טחינה: תוספות ושיפורים

המתכון הבסיסי של הטחינה כולל טחינה גולמית, מים, מיץ לימון, מלח, שום ופטרוזיליה. הסוד להכנת טחינה טובה באמת, טמון בשימוש בטחינה גולמית טובה ובמינון המדוייק של המרכיבים האחרים במתכון.

אי אפשר להכין טחינה טעימה באמת רק על סמך מתכון. הטחינה הגולמית, בתור מרכיב שמשתנה מיצרן ליצרן וממיכל למיכל, דורשת כמויות משתנות מהמרכיבים הנוספים והדבר היחיד שיכול לאזן את כל המשתנים במשוואה ולהביא לתוצאה סופית מוצלחת הוא הניסיון. לכן חשוב להכין ולאכול הרבה טחינה, ומומלץ להשתמש בסוגים שונים ולגוון בצורת ההכנה.

בעמוד העשה ולא תעשה, תמצאו כמה סייגים ועקרונות שיבטיחו שלא תתעללו בטחינה שלכם. נזכיר רק על רגל אחת: חשוב להשתמש במרכיבים איכותיים, טריים, להכין לפי הסדר ולא להיעזר במעבד מזון או כל כלי משחית אחר.

ככלל, תמיד עדיף להוסיף פחות מדי מאשר יותר מדי מהכל. בטחינה מתובלת מדי נאבדים הטעמים העדינים, והיא הופכת ממאכל עם זכות קיום משל עצמו לסתם מטבל פיקנטי. למשקיענים, מומלץ לטעום מדי פעם טחינה גולמית ללא כל תוספת. להכיר את הטעם, ללמוד אותו, להתעמק בו. אם זה נשמע לכם כמו פלצנות אז כנראה שעוד לא הגעתם לשלב מתקדם מספיק. סורי.

אחרי שמשיגים שליטה טובה בחומר, תרתי משמע, מגיע השלב שבו אפשר לשלב תוספות חדשות ולהגיע כדי לטעמים אקזוטיים יותר, או סתם לשפר את טעמה של הטחינה. כמה תוספות שכדאי להכיר:

כמון ופלפל שחור.
שני הנ"ל תמיד מוסיפים, בתנאי שמשתמשים בעדינות, בכמויות קטנות של תבלינים טריים. אסור שהם ישתלטו על הטחינה.

סוכר (גילי). תוספת שאני באופן אישי לא מתלהב ממנה, אבל ההשפעה מעניינת.

עשבים שאינם פטרוזיליה (גילי). נענע, כוסברה, שמיר, ועשבים נוספים, יכולים להעניק לטחינה Boost רציני, וגם לתרום לצבע הירוק אם אתם מכינים טחינה ירוקה. ככלל, הדרך הפשוטה להכין טחינה ירוקה היא לרסק בבלנדר הרבה פטרוזיליה ולהוסיף אותה לטחינה בשלב מוקדם. שימו לב שפטרוזיליה היא העשב היחיד שהטחינה חיה איתו בדו-קיום אמיתי.

יוגורט (עינת). השימוש ביוגורט, רצוי מחלב צאן, יכול להחליף את המים באופן חלקי או מלא ויוצר טחינה מעודנת ואנינה, אם כי מעט יותר כבדה וגם קצת רכרוכית לטעמי. בשילוב עם הרבה שמן זית טוב התוצאה מצדיקה את הסטייה הזו.

שמן זית. אחרי ההכנה, מעל הטחינה, רק מאיכות טובה ובלי להגזים בכמות. אל תתפלצנו עם שמן בתולי מהרי הקרפטים. הכי טוב שמן דרוזי מהגליל בקנקל (רק שימו לב שלא מוהלים לכם אותו), או אפילו שמן ג'השאן (שנמכר תחת כעשרה מותגים ישראלים).

רשימה זו היא חלק מפרוייקט הטחינה הגדול.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.