סקס, סמים ופיראטיות

אני בדרך-כלל לא מנצל את הבמה הזו כדי לקדם דברים אחרים שאני עושה, אבל תרשו לי בכל זאת – באופן חד-פעמי – להמליץ על זה. "קאזה טוב ליהודים" היא כותרת קצת פרובוקטיבית, וכל הדיון בטקסט הזה מותאם לערוץ המדיה שבו פורסם.
האמת היא שמה שמעניין אותי באמת היא לא המוזיקה הפיראטית ולא המלחמה האווילית בסמים הקלים, אלא המלחמה האיומה בנרקומנים – אליה הצלחתי להתייחס בין השורות. כל השאר הוא רק תירוץ. רשימות, בתור ערוץ מדיה לא-מסחרי, הוא המקום להרחיב על זה.
בישראל יש לפי ההערכות 35-40 אלף נרקומנים קשים. הם מוציאים כל שנה, על רכישת הסמים בלבד, 2.5-3 מיליארד ש"ח. אני מניח שההוצאה על רדיפתם וכליאתם, והנזקים כתוצאה ממעשי הגניבה והשוד שחלקם עושים כדי לממן את הסמים, מנפחים את הסכום פי כמה. בקיצור: הרבה מיליארדים הולכים כל שנה לזבל, על הסמים והמלחמה בהם, וזה לא מוביל ולא יוביל לשום מקום. לו עשירית מהסכום הזה הייתה מושקעת בחינוך, ובגמילה של נרקומנים, המצב היה הרבה יותר טוב.
בעיית הסמים בישראל היא לא החמורה ביותר, אם משווים למדינות המערב. אבל זו לא סיבה טובה מספיק לטיפול כל-כך כושל ולא אנושי בבעיה. אני מניח שאת ההשקעה הנדרשת לטיפול אמיתי בבעיית הסמים, אפשר להצדיק גם במונחים כלכליים – בלי קשר לחשיבות החברתית – למרות שאני באופן אישי לא יודע לעשות את זה. אני מזמין את מי שכן להרים את הכפפה.

סגור לפרסום תגובות והשארת עקבות.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.