ידיעה מטרידה מאד ב-CNN

 מוקדם יותר היום ב-CNN. מאד מטריד, מאיזה כיוון שלא מסתכלים על זה.

עם או בלי קשר, ירדן החזירה את השגריר שלה לעמאן (ynet).

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • עמנואל, באר שבע   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 0:23

    יש לנו בעיה נוראית, שהציבור בארץ פשוט מנותק מהמציאות, בגלל התקשורת הכאילו סססמולנית, שלמעשה עברה לדום צבאי מתוח

    אתמול ראיתי כתבה בחדשות הלילה של NBC (לא תאמר, אל ג'זירה, או אפילו BBC). על מקרה בו אנשי ההצלה של הסהר האדום הגיעו לבית בו היו למעלה מ 10 גופות שלא פונו ארבעה ימים, והיו גם שני ילדים שהיו מורעבים תושים ובאפיסת כוחות ושכבו ליד גופת אמו של אחד מהם.

    ובתקשורת הכאילו סססמולנית שלנו לא שמעו על זה כלום! צלמו כל מקום פגיעה של כל צינור מעופף מכל כיוון, אלב על מקרה כזה כלום. כל העולם שומע על זה, רק הציבור הישראלי לא מודע לגבי מה נעשה בשמו.
    http://www.msnbc.msn.com/id/21134540/vp/28566049#28566061

    האו"ם מפרסם שנהרגו 250 ילדים בעזה. ומה הציבור בישראל שמע על זה? כלום!
    http://www.msnbc.msn.com/id/28573204/

    ואחרי זה הוא מופתע מכך שהעולם מזדעזע. איך הציבור לא יהיה מופתע, אם מצנזרים ממנו את הידיעות האלה?!

  • רן   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 0:38

    אתה מרגיש טוב מאוד עם הטילים שנופלים עליך.
    שום מילת תודה לצהל ששומר עליך, שום תמיכה מוסרית אלמטרית בכוחות צהל. כלום. רק ביקורת.
    כן, במלחמה נהרגים, תתפלל שאתה לא תיפגע ותתפלל לשלום חיילי צהל במקום לפלשתינאים, אנחנו במלחמה, אתה מבין את זה?

    עלק מבאר שבע…

  • אהרון תמוז   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 0:55

    את התושבים שנמצאים בטווח הטילים בין בובלילים או פרידמנים מעניין ביטחונם האישי ולא מה שמשודר בתקשורת

    בשאר שטחי מדינת ישראל

    הבובלילים לא בדיוק מתים על הערבים ולא סופרים אותם כך מה שהתקשורת תדווח לא יעניין את הבובלילים בכל מקום בו הם נמצאים

    הפרידמנים יודעים אנגלית ויכולים לחפש גם באינטרנט וגם ברשתות זרות

    מסקנה

    מה שמעניין אותך לא מעניין את המיינסטרים בציבור הישראלי

  • שוקי   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 1:07

    אני מבין את כעסך, למרות שאינני מסכים איתך.

    אולי גם אתה תבין אותי אם אומר לך:

    א. שאני אסיר תודה, באמת, לכל חייל צבא-הגנה-לישראל שמתגייס מתוך האידיאל של להגן עליי.

    ב. לצערי, לא תמיד אני מתרשם שהדרג המדיני שמפעיל את צה"ל, הוא אידיאליסטי באותה מידה. אחרת לא היו שולחים חיילים בלי אפודים ללבנון, למשל. או נוטשים את מדחת יוסוף בקבר יוסף (שים לב לסמליות שבעניין).

    ג. שכבר היו מקרים בהם חיילי צה"ל מסויימים נהגו באופן שהיה מנוגד ל"רוח צה"ל", ושאם אנחנו אכן שואפים להיות "הצבא המוסרי בעולם", אז עלינו לבער תופעות כאלו מקרבנו.

    ד. ומהסיבות האמורות, מצב שבו חיילי צה"ל עושים מעשה שהוא מנוגד לרוח צה"ל ולחינוך הציוני שכולנו קיבלנו, הוא לא מצב בלתי אפשרי. זה מאד מטריד.

    ה. ויכול להיות שמדובר בתעמולה של הצד הפלסטיני. גם זה מטריד.

    אתה מרגיש טוב מאוד עם הטילים שנופלים עליך.
    שום מילת תודה לצהל ששומר עליך, שום תמיכה מוסרית אלמטרית בכוחות צהל. כלום. רק ביקורת.
    כן, במלחמה נהרגים, תתפלל שאתה לא תיפגע ותתפלל לשלום חיילי צהל במקום לפלשתינאים, אנחנו במלחמה, אתה מבין את זה?

    עלק מבאר שבע…

  • שוקי   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 1:10

    והנמשל?

  • עמנואל, באר שבע   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 1:16

    לא, אני ממש לא מרגיש טוב עם הטילים שנופלים עלי. אבל אני מרגיש עוד יותר רע מזה שבשם ההגנה כביכול עלי הורגים מאות ילדים!

    מה עוד שההרג הזה לא עוזר, להפך. המשך ההרג המיותר רק ממשיך את הסבל של תושבי באר שבע, ואשדוד ואשקלון ושדרות.

    אני הייתי בעד הפעולה הצבאית שפתחה את המבצע הזה. במצב שנוצר (וגם באשמתנו) לא היתה ברירה. אבל כן היתה לנו ברירה אם להמשיך את המבצע, או להסכים לאחת מכמה וכמה הפסקות האש שהוצעו. דחינו את כולן.

    דחינו את כולן, ובינתיים הרגנו עוד ועוד משפחות בבתיהן, פליטים שנמלטו מבתיהם לב"ס של האו"ם, ואפילו נהג משאית תובלה של האו"ם בשיירת מזון.

    האם זה עצר את הירי? לא
    האם זה ייתן לנו הישג צבאי משמעותי מעבר להישג הבאמת גדול של תחילת המבצע? לא!

    אז למה עושים את זה? כי הם מפחדים! ברק ולבני מפחדים אחד מהשני, ושניהם ביחד מפחדים מביבי, ושלושתם ביחד מפחדים מהציבור שטיפח ציפיות בלתי ראליות מהמבצע (בדיוק כמו לפני שנתיים) וינקום בהם בקלפי כשיתברר שהציפיות הבלתי אפשריות לא מומשו.

    ובקשה אל תספר לי מאיפה אני, אפילו שקשה לך להאמין שיש אנשים שגם כשנופלים סביבם טילים מצליחים לשמור על צלם אנוש, ולא הופכים לחיות אדם שמצדיקות כל מעשה פשע ונוולה.

  • יוסי שורץ   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 1:26

    לאחרונה יצא לאור ספר חשוב של פרופ' רפאל פלק:. "ציונות והביולוגיה של היהודים".(הוצאת רסלינג) המנתח את ההשקפה הציונית ובו הוא מצביע על כך שהכמיהה לציון הייתה אלמנט בתפילה היהודית,(בדומה נאמר לכמיהה של מוסלמי אינדונזי למכה) שהייתה מעין פנטזיה בזמן של רדיפות, אולם לא הייתה זאת תנועה פוליטית שביקשה לרכז את כל היהודים החיים בכל העולם וליישבם בארץ אחת גם לא פלסטינה. הציונות שהעלתה את הטענה לראשונה בהיסטוריה כי יש לרכז את היהודים ובארץ היא פרי המצב באירופה, פרי הלחצים הכלכלים, החברתיים והפוליטיים בסופה של המאה ה-19.

    במערב אירופה לאחר המהפכות הדמוקרטיות היהודים זכו לשוויון זכויות
    מקור המושג "אנטישמיות" הוא הפובוליצסט הגרמני וילהלם מאר, שאימץ את הדרווניזם החברתי וקבע בהמשך של דירוג של בני אדם לגזעים ולמינים שבאופן טבעי האבולוציה דירגה אותם לקבוצות גזע שונות מהם עליונים ומהם נחותים, היהודים נחשבו על הנחותים. דירוג זה כבר החל במאה ה-18 כאשר הוגים גזענים כלינאוס וקספר לוואטר חילקו את האנושות לחמישה גזעים שונים ומאורגנים באופן הירראכי, אולם רק במאה ה-19 עם המרוץ של מדינות אירופה אחר הקולוניות , קבוצות אתניות לאומיות ואחרות דורגו בסולם הגזעי. היו אלו הנאצים שפיתחו רעיון זה במלואו. הציונים קיבלו השקפת עולם זו בשונה מהיהודים בתקופה קודמת כמנדלסון ואחרים שטענו כי יהודים הם קבוצה תרבותית שונה ( תרבות יותר מפותחת לטעמם). הציונים טענו כי היהודים בתפוצותיהם הם ישות ביולוגית בעלת היסטוריה תרבותית ודתית נפרדת. היא אימצה את המושג VOLK –אומת גזע שאומצה בדם ואדמה (BLUT UND BODEN) . אפילו אלברט אינשטיין בשנות העשרים כתב:"ייתכן שדווקא הודות לאנטישמיות אנו מסוגלים לשמור על קיומנו כגזע"(EINSTEIN 1930 P 23). חיים נחמן ביאליק בתקופה שלאחר עלות היטלר לשלטון במסיבת עיתונאים באונברסיטה העברית בראשית 1934 אמר:" גם אני כמו היטלר, מאמין בכוחו של רעיון הדם"(BIALIK 1934).

    נקודת ההנחה של הציונות הייתה זהה להשקפת העולם של האנטישמיים כי היהודי הוא גזע זר, נטע זר בקרב עמים ביולוגים אחרים ואין להם מה לעשות באירופה. אם מישהו היה עובר בגרמניה בשנות השלושים ורואה גרפיטי על קיר :"יהודים לפלסטינה" הוא לא יכול היה לדעת אם מי שכתב כתובת זאת היה נאצי או ציוני. הציונים לא נאבקו באנטישמיות אלא הבינו אותה והסכימו עמה ולכך היו תוצאות הרות אסון ליהודים עצמם.לא במקרה רק ב1943 מתקוממים יהודים בגטאות אולם היה זה כבר מאוחר.

    לא רק זאת אלא הציונים סייעו לסגור את השערים בארצות הברית ואנגליה במלחמת העולם השנייה לפני היהודים פליטי החרב, שכן רק יהודים שהם יכלו להביא לכאן נחשבו בעיניהם.

    ההשקפה הציונית שהתעלמה מקיומם של הערבים בארץ וכדברי הרצל:"עם ללא ארץ, לארץ ללא עם" הייתה השקפה קולוניאליסטית מובהקת הידועה כתורת הגילויים של כתמים לבנים במפה. היו כאלו כמו בן גוריון ב1917 אשר כבר הבין כי למעשה היישוב היהודי שהתקיים במאה השביעית לספירה התאסלם והם בחלקם הניכר הפלסטינים בני ימינו."היישוב החקלאי שמצאו הערבים בא"י במאה השביעית לא היה אלא היישוב העברי שנשאר בארצו"(לברור מוצא הפלחים לוח אחיעבר שנה ראשונה 118-127)

    ההתנחלות הציונית שטענה כי היהודים חוזרים למולדת העתיקה, הייתה טיעון של קבוצה דומה באותה תקופה של עבדים שחורים משוחררים שהתיישבו בליבריה בטענה שהם חוזרים למולדתם. בפועל היו אלו קולוניאליסטים אמריקאים שעסקו בנישול בני המקום ועד היום הגהינום המשתולל בליבריה קשור לכך. ברור שהמפעל הקולוניאליסטי הציוני בארץ עורר את התנגדות העם היליד וזאת הבין אפילו זאב ז'בוטניסקי שבחיבורו "קיר הברזל" הסביר כי הציונים הם קולוניאליסטים ואין כל אפשרות להשלים עם עם הארץ או להשתתף במאבק של עמי האזור כנגד הקולוניאליזם הבריטי משום שתחת כידוני הצבא הציונים מתנחלים. כבר ב1937 תמכו מנהיגי הציונות בדו"ח ועדת פיל שקרא לחלוקת הארץ שתכלול טרנספר של רבע מליון ערבים מהשטחים שיוקצו למדינה הציונית. למרות שבאופן פורמאלי המנהיגים הציונים למעשה בן גוריון בהתנגדות רבים( מהרוויזיוניסטים ועד טבנקין מאחדות העבודה) שתמכו בוועדת בלטימור ב1942 שקראה להקמת מדינה יהודית בכל שטחי הארץ, במכתב לבנו עמוס הסביר כי קבלתו את החלוקה היא צעד טקטי שכן "מחר ניקח את מה שוויתרנו עליו היום".
    ואכן הציונים גירשו באמתלות ובסיפורי בדים כמו שהמופתי קרא לערבים לברוח בעוד שהוא איים בעונש מוות על מי שיברח, את מרבית בני העם הפלסטיני וב67 הם כבשו את שאר חלקי הארץ המנדטורית תוך המשך הנישול. המשטר בישראל אינו שונה במהותו ממשטר האפרטהייד שהתקיים עד 94 בדר"אפ. ישראל הפכה לשור המקומי החשוב של השליטה האימפריאליסטית באזור.

    אולם יש להוסיף כי הציונות יצרה בארץ עם חדש, עם ישראלי שאת קיומו היא שוללת בשם הפיקציה של עם יהודי עולמי שלו שייכת הארץ, ועל כן היא גם שוללת בפועל לא רק את זכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית אלא גם את קיומו של העם הישראלי. אין ציוני לפחות לא מ1948 המקבל פתרון של מדינה משותפת דמוקרטית לשני עמי הארץ כתוצאה מהשקפה גזענית ברורה. השאלה כיום היא האם המשך הפוליטיקה הציונית יביא לחורבן המדינה כתוצאה מתבוסות צבאיות ומהמשך ריקבון החברה הישראלית שקיבל ממדים מחרידים, או שהמוני העם הפשוט הישראלי יתקוממו על השליטים ויחד עם עמי האזור יקימו אזור חופשי מניצול דיכוי לאומי ושליטת האימפריאליזם באזור.

    יש כאלו ואלו השמאל הציוני ואחרים המקווים כי הפתרון יהיה הקמתה של מדינה פלסטינית קטנה וענייה לצד מדינת ישראל, במסגרת הסדר האימפריאליסטי, אולם 59 השנים שחלפו מאז הקמת מדינת ישראל מוכיחים כי אלו הן אשליות המתנפצות כל פעם מחדש. אין ההנהגה הציונית מוכנה לפינוי כל ההתנחלויות שהוקמו אחר 67, הם לא מוכנים לשחרר את כל האסירים, לוותר על מזרח ירושלים וסביבתה מלאת ההתנחלויות והגולן, להחזיר את הפליטים, ליצור במדינה עצמה מדינה דמוקרטית לכל אזרחיה.

    אין פתרון לשאלה הלאומית בארץ להוציא מהפכה סוציאליסטית של העובדים והמדוכאים יחד עם בני העם הפלסטיני שתקים מדינת עובדים פדרטיבית, בה לכל עם אוטונומיה טריטוראילית כחלק ממזרח תיכון סוציאליסטי.

  • רן   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 1:28

    לא, אני לא מאמין לך, צר לי להודיע לך.
    כשיפול על הבית שלך הטיל הראשון תמלמל אחרת.
    בינתיים תן לצהל לעשות מה שהוא צריך בכדי להגן עליך ועל הבית שלך, אתה לא יכול במקביל לשנוא את מדינת ישראל לבקר את צהל ולחיות פה.
    את הביקורת שלך תשמיע לפני המלחמה לא בזמן ,
    המלחמה, ועדיף שתעשה את זה מארץ אחרת.

    מדוע שלא תעזוב את מדינת ישראל בעצם?
    אתה, שוקי, ועוד כמה דומים לכם?????????
    רע לכם, יש לכם ייסורי מצפון, קשה פה, כולם נוראיים, רק אתם מושלמים, קומו ועיזבו!!!!!

  • אילן   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 2:00

    רן,
    אתה מתעלם מכך שלא הכל מותר במלחמה.
    אוקיי, המבצע מוצדק וצודק.
    אבל גם במבצע מוצדק לא כל האמצעים מוצדקים.

    במבצע הזה צה"ל נוהג בברוטאליות שלא מוכרת לי.
    הערך שאני גדלתי עליו בצבא, לפני 35 שנה, היה שחיילים מסתכנים כדי למנוע פגיעה באזרחים.
    היום הערך הוא שפוגעים באזרחים כדי למנוע סיכון לחיילים.

    והתוצאה קבורה מתחת להריסות הבתים בעזה.

  • שוקי   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 2:56

    רן, בן כמה אתה?

  • עמית   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 9:01

    כואב לי על כל הרוג פלשתיני חף מפשע, באמת. אני משתדל לא לקבל את החדשות שלי רק מהערוצים הישראליים ובודק את האתרים הזרים והפלשתינים. אלו טרגדיות נוראיות. אני מודע לכך שצה"ל משתמש בהרבה מאוד כוח. שמעתי גם סיפורים השבת מחבר'ה שנלחמים שם. אויבנו ממלכדים נשים וילדים שמתקרבים לכוחות. הם ממלכדים הכל- בניינים, בתים, חצרות. הם גם הורגים את בני עמם, כ-40 אנשי פתח נרצחו על ידי חמאס מאז תחילת הלחימה. זה האויב שלנו, שמנהל את הלחימה מתוך בתים ומשריין עצמו (באיומים) באוכלוסיה אזרחית. גם אם נקבל את הנתון הפלשתיני של ההרוגים (והוא בד"כ מופרז) בואו נשאל את השאלות: כמה מתו כתוצאה ממלכודי חמאס- מאיזה מטען גחון שהונח בכניסה לביתם? כמה נרצחו על ידי חמאס?
    צה"ל עושה טעויות טרגיות לפעמים אבל אני חושב שזה לא חריג ביחס לצבאות אחרים שנלחמים בשטחים בנויים וצפופים. עזבו, אפגניסטן היא לא שטח צפוף ותראו בכמה כוח משתמשים שם. בניגוד אל רובכם אני חושב שהמבצע הזה מוצדק. שהכוס התמלאה ואי אפשר יותר. זה דומה למצב של חומת מגן. בתור שוחרי שלום צריך להפנים שחמאס הוא המכשול העיקרי להסכם. הוא סיכל את דרך אוסלו, את המגעים אחרי רצח רבין ודאג לעשות הכל כדי לגרור את הצדדים לעימות. המבצע הזה לא יחסל אותו אבל יכול להקטין מאוד את המוטיבציה והיכולת שלו כפי שפיגועי ההתאבדות פסקו בעקבות חומת מגן והכניסה לערים הפלשתיניות.

  • עמית   ביום 10 בינואר 2009 בשעה 11:34

    אגב, יוסי שוורץ- כל הכבוד. קראת ספר והקאת את כל מה שכתבת על המקלדת. ממש מעמיק. אם אתה יכול למחזר עוד כמה קלישאות פוסט-מודרניסטיות על האימפריאליזם, הקולוניאליזם הציוני והטיהור האתני של פלשתין זה בכלל יהיה נהדר.אפשר לפרק את הסיפור של כל לאום ולחשוף את היסודות המדומיינים עליהם הוא נשען, זה לא אומר שהוא לא לאום. אגב, את סיפור הלאום הפלשתיני אפשר לפרק בקלות רבה יותר. בוא לא נכניס עצמנו לפינה הזו.
    מפליא אותי בכל פעם מחדש איך מי שטוען שאין אמת אחת ושצריך להקשיב לנרטיב של האחר ולהיות ביקורתיים זונח הכל ומאמץ באופן מוחלט את הסיפור של הצד השני, בלי ביקורת ובעיניים עצומות. תמשיך לקרוא ספרים פיקטיביים. שמעתי ששלמה זנד חזק בזה.

השאר תגובה