פורום מפלגת קדימה: לא תאמינו כשתראו

זה התחיל מהפניה שראיתי באתר פוליטינט. לא כל הפוסטים שהפניות אליהם מתפרסמות באתר, יש לומר, באמת ראויים לקריאה. אדרבא – מה שמפתיע בפוליטינט זה העובדה שדווקא כן יש מה לקרוא.

אבל בניגוד לרוב ההפניות בפוליטינט, זו הובילה אותי לא לבלוג אלא לעמוד המאמרים בפורום מפלגת קדימה בתפוז. עמוד שהוא, איך לומר בעדינות – אחת היציאות היותר ניאנדרטליות שנתקלתי בהן לאחרונה.

הוא מתחיל בכותרת ענק "העם הזה לא טיפש… אנחנו לא מוכנים לקבל סיסמאות נבובות!". והוא ממשיך, כמובן, בהפרחה סדרתית של סיסמאות נבובות, שמככבות גם לכל אורך ורוחב הפורום. 

מפלגת קדימה – כך למדתי מהמאמרים המלומדים ומההפניות המחכימות של מנהל הפורום, "אני כותב" שמו – הצליחה בשלוש השנים האחרונות לצמצם את היקף הפיגועים ואת מספר תקריות הירי, לפנות ברגישות את המתנחלים, לשפר את המאזן הדמוגרפי ולהקטין את מספר תאונות הדרכים.

רקורד מכובד מאד בשביל מפלגה שקיימת חודשיים.

למרות שאני הייתי טורח להגדיל את תקופת ההתייחסות, להתחיל אותה בשנת 2001. בחישוב כזה לא רק שתתברר תמונה קצת אחרת בכל הפרמטרים שהוזכרו, אלא גם יבלוט נתון שלא צויין: הגידול במספר העניים בישראל בשיעור של 30% בשנים 2001 עד 2006. נתונים בדו"חות העוני, באתר הביטוח הלאומי.

אני מעריץ קטן מאד של בניימין נתניהו וגם של סילבן שלום, שני האנשים שכיהנו בתקופה האמורה כשרי האוצר. אני גם מעריץ קטן של אולמרט, שאמנם לא תמך בשני הנ"ל, אבל אינו הרבה פחות אשם מהם. הדאגה שלו לעניים הרי התחילה בחודש האחרון, בביקור התמחוי הידוע. ספק אם העניים יקבלו ממנו יותר מזה בארבע השנים הבאות אם ייבחר לראש ממשלה.  

לא מצאתי כל מידע נוסף על "אני כותב", לא בעמוד המאמרים, לא בפורום מפלגת קדימה ולא בעמוד האישי של "אני כותב" בתפוז (שקיים מאז אוגוסט האחרון). דווקא הייתי רוצה לדעת מיהו היוזם של הסקר שבפורום שכותרתו "מדוע לא להצביע לבנג'מין ניתאי" (עם כל חוסר החיבה שלי לביבי, נדמה לי שזה על גבול הדיבה להעלות שוב את הסיפור הישן הזה).

מה שהצלחתי בכל זאת להבין, הוא שהתוכן התעמולתי של הפורום ובמיוחד של עמוד המאמרים שלו, נתפר סביב דמותו של אריק שרון. בכל מקום שכתוב "קדימה" צריך היה להיות כתוב "אריק שרון", וזה מה שהיה כתוב מן הסתם לולא החלה פעילות הפורום לפני כשבועיים, בערך כשראש-הממשלה לשעבר הזיז רגל וחצי ולא יסף.

אופורטוניזם בהתגלמותו
להטיל את האחריות לדברים הרעים על הליכוד ולקחת את הקרדיט על "הדברים הטובים" משרון ולהעביר אותו לשעטנז המוזר שקוראים לו "קדימה", זה אופורטוניזם בהתגלמותו.

לא "קדימה" הייתה בשלטון בשנים האחרונות אלא הליכוד. ה"בולדוזר" שהניע את המהלכים הגדולים של הליכוד היה שרון, והוא נשא בכל הקרדיט ובכל האחריות – גם למצב החברתי וגם לעובדה שנאלצת לסבול את פרצופו של ביבי בטלוויזיה הרבה כל-כך. שרון עצמו לא התנער מכך מעולם, כשם שהקפיד להעניק גיבוי – מרצון או מאונס – למדיניות נתניהו, ולסילבן גם. נדמה לי שהוא אהב את שני אלה בערך כמוני. ונדמה לי שהוא עצמו לא היה בוחר באולמרט לרשות הממשלה – אולי בציפי לבני, אבל לא באולמרט.

אני לא יודע מיהו עז המצח שעומד בראש הפורום הזה, ומיישר קו בתיאום מופלא כזה עם תוכן התעמולתי של מפלגת קדימה. אני לא יודע אם הוא אדם אינטליגנטי וציני שמקבל על העבודה הזו כסף, וחושב שהוא פונה לקהל של אידיוטים. או אולי הוא חסיד שוטה שבאמת מאמין בשטויות האלה, מה שהופך אותו בעצמו לאחד מהאידיוטים. אבל אולי כדאי שיקרא את הכותרת הצעקנית שהוא עצמו כתב: "העם הזה לא טיפש… אנחנו לא מוכנים לקבל סיסמאות נבובות!".

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.