מדוע זדורוב הוא לא הרוצח

דגימות DNA של רומן זדורוב, החשוד ברצח תאיר ראדה בקצרין, נשלחו לארה"ב הערב לבדיקה מיוחדת. אני מחכה בכיליון עיניים לתוצאות.

לא יודע אם קראתם את הידיעה על כך שמשפחת ראדה ביקשה היום מהמפכ"ל, לצרף חוקר פרטי לחקירה המשטרה. כמו חלק גדול מהציבור, גם משפחת הנרצחת לא לגמרי סומכת כנראה על המשטרה. רק שהם נראים כמו אנשים הגונים, שלמרות כאבם אינם מטילים אשמה רק כדי להאשים (ואם, להיות ציניים נוסיף: בשונה מהמשטרה).

זאדורוב הוא, כזכור, החשוד השלישי בפרשה שנעצר. אחרי 6 ימים של חקירה, הוא הודה ושחזר את הרצח. עורך-דינו אמר על כך שחוקרי המשטרה הביאו אותו למצב כזה שגם ברצח ארלוזרוב היה מודה. זה לא מופרך. אני זכיתי פעם להיחקר במשך חמש שעות במצ"ח, והתפרקתי לחתיכות. גם היום, כשאני גדול, חכם וחזק יותר, אני לא יודע איך הייתי עומד בשישה ימים כאלה, כאשר החקירות הן בשפה שאינה שפת אימי.

מה גם שהתנהלות המשטרה בחקירה הזו מדאיגה בלשון המעטה. ראיתי לפני כמה ימים בטלוויזיה את ישראל נפתלי, גנן בית-הספר שגם הוא נעצר כחשוד ברצח. הוא היה החשוד השני . וכמו זה שלפניו גם הוא הובא לפני שופט ומעצרו הוארך בחמישה ימים. הוא שוחרר אחרי יומיים, ובדיעבד מסתבר שהיה לו מן ההתחלה אליבי מוצק. אז איך נעצר? ואיך הוארך המעצר שלו? מה אמרה המשטרה לשופטים?

אין לי תשובות, אבל בואו נסתכל על מה שאנחנו יודעים, על הגירסה הרשמית של המשטרה ועל מה שפורסם בעיתונות (גם כן מקורות…).

רומן זדורוב הוא רצף, עובד קבלן שעבד בבית-הספר לפרנסתו. ידידי משפחת ראדה, אצלם זדורוב עבד בעבר, אמרו להם שהתרשמו ממנו לטובה. שהוא אדם חרוץ ושקט. אשתו אמרה עליו: "זה איש שלא יריב עם גבר אחר, בטח שלא עם ילד". עולה מהתיאורים דמות של אדם נורמטיבי. הוא אב טרי. אין לו עבר פלילי או פסיכיאטרי. ובכל זאת, המשטרה טוענת שבריב על סיגריה, עם ילדה בת 14, זדורוב איבד את עשתונותיו ובחמת זעם רצחנית קיפד את חייה.

המשטרה גם טוענת שהודאתו של זדורוב באה בעקבות פח שטמנו לו. לתאו הוכנס "מדובב" שגרם לו להודות, ומאוחר יותר זדורוב חזר על הודאתו בפני החוקרים. אני לא יודע אם זה נכון או לא. בכל אופן, המשטרה הודתה כבר שאין בידה דבר מלבד הודאתו של זדורוב. ההודאה והשחזור כמובן. ו"פרטים מוכמנים", כאלה שרק הרוצח האמיתי יכול היה לדעת ולכן יש עליהם צו איסור פרסום. פרטים מוכמנים שכנראה זדורוב לא ידע לציין בזמן השחזור, כי אחרת למה לשלוח דגימות לאמריקה?

בקיצור: הספקולציה שלי טובה כמו שלכם, אבל אני נוטה לחשוב שזדורוב הוא לא הרוצח. יש יותר מדי דברים שמצביעים בכיוון הזה. ואם יתברר שאכן כך הדבר, אני מקווה שכל מי שאפשר ישלם על זה – מקטן החוקרים ועד למפכ"ל. רגע… אני שומע דפיקה בדלת…

רומן זדורוב. נראה מטריד רק לי?

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.