מלחמת התגובה והאין ברירה בעזה אחרי 8 שנים של הפגזות חפים מפשע בשדרות בקיבוצים ובאיזור שם
    בטרור נפשע נלחמים כנראה, לא מכיר שיטה אחרת
    וכן, רוב ההרוגים הם כנראה אנשי חמאס, לגמרי
    לא אשמח בכלל אם צה"ל ייכנס לשם, אבל מהאוויר? בודאי, זה היה צריך לקרות מזמן

  • אבים   ביום 28 בדצמבר 2008 בשעה 11:37

    האוטומט הזה שבאנטי קצת מרתיח. "הסגר לא מוסרי". נכון. אבל גם לחטוף 8000 טילים ופצמ"רים וגראדים ב-8 שנים כנגד מטרות אזרחיות. הסגר לא מוסרי אבל פשעי מלחמה מותר. יפה ההגיון שלך.
    יפה ההגיון שלהרוג מטרות צבאיות זה לא בסדר אבל לא שמעתי כלום על הקריאה שלהם לפיגועי התאבדות שמכוונים כלפי חפים מפשע.
    "הסגר לא מוסרי". אולי. אבל ישראל עזבה את רצועת עזה באופן חד צדדי. הפלשתינים ערכו בחירות וזה מה שהם בחרו-ממשלת מחרחרי ריב ומדון שמטרתה המוצהרת היא לחסל אותנו. רצוי אתמול.
    אז צה"ל עשה יופי של עבודה. נקודתית ומדויקת. וכל לובש מדים הוא מטרה. גם זו בעיה?

    הפעולה הזו מתבצעת 8 שנים מאוחר מדי. אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם.

  • אבים   ביום 28 בדצמבר 2008 בשעה 11:58

    לא הבנתי את המשפט "טנקים זה מאוד נקודתי כידוע".
    טנקים הם כלי משורין שיכול להזיז כוחות בצורה מאובטחת יחסית עם חימוש רב וירי מדויק. אולי עדיף שנאמץ את הגישה של חמאס ונעבוד עם טילים ופצמ"רים ?
    באף נקודת זמן בשירות הצבאי שלי (סדיר ומילואים) לא ניתנה פקודה או הוראה לפגוע בחפים מפשע, נהפוך הוא. בניגוד למי שעומדים מולנו, אנחנו משתדלים מאוד לפגוע במטרות לגיטימיות (דהיינו, לובשי מדים ונושאי נשק).

  • אייל גרוס   ביום 28 בדצמבר 2008 בשעה 13:08

    איריס התקשורת אפילו לא מסתירה את כך שאין זה מן הראוי לבקר יותר מדי בזמן המלחמה:

    כדי להבין איך התקשורת בישראל מגבה כל מלחמה בלי ביקורת כדי לקרוא את רביב דרוקר. אחרי שהוא מסכם את "לקחיו" ממלחמת לבנון ומה ילמד מכך בכיסוי האירועים בעזה הוא כותב

    http://israblog.nana10.co.il/t….?blog=394281&blogcode=10342375

    "יש שאלה שאני לא יודע לתת לה תשובה מוחלטת – האם לשדר ביקורת על הממשלה/צה"ל?"

    כלומר – זו בכלל אצלו דילמה האם לשדר ביקורת!

    ותשובתו

    "אני אגיד לכם מה אני אנסה לעשות – ביקורת לא צריכה לבוא תוך ציון האדם הנושא באחריות, בניגוד גמור למה שאני עושה בימים רגילים. אני אשתדל גם להנמיך את טון הביקורת ולמקם אותה יותר בציר עתידי, כלומר, מה אפשר לעשות כדי לשפר ולא מה נעשה רע וכבר אי אפשר להשיב.
    "

    בקיצור, אל תצפו להרבה מהתקשורת.

  • אבים   ביום 28 בדצמבר 2008 בשעה 15:40

    הרי מה יש שם בשדרות, כל המרוקנרים האלה, חסרי התרבות. הבובלילים.
    למי אכפת מה עובר עליהם. הם הצליחו להחזיק מעמד 8 שנים, יחזיקו עוד. הכי טוב הסכם. פעם בכמה ימים איזו רקטה "בשטח פתוח" וזהו.
    למי אכפת שילדים בשדרות והסביבה לא מצליחים לישון בלילה. שהם עושים את צרכיהם במיטה מהפחד. זה לא פה. זה שם.

    וחוצמזה, אם יהיה פה קשה מדי, תמיד אפשר לנסוע לקנדה. לפחות אין שם לחות.

  • אבים   ביום 28 בדצמבר 2008 בשעה 15:58

    איזה יופי! את מצליחה לעשות ניתוח פסיכוסוציושקר כלשהו למישהו שאת מכירה רק את הפרסונה התקשורתית שלו. את גדולה!
    את עושה גם ימי הולדת?

    "מי שיורה חיצי מוות אלו חיילי הצבא הישראלי בעזה."
    והפלשתינים, צדיקים שכמותם עסוקים בגמילות חסדים והם יורים פרחים בכלל. אח"כ הם בוכים. יורים ובוכים. בוכים ויורים.

  • מודאג   ביום 12 בינואר 2009 בשעה 5:33

    יש צורך להבין שאנו מתמודדים מול ארגון טרור שאיננו בוחל בשום אמצעי כדי לפגע בנו משום שאנו יהודים
    לכן יש להכותו בכל הכלים שעומדים לרשותנו
    ומספיק כבר עם ההיתממות הזו שאנו נפגע בהם באופן "נקודתי"

השאר תגובה