מכתב גלוי לשר הביטחון

הפעם בחרתי לפרסם את המכתב הזה אצלי. את המכתבים הבאים, אתם מוזמנים לכתוב בעצמכם ולפרסם אותם באתר עבודה שחורה. אתם עלולים לחשוב בטעות שזו "כתיבה על קרח", אבל התגובות ההולכות ומתרבות מצד הפוליטיקאים מוכיחות שהיוזמה הברוכה הזו יכולה להפוך למנוף אדיר לשינוי התרבות הפוליטית בישראל.

***

מכתב גלוי לשר הביטחון – מר עמיר פרץ
 
בלהט עשרות שנות כיבוש שהשחיתו את החברה הישראלית בכלל ואת מערכת הביטחון ו-צה"ל בפרט, שכחנו כולנו את המטרה לשמה קיים צבא : להגן על תושבי המדינה!. זוהי מטרתם של רוב צבאות העולם וזוהי המטרה שלשמה הוקם צה"ל, צבא ההגנה לישראל.

במהלך השבועות האחרונים אנו עדים לשרשרת ביזיונות וכישלונות של המערכת הביטחונית והצבאית :
* תקיפת מוצב בדרום, הרג חיילים וחטיפת חייל, זאת למרות התראה ברורה.
* תקיפת סיור בגבול הצפון, הרג חיילים וחטיפת שניים, זאת למרות הכרזות חוזרות ונשנות של החיזבללה על כוונה כזו, במיקום מועד לפורענות שכל הדיוט היה אמור לתת את הדעת עליו כאשר היו מספיק שנים של שקט יחסי להתכונן למצבים מעין אלה.
* מאות טילים מסוגים שונים ומשונים שנופלים על ראשי אזרחים באזורים נרחבים ברחבי הארץ וממשיכים ליפול ברגעים אלה. המודיעין לא קיים ואין מענה לכך. כמה שנים צריך הצבא כדיי להיות מוכן ולתת מענה?
* ירי טיל לעבר סטי"ל ופגיעה אנושה בו ובחייליו. והתשובה? "לא ידענו על קיומו של הטיל בידי החיזבללה". כך, בלי בושה ובלי להתבלבל.
 
השאלה שאני שואל את עצמי, במחילה, היא זו: מה הצבא, לכל השדים והרוחות, כן יודע? האם המערכת הצבאית וראשיה זחוחי הדעת יכולים להגן על תושבי מדינת ישראל?
 
כשמפלגת העבודה הצטרפה לממשלה ואתה מר עמיר פרץ החלטת לדרוש לעצמך את תיק הביטחון, הורמו הרבה גבות, כולל שלי. נקודת האור היחידה שראיתי הייתה – זו פעם ראשונה מזה שנות דור מתמנה לתפקיד שר הביטחון פוליטיקאי שלא יצא מתוך מערכת הביטחון ולא מחויב אליה אלא לאזרחי המדינה . זוהי החלטה אמיצה, בתנאי שהמטרה שלה היא לאכוף את מרות המדינה ואזרחיה על מערכת הביטחון. באם זה כך, דווקא נקודת זמן כאובה זו היא נקודת הזמן המתאימה להתחיל בכך והדרך היא פשוטה: הדחה.

יכול להיות שהעיתוי הוחמץ, אבל מייד אחרי הפשלה בגבול הצפון, למשל, היה צריך לזמן את אלוף פיקוד הצפון ולהדיח אותו בין רגע. והרשימה עוד ארוכה – מפקד אגף המודיעין, מפקד חיל הים  ותמיד אפשר לדרוש את ראשו של הרמטכ"ל. ידע כל גנרל וכל שרשרת הפיקוד תחתיו: מי שלא מסוגל לשמור ולנצור את חיי בנינו המשרתים בצה"ל  ולהגן על תושבי המדינה אחת דינו – ללכת הביתה!

לצערי, והלוואי ואתבדה, יהיו עוד מצבים שכאלה. מצא את העיתוי המתאים ופעל, בלי ועדות חקירה ובלי בלבולי מוח – סתם אחריות אישית.

זה יגרום למהומת אלוהים, כל המערכת המשומנת הזו של יד רוחצת יד וחבר מביא חבר כולל שלוחותיה בכנסת (כולל הגנרלים והאדמירלים אצלך בסיעה), בממשל ובכל צומת מרכזית במדינתנו תתגייס נגדך. הם יעשו כל מה שרק ניתן כדי לחסל אותך פוליטית אבל, בינינו – הם יעשו ועושים את זה ממילא. הם לא צריכים מישהו שיתערב להם בסיר השומן והם בטח לא צריכים מישהו שמדבר, חס וחלילה, על שלום.

אני מזכיר לך את מה שעשו לשמעון פרס – חיסול המהנדס ומבצע "ענבי זעם" שבא בעקבותיו. מכאן צא ולמד על הדמיון לימינו כולל אותו "באז" מעל הארמון. לעומת זאת, אם חשבת לרגע שתוכל להגיע למשרד הביטחון, לא לעשות גלים, ולסמן "וי" בדרך לראשות הממשלה, ברצוני להזכיר לך מה קרה לשלמה בן עמי במשרד לביטחון פנים – זה יתפוצץ לך בפנים.
 
עמיר פרץ, אתה יכול לקנות את עולמך! הציבור בשל לכך, לציבור נמאס מכל תרבות הסמוך, החרטא ברטא, הכאילו. מאווירת הלית דין ולית דיין. משרד הביטחון הוא מקום ראוי להתחיל בו שכן בלי טלטלה של המערכת הצבאית, שלומם וביטחונם של כל תושבי ישראל נמצא בסכנה.

אין דרך אחרת, עבורך ועבורנו.
 
בכבוד רב,
יצחק (ספי) יוספי

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.