כמה מילים על רון ורבר

אחד האנשים המשמעותיים ביותר במערכת הבחירות בתל-אביב היה רון ורבר, ששימש כיועץ אסטרטגי ומנהל קמפיין הבחירות של דב חנין ועיר לכולנו.

כשנודע לי שמונה כמנהל הקמפיין שמחתי מאד. מצד אחד, התרשמתי שרוב חברי עיר לכולנו הם אנשים  איכותיים, הגונים ואיכפתניקים, שבאמת יכולים לעשות רק טוב לעיר תל-אביב אם רק יתנו להם. מצד שני, חשבתי לעצמי שאולי זו תנועה חיובית ונאיבית וחסרת מרפקים מדי, שלא תגיע לשום מקום. לכן שמחתי שהם שכרו מישהו שמכיר את כללי המשחק.

על האיש עצמו ידעתי מעט. למשל, שהיה מעורב בקמפיינים של רבין ב-1992 וחיים רמון ב-1994. מאוחר יותר גם למדתי שהוא העלה לשלטון מפלגות סוציאל-דמוקרטיות ברומניה (2000), הונגריה (2002) וליטא (2004). חששתי שמא הוא יתגלה כאדלריסט ציני או זילברשטייניאן מלוקק או כמעין ארתור פינקלשטיין נחבא אל הכלים.

מאוחר יותר הכרתי את ורבר עצמו והתברר לי לשמחתי שהוא לא אף אחד מהנ"ל. מחוספס כשלעצמו, רון ורבר הוא איש בעל קול רועם שיודע להטיל מורא על פעילים, אבל גם יודע לסחוף אותם ולטעת בהם מוטיבציה או סתם לצחוק איתם בפינת העישון. וגם, מסתבר, מישהו שמכיר את דב חנין איזה 20 שנה ובאמת אוהב את האיש. אחרת איזה סיכוי יש שהיה מוכן לעבוד עם תקציב של 1:120 ממה ש(נטען ש)עמד לרשות חולדאי.

ורבר זיהה מייד את הנכסים הנדירים שעמדו לרשות עיר לכולנו: ניקיון כפיים, להט אידיאולוגי, והמון אנשים שמוכנים להתנדב. הוא הוביל פעילות שטח מאלפת, ומצד שני גם הבין מייד את העוצמה שגלומה בהתגייסות למען התנועה ברשת, והיה חכם מספיק כדי לשתף את הבלוגרים אבל לא לנסות להכתיב להם מסרים או דרכי פעולה.

לא כולם התאהבו בורבר (למרות שהיו בהחלט כמה אנשים שכן), אבל אף אחד לא נשאר אדיש אליו – ואדישות, כידוע, היא האיום הגדול ביותר על קמפיין בחירות מוצלח. שזה בדיוק מה שהאיש הצליח להרים.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.