ספאם תגובות

בין הסוגים המגוונים של הספאם שמצטרפים מדי פעם לחיינו, ישנו זה שמנסה לנצל את מנגנוני התגובות. המטרה היא, כמובן, להשיג לינקים חינם לצורך קידום אתרים.

מכיוון שרבים, ואני ביניהם, ממליצים לאנשים שרוצים לקדם את האתר או הבלוג שלהם להגיב אצל אחרים, יש צורך לחדד: מה שהופך דבר מה לספאם, היא העובדה שאינך רוצה בו; בלוגרים רוצים תגובות ואוהבים תגובות, כשהן מתייחסות באופן ענייני למה שכתבו. לכן, כאשר אתם ממש קוראים את הפוסט לפני שאתם מגיבים עליו, ואם אתם מקפידים להגיב לעניין ואפילו אומרים את דעתכם האמיתית בנושא, זה לא ספאם. 

לעומת זאת, תגובות שלא אומרות כלום ולא קשורות בכלום לפוסט, הן ספאם – אפילו אם זה שכתב אותן הוא לא ספאמר. זו דעתי לפחות.

חלק גדול מספאם-התגובות מיוצר היום באופן אוטומטי באמצעות תוכנות ייעודיות. זה נראה לפעמים מאד פרימיטיבי, כי תגובות הספאם אפילו לא נראות אמיתיות, אבל זו שיטת קידום יעילה מאד. הספאמרים משתמשים בתגובות האוטומטיות כדי ליצור רבבות קישורים לאתרי ספאם עמוסי מודעות Adsense. רוב הלינקים נמחקים בסופו של דבר, אבל אלו שמספיקים להופיע וממופים על-ידי גוגל משרתים את מטרתם. כמובן, כל השיטה מבוססת על כך שמדובר באתרים זמניים,  בעלי מחזור חיים קצר – הם עושים קצת כסף ואז מזוהים על-ידי Google, נסגרים, ומפנים את מקומם לאתרי הספאם הבאים.

אני די מתעב את השיטה הזו ואת הזמן שהיא מבזבזת לי ולהרבה אנשים. מצד שני, בה יש לפחות היגיון. אני מתעצבן אפילו יותר כשאני רואה תגובות מז'אנר הבלוג-מגניב-כנס-לשלי שניכר שנוצרו בידי אנשים שלוקחים ממישהו כסף בשביל לקדם לו את האתר. אלו לא מקדמי אתרים אלא שרלטנים מהסוג הגרוע.

ברשימות מופעלת מערכת שמאפשרת להגדיר תגובה כספאם. מה שיפה בה, הוא שמספיק שכמה בעלי אתרים ברשימות יגדירו תגובות ממקור מסויים כספאם כדי שהודעות נוספות מהמקור הזה יימחקו אוטומטית. זה לא יעיל כנגד ספאם-תגובות אוטומטי, כי כל העניין איתו זה שבכל פעם הוא מגיע מ-IP אחר ומפנה לכתובות אחרות, אבל זה די יעיל נגד נודניקים מהסוג השני.  

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.