כל בצלם אשכנזיפטים חיוורים

אתם באמת חייבים לעצמכם לראות את הקטע הזה, סרטון של ארגון בצלם בכיכובו של מנשה נוי (*). כולה דקה. אחרי שתצפו, תקראו.

(*) ותודה לאורנית.

1
למקרה שהצלחתם להחמיץ את הסיקור העיתונאי החיוור של הפארסה הזו: כנסת ישראל קיבלה השבוע, ברוב של 41 מול 16 ח"כים, החלטה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ארגוני זכויות אדם.

מדובר באופן ספציפי על ארגונים כמו "בצלם", "שוברים שתיקה", "יש דין" ו"מחסום ווטש", כאשר התזה האווילית ו/או צינית ומנוולת של יוזמי ההצעה והתומכים בה, אומרת שהארגונים האלה ונוספים מקבלים מימון משונאי ישראל שמטרתם לערער את הלגיטימיות שלה, או גרוע מזה, כך שהם בעצם בחזקת בוגדים. סופית, התברר שרמת חברי-הכנסת שלנו נמוכה בערך כמו רמת הטוקבקיסטים ב-ynet.

2
הפעם לא רק ח"כים שמאלנים כמו דב חנין או ניצן הורביץ' אומרים שהכנסת הלכה רחוק מדי, אלא גם ח"כים מהליכוד כמו מיקי איתן, רובי ריבלין ובני בגין, נדהמים ומזועזעים מהתדרדות בית המחוקקים שלנו אל מחוזות הלאומנות, הפופוליזם, ההסתה וסתימת הפיות. האחרון כינה את ההחלטה "חשוכה". בראיון טלפוני ברדיו הוא הוסיף ואמר (לא במילים אלה בדיוק, אני מצטט מהזיכרון): אני לא מסכים עם אנשי הארגונים הללו, אבל פעולתם לגיטימית. יותר מזה – אני מכיר אישית אנשים שפועלים בהם, ולטעון שמטרתם היא לפגוע בישראל זה פשוט הזוי.

3
בליכוד ואפילו בקדימה, היו מי שהיתממו וניסו להציג את ההחלטה כהגיונית לחלוטין ובלתי פוליטית בעליל. למרבה המזל, ישנם בישראל אנשים פחות צבועים ויותר כנים בכוונותיהם – אחרי ההצבעה, הוקלט וצוטט ב-ynet ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), אומר כי יש לרדוף את השמאלנים הבוגדים, שהם בדיוק כמו החיזבאללה והחמאס. כך, בפשטות: אנחנו בוגדים.

4
אני בפירוש חושב שמדובר בפארסה יותר מאשר בטרגדיה – אם כי זו, ללא ספק, חוליה נוספת בשרשרת המעשים והמחדלים שמרכיבים את הטרגדיה הגדולה שכבר יש לנו כאן, ועלולים להוביל למציאות עוד הרבה יותר טראגית. זו פארסה, מכל מקום ובין השאר, כי המציאות היא הפוכה בדיוק: מי שמקבל מימון משונאי ישראל שחפצים בהשמדתה הם ארגוני ימין כמו "אם תרצו" (זו דעתי – הם טוענים שהם ארגון מרכז).

בניגוד לארגוני השמאל, שהתקציב של רובם מצומצם למדי ומקורותיו מצוינים בפירוט רב באתריהם, לארגוני ימין רבים יש מימון נדיב של תורמים אלמוניים בעלי חשבונות קש באיי קיימן, או – כמו במקרה של "אם תרצו" – מכספים של אנשים כמו ג'ון הייגי, משיחיסט נוצרי אנטישמי שטוען שהיטלר היה שליח האלוהים, שהיהודים גרמו למשבר הכלכלי בארה"ב ושהגאולה תגיע אחרי שישראל תושמד בגרעין איראני ושארית הפליטה תתנצר. זה מה שהוא מאחל לנו ובשביל זה הוא תורם כסף.

5
באמת שכל זה היה יכול להיות מאד משעשע, לולא זה היה כה עצוב. כי כמו שמיטיבים לתאר עמית פוני (בפוסט "פחדנים מסתתרים מאחורי חיילים") ורחביה ברמן ("כן, בישראל כמו שלכם אני בוגד"), דווקא בשמאל האידיאולוגי בישראל קל יותר היום למצוא פטריוטיזם אמיתי. אלו אנשים שרוצים להעניק לנו מדינה שיהיה טוב לחיות בה – בניגוד ליריביהם שרוצים להעניק לנו מדינה שנפחד לחיות בה. ומי שחושב שרק לשמאלנים קיצונים יהיה כאן מפחיד מאד, באמת לא בקיא בהיסטוריה.

6
אין שום דבר ציוני ושום דבר יהודי בפגיעה בזכויות אדם או בניסיון להשתיק בעלי דעה שונה. היהדות, על רגל אחת, היא "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך". הימין הקיצוני בישראל – ואתמול הצטרף אליו סופית גם הליכוד, למי שהיה לו ספק – הפך רעיון יהודי אחד לחזות הכל, תוך עיוות קיצוני שלו: "הקם להורגך השכם להורגו". אין בו חמלה או צניעות, בושה או אהבת חינם, חכמה, בינה או דעת – או שום דבר אחר שהיהודים התגאו בו במשך הדורות. מה שיש בו זה בעיקר השפעות של הקיצוניות הדתית הנוצרית, זו שהביאה לאורך הדורות לרדיפת יהודים ושלא במפתיע מתברר שמטרתה כאן היא רדיפת שמאלנים.

7
אין בו שום דבר ציוני כי הוא יורק על כל הדברים בהם האמינו הרצל, ז'בוטינסקי ובן גוריון. על כל הרעיונות שכלולים במגילת העצמאות. על המשטר והחוק הישראלי. על כל מה שבנינו כאן.

8
לא רק הכהניסטים, אלא חלק גדול מהח"כים של הליכוד ואולי גם של מצביעיו, חי בסרט, בבועה. הוא חושב שכל העולם נגדנו כי הוא שונא ישראל ולא – חס וחלילה – כי אנחנו מזלזלים בכולם, מתנהגים כמו בהמות, ופועלים בניגוד לחוקים שאנחנו עצמנו חוקקנו ולנורמות שמקובלות בעולם.

9
רוב הישראלים לא היו קונים מכונית מאהוד ברק, אהוד אולמרט, ביבי נתניהו או אביגדור ליברמן. ובכל זאת, רובם מאמינים לנ"ל כשהם טוענים שיצאו ל"עופרת יצוקה" מסיבות ענייניות. שהמלחמה הזו לא כללה אלימות מיותרת באמצעים אסורים (לפי החוק הבינלאומי, אמנות עליהן חתמנו, וגם החוק הישראלי). כך, במקום טוהר נשק ושלטון חוק ועמקות אינטלקטואלית ומוסר אנושי, התקבל כאן משהו עילג, אלים, נפוח מחשיבות עצמית ללא סיבה, שמזכיר מערכון מצחיק – חוץ מזה שהוא מאד עצוב. אין ספק: כל בצלם אשכנזיפטים חיוורים.

10
נקודה למחשבה בנושא טוקבקים וטוקבקיסטים: היחס המקובל בין מספר הצפיות למספר התגובות באתרי החדשות הוא כ-1:1000. זה עוד לפני שמנכים את התגובות מטעם, את הגרפומנים ורפי השכל שכותבים עשרות ומאות טוקבקים ביום, ואת המינון הגבוה מאד, כנראה, של ילדים שכותבים טוקבקים. כך שהטוקבקים לא משקפים את הדעות הרווחות בציבור הישראלי – הם פשוט נותנים במה לבעלי האינטרסים, לצעקנים, לעלובי הנפש והפחדנים שאין להם אומץ להביע את דעתם בשום מקום אחר. אין פלא שהימין הקיצוני מככב שם.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • תמר בורסוק   ביום 8 בינואר 2011 בשעה 14:33

    הם יודעים הם אמרו כי הם באו ממדינות טוטליטריות לכן הם יודעים מה זה.

  • עידו (איש קריות)   ביום 8 בינואר 2011 בשעה 15:15

    אם יש טיפ אחד, מנת חוכמה אחת ויחידה, אותה יכולתי להעביר לאחרים לו התבקשתי היא אל תקראו טוקבקים. אל תקראו טוקבקים, הם לא נועדו ליצור שיחה. אפשר ליצור שיחה באינטרנט ואנשים עושים זאת בצורה נהדרת בפורומים ובבלוגים (פוסט V פוסט הוא דוגמא אחת).

    אבל באתרים הגדולים, טוקבקים מגיעים מראש מלמטה, מתחת לדעתו של כותב הכתבה, דבר המכריח אותם, אדרבא כאשר הם לא מסכימים, לפנות לדבר הכי קרוב ללצעוק שאפשרי לעשות בטכנולוגיה הזו. תובנה זו מולידה דיבור ניצי, ולעיתים בהמי, ולו ורק בכדי שמישהו יטרח לקרוא את דעתו של כותב הטוקבק. כי רק כך הוא מסוגל לראות את עצמו.

    תגובה זו נכתבה בטוקבק ולכן אין צורך לקרוא אותה.

  • אזרח.   ביום 8 בינואר 2011 בשעה 15:33

    מסכים איתך.
    הימין נמצא באטרף כוחני.עם משפטים כגון:"יש לרדוף את השמאלנים הבוגדים","לפעמים החגיגה נגמרת"(דני דנון) ועוד אמרי "שפר" .ההמון שהופחד (הפחד הוא מכשיר שליטה וניווט נפלא) והוטרף במשך שנים ,מפנה את זעמו לעבר אלה המוקעים כבוגדים החופרים תחת בטחון האומה.
    המגמה הטראגית הזו תלך ותתעצם.ככל שהנתינים עניים ובורים יותר,(בגלל המדיניות הכלכלית הניאו-ליברלית שהושתה בישראל מאז 1985 ) הם נוטים ללאומנות,ולתמיכה בשרלטנים המוליכים את כווולם לעבר הטרגדיה.

    http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/1,2506,L-3711945,00.html

    ד"ר משה שעיו טוען במחקר חדש: ככל שאנשים עניים יותר, הם לאומיים יותר, וככל שהם בוחרים במפלגות לאומיות יותר, הפערים הכלכליים גדלים. יחד עם הפערים, גדלה ההזדהות שחשים העניים עם האומה, וחוזר חלילה. על עוני המנציח את עצמו.

  • גולדבלט משה   ביום 8 בינואר 2011 בשעה 17:16

    פסקאות 8-9 משכננעות אותי בנחיצות חקירה רצינית-אם כי לא ש הכנסת.אם הטענה שהעולם נגדנו בגלל מה שאנחנו עושים הייתה נכונה הינו רואים עולם מוכה פלצות ממש לנוכח מה שמתרחש בחלקים גרועים הרבה יותר בו-וזה ממש לא קורה ולא במקרה. בכל העולם המוסלמי נטבחים במשי רצח וטרור שבכלל לא קשורים אלינו עשרות אלפי אנשים בשנה-האם ראית מחאה רצינית?

    המסקנה היא שהעולם הוא נגד או בעד מי שיש להם יכולת ארגונית וכספית להניע את דעת הקהל והתעניינות התקשורת-ארגוני הזכויות הם בהחלט כאלו ולכן נדרשת חקירה רצינית ואך במידת הצורך הגבלת פעולותיהם

    אכן לליכוד יש את הפוצים שלו אבל זה לא משנה מבחינה פוליטית -אני מעריך שדעת הקהל תתמוך בהתלהבות במהלך של הכנסת ולהערכתי זו רק ההתחלה וצפויים צעדים קשים יותר. ככול שהציבור ייחשף לפוסטים כמו שלך-המשטמה רק תגבר -האמן לי

  • רני   ביום 8 בינואר 2011 בשעה 20:30

    הקטע המבויים של הקריאה עשוי להשמע כלעג לכותב שהוא בודאי אינו אשכנזי. כלומר, הכותבים והמביימים של קטע מצוחצח כה מתוחכם כה אשכנזי כה אלטיסטי לועגים לנציג רוב היהודים. במקום להפיג או למתן את השנאה ולנסות להבין את הכאב והבלבול של האיש המייצג את המון העם ולתקשר עמו לועגים לו. החישובים וההכללות של שלושת הכותבים הראשונים כנגד רוב מובהק זה הנם כמו מי ששורק באפלה בכדי להוריד מהפחד הבסיסי שלו.
    איננו עוסקים בארגונים דימוקראטים השואבים כוחם מהעם בעד העם למען העם. העם מאס בהם טוטלית. והם מאסו בו עוד קודם. הפנייה לחו"ל וההפיכה לסוכנים זרים של אינטרסים אירופאים היא נסיון נואש של מיעוט שאיבד כל קשר עם רוב עמו לשלוט ולהוביל. והרי אדוארד סעיד, בבה הומי וצומסקי (זה שמו לא חומסקי כפי שמסלפים בישראל) וכל היתר עוסקים הרבה במיעוט זה, שהם !!! לא אני או גולדבלט או מטורפי ליברמן קוראים להם בוגדים המנסים לשלוט בעמם בעזרת זרים.
    ממה נפשך הרי לועדה כזו אין שום כח חוקי משטרתי או תביעתי. היא אינה יכולה לזמן ולא להעיד בשבועה. כמו במקרים קודמים הזעקות פשיזם ומקרטיזם ( שימו לב, לא סטליניזם, לא מאואיזם, בודאי לא קסטרואיזם ובודאי בודאי לא נצאריזם או בעאתיזם) הנם לצורכי "הלשנה". הנה נורווגיה החייתה את קנוט המסון שעכשיו הנו יותר פופולרי מאי פעם, אז למה לא המסוניזם?
    מדוע אותם ארגונים, שרצו כמוכי כלבת לועדת גולדסטון, לא דורשים לצרף לועדה את נציגי השמאל בכנסת? מדוע הם לא רצים בהמוניהם להעיד בפני הועדה? אם הם כה זכים טהורים נקיים מעוון ואוהבי עם ישראל וארץ ישראל מה יש להם לפחד מועדה חסרת שיניים ובסיס חוקי זו?

  • יפתח   ביום 9 בינואר 2011 בשעה 6:35

    אני, את החקירה שלי סיימתי, ותגובה 4, (פסקה 3) משכנעת אותי בנחרצות: גולדבלט משה הוא טרול. טוב, זה לא חדש. אבל הוא לא סתם טרול, הוא גם מאיים. נושף, ורושף. היזהר לך שוקי, הזהרו חברי השמאל. שקלו דבריכם פן תגבר המשטמה. אני, משה, החבר שלכם, ימני-אבל-נאור (עלק), הזהרתי. אל תבואו אח"כ בטענות.

  • הרן   ביום 9 בינואר 2011 בשעה 17:42

    אם לשלוח אלפי חיילים (עיראק, אפגניסטן), משקיפים לבחירות (בלרוס, סודן ועוד) או לכפות סנקציות כלכליות (איראן) נחשב למחאה, אז כן – ראינו.

  • אורן לידר   ביום 9 בינואר 2011 בשעה 19:14

    חבל שאתה נסחף לפופוליזם זול. הרי ברור לך שאמרתו של הלל נאמרה רק לגבי יהודים, ושהתורה מצווה צוה ושוב להשמיד את אלו המאיימים על אדנותנו בארץ ישראל לבלתי השאר משתין בקיר. אז אתה מנצל את בורותם של רב אנשי השמאל בענייני יהדות על מנת להוציא את התנך והיהדות מהקשרם בצורה בוטה כדי לתמוך באידיאל הזוי וגוסס שננטש על ידי רוב הציבור? ההחלטה היא אכן חשוכה, אבל כשאתה מנסה להפוך אותה על הצד השני למה זה הופך אותך? למואר?  אתה במאמר אחד מצליח לטעון מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך, ובאותה נשימה מסביר מה אתה שונא ומייד עושה את אותו הדבר לחברך. נו, שוין.

  • שוקי גלילי   ביום 10 בינואר 2011 בשעה 1:12

    אורן – אתה מכיר מספיק את ההלכה ואת המקורות כדי שלא אצטרך להסביר לך למה מה שאתה אומר הוא לא נכון.

  • שוקי גלילי   ביום 10 בינואר 2011 בשעה 1:18

    רני – לגבי הקביעה שלך ששמו של "חומסקי" הוא "צ'ומסקי". ובכן, לא כך חושב אחיינו, אילן גטניו שהזכיר אותו פעמים רבות בספר שכתב וקרא לו שוב ושוב "חומסקי".

    ומה לגבי אמונתך שאותם ארגוני זכויות אדם ממומנים מכספים של שונאי ישראל – האם ייתכן שגם את זה לא בדקת? כי לדעתי הצנועה זו תעמולה מסיתה שאין לה שחר. כמו הטענה שרוב המידע בו השתמש דו"ח גולדסטון סופק על-ידי ארגונים שממומנים על-ידי הקרן החדשה לישראל.

  • שוקי גלילי   ביום 10 בינואר 2011 בשעה 1:49

    משה –

    אני לא מכיר אף אחד שהיה מוכן להתנדב עבור ארגוני זכויות אדם לו היה חושב שהם מקבלים כסף מ"שונאי ישראל". בכל אופן, לשאלה ממי מותר לקבל כסף וממי לא ישנה תשובה חוקית, ושאר התשובות לא אמורות להיות רלוונטיות במדינת חוק. אני בספק, אגב, אם ישנם ארגוני זכויות אדם בישראל שמקבלים כסף מסוריה או איראן, או מממשלה של מדינה כלשהי אחרת. מה שכן, ברור לי שמי שתורם כסף לארגונים שמאלניים הוא כנראה שמאלן בעצמו. בישראל משוכנעים שהשמאל האירופאי הוא אנטישמי – אבל האם יש מישהו שמעביר עלינו ביקורת שאיננו "אנטישמי"?

    לא שחסרים לנו שונאים. בכל מקרה, זה שמחפשים אותנו לא אומר שאנחנו בסדר – אדרבא: זה קל הרבה יותר כשאנחנו לא. אז ברור – העולם מלא מעשי נבלה ואלו שלנו הם ממש לא הגרועים ביותר. מוסרית, הבעיה היא לא שאנחנו הגרועים ביותר אלא שאנחנו הרבה פחות טהורים ממה שהיינו רוצים לחשוב, ואנחנו הולכים ומתדרדרים עם הזמן. פרקטית, הבעיה שלנו – כמו שתיאר יפה תום פרידמן – היא שגם לבני בריתנו מתחיל להימאס מאיתנו.

    ולבסוף: זו לא בגידה לחשוב שחיילים בצה"ל ביצעו פשעים. היום גם במצ"ח ובפרקליטות הצבאית חושבים שבעופרת יצוקה היו מקרים חמורים של פגיעה בטוהר הנשק. יש ויהיו חקירות וכנראה עוד משפטים, ואז גם על מצ"ח והפרקליטות בוודאי יגידו שהם אנטישמיים. אבל אי אפשר לברוח מהחקירות הללו וכאשר אנחנו לא חוקרים זו הזמנה לגורמים מבחוץ לבוא ולחקור.

  • אורן לידר   ביום 10 בינואר 2011 בשעה 10:16

    אדרבא, מה שכתבתי, כתבתי מתוך היכרותי את ההלכה בפרט ואת היהדות והתנ"ך בכלל. היהדות תומכת בקבלת הגר, אך רק בתנאי שהגר מקבל באופן מוחלט את השלטון היהודי בארץ ישראל ומוכן לשמש "חוטבי עצים ושואבי מים לעדה ולעם ה'". כמו כן, עם ישראל הנו לפי היהדות העם הנבחר והנעלה על כל העמים("כי בך בחר י-ה מכל העמים להיות לו לעם סגולה מכל העמים"). כמו כן, עם ישראל נצטווה מספר פעמים בספר דברים להשמיד את יושבי הארץ ללא השאר שריד – "החרם תחרים אותם, לא תכרות להם ברית ולא תחנם" "והאבדת את שמם מתחת השמים" "לא תחיה כל נשמה" ועוד.
    בהתפתחויות מאוחרות יותר ביהדות (משנה, תלמוד, ראשונים, אחרונים) התפישה הקצינה עוד, לא התמתנה – באם יש לנו על כך ויכוח אשמח להוכיח.
    כך שכעוגן עובדתי בא נסכים לא לנסות להביא תימוכין ל"שמאל" מהיהדות.

    לעניין עצמו – לכל אדם זכות לדיעה, ומי ישימני להחליט מי צודק. גם העובדה שהרוב בישראל הביע ומביע דיעות "ימניות", אינו הוכחה לדבר – הרוב טעה פעמים רבות בהיסטוריה. הבעיה היחידה, בעיני, בגישת ה"שמאל" היא הובלת הקרב למחוזות מחוץ לישראל – זאת ה"בגידה", מכיוון שכמדינה דמוקרטית קטנה ומוקפת אויבים עלינו להציג כלפי חוץ דיעה מגובשת ולנהל את השיח הפנימי, בפנים. עניין זה מודגש ע"י השימוש הציני שעושים אויבינו (כן, גם גולדסטון הוא אויב) בחומר זה. שוב, לא הדיעה, לא הבעתה, אלא הוצאתה מהשיח הפנימי ומינופה באמצעות "אויבים". לעניין חקירת מקורות המימון, אם כי קטונתי מהביע דיעה בנושא זה, אני מרשה לעצמי להתלות באילנו של בני בגין ולהתנגד לוועדה בשם החופש. גם איני חושש מהכסף המושקע בשמאל – "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה". לא קל לשנות אמונה ורגש של אנשים, ודרושות לכך עובדות, לא משרדי פרסום נוצצים, כמו שהוכח בבחירות האחרונות. הלחץ ממדינות זרות, לעומת זאת, הוא בנפשנו..

  • שוקי גלילי   ביום 10 בינואר 2011 בשעה 11:41

    הפלסטינים אינם שבעת העממים ולא עמלק. לפי המחקרים הגנטיים האחרונים רובם מזרע ישראל, ולכן גם לו היית צודק זה לא היה תופס כי מדובר לכל דבר ועניין בתינוקות שנשבו.
    בכל מקרה, יש להבדיל בין הציוויים שחלו על דור המדבר ובתקופת יהושע לבין מה שקרה לאחר מכן. אם לשאול היה נער עמלקי, ברור שבדורו הציווי להכרית את עמלק לא היה בתוקף. בדורנו, לשיטת הרב קוק, ההיתר ההלכתי ליישב את הארץ ולהקים בה ישות פוליטית הוא על בסיס ההנחה שזה לא נעשה כוח החרב ולכן אין בזה עבירה על שלושת השבועות. ברגע שאתה לא מתגונן אלא תוקף, כובש ומשעבד, איבדת את הבסיס ההלכתי.
    מאז 1967 ערביי ישראל דווקא כן הפכו לחוטבי עצים ושואבי מים, ובתמורה לכך הם לא קיבלו יחס שתואם את מצוות הגר.

  • שאולה הייטנר   ביום 10 בינואר 2011 בשעה 16:39

    חבל שאין אפשרות לבצע מהבלוג קישור לפייסבוק

    נכון שזה קצת סנובי לא להיות שם אבל אין דבר יותר יעיל מקישור לפייסבוק כדי לאפשר לאנשים להציג בגלוי את עמדותיהם (שישתבצו אמנם בין הגיגים על בישולים לתאורים פסטורלים של נוף ארצנו) ויקלקלו קצת את האסקפיזם הישראלי
    שאולה

טרקבאקים

השאר תגובה