אני בסדר, אתה בסדר

לפני או אחרי שתקראו את בלבול המוח להלן, נסו את בגנות הניחום של החבר מאירסון. ידכא לכם את הנשמה, אבל תצאו מזה אנשים טובים יותר, וחשוב לא פחות: אתם לא תהיו "בסדר".

1. "בסדר", בתרגום חופשי In-order, כלומר ההפך מ-Dis-order. ובהטיה: "הכל בסדר", "יהיה בסדר", "אני בסדר", ובהשאלה: "אצלי הכל בסדר". כלומר, אני בסדר, אתה בסדר, ושנינו לא סובלים מטורט או קלפטומניה היום, סתם מרגישים חרא. מה שלומך? אני בסדר, תודה. בא לי למות.

2.  "בסדר" זה קודם כל, לפני הכל, ראשית כל וככלות הכל, הצהרה שאתה Well Adjusted בניגוד ל-Well Being. כלומר, אתה כנראה לא הולך לעלות על הבסטיליה היום, לא לבצע אונס קבוצתי לגמרי לבדך, לא לקצץ באילנות ולא להגיע עם קאלאצ' למקום העבודה שלך. אתה "בסדר". אתה חלק מהסדר. לא מהווה סכנה לחברה. רק מרגיש חרא.

3. איך ייתכן ש"הכל בסדר"? בתור התחלה, איך ייתכן שהכל הוא משהו, ובתור המשך, מה זה לעזאזל המשהו הספציפי הזה? בתור שם תואר למצב, זה או ממוצע של כל הדברים הטובים וכל הרעים – והסטטיסטיקה, אנחנו יודעים, היא שקר גדול. או שזה אומר שבכלל לא חשוב איך אתה מרגיש כל זמן שאתה חלק מהסדר העולמי. יש בכל זאת, שתי אפשרויות מעניינות לזה שהכל הוא באמת משהו, אבל אף אחת מהן לא קשורה לבסדר. יש את "הכל מים" של תלס, ואת "הכל סבל" של בודהה. מכיוון שהאפשרות שהכל מים נראית לא סבירה, אז אני נוטה לחשוב ש"הכל בסדר" בעצם אקוויולנטי ל"הכל סבל". כלומר, הכל חרא, אבל לפחות נתנו לזה שם יפה.

4. "הכל בסדר" זה כמו No news is good news. כל מה שאיננו רע, הוא בהכרח טוב, כך שאין מה לשאוף ליותר. זו תבוסתנות לשמה. לומר שאני מרגיש "בסדר" זה אומר שכבר החלפתי את הציפייה לאושר ושמחה, בהשלמה עם הנוחות וקורת הרוח. "יהיה בסדר" אומר שאושר ושמחה לא יהיו כאן.
5. "אתה לא בסדר!". זה משפט שאומר שאתה גרוע יותר מ"רע", מ"לא מוסרי" ואפילו מ"לא בנאדם". אתה לא בסדר! אתה לא נענה לסדר המושל בכל. אתה לא מתאים, לא מסתדר, לא מתיישב עם השאר. אין התאמת צבעים בין איך שאתה מרגיש ומה שאתה עושה לבין דרישות הסף. או כמו שאומר חברי ג' – לא היית עובר סלקציה. מכיוון ש"בסדר", כידוע, זה די חרא, אמור מעתה: "לא בסדר בתחת שלי". בשביל הסיכוי הקטן ש"הכל בסדר" הוא בעצם "הכל סבל", שווה להיות מדי פעם "לא בסדר" ולראות אם זה גורם לך להפסיק לרגע לסבול.

סגור לפרסום תגובות והשארת עקבות.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.