האוניברסיטה הפתוחה: למה שביתה?

הסיפור המלא: בבלוג סגל ההוראה של האוניברסיטה הפתוחה.

ההסבר הקצר, לחסרי סבלנות:

האוניברסיטה הפתוחה מעסיקה מנחים ומרכזי קורסים בתנאים מקפחים, הכוללים בין השאר את השיטה הבזויה של פיטורים כל סמסטר והעסקה מחדש בסמסטר הבא – כמו עובדי קבלן.

במהלך השנה האחרונה התארגנו עובדי סגל ההוראה במטרה לפתוח במשא-ומתן לשיפור תנאיהם. כישלון המו"מ הוביל לשביתה הנוכחית.

שלא במפתיע, הנהלת האוניברסיטה הפתוחה פועלת בשיטת מצליח: היא מאיימת על השובתים בתביעות אישיות.  

ההסבר המלא, לאנשים רציניים (באדיבות שרון מלכי):

"סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה מורכב ממנחים וממרכזי הוראה. הסגל אמון על ההוראה בכחמישים מרכזי לימוד שונים בכל רחבי הארץ בהם לומדים כ-42,000 סטודנטים.

האוניברסיטה הפתוחה היא האוניברסיטה היחידה בארץ שבה אין יחסי עבודה קיבוציים. במשך למעלה משלושים שנות פעילותה של האו"פ, סגל ההוראה שלה היה מועסק בחוזים אישיים, ובתנאי העסקה מקפחים הכוללים בין היתר פיטורין מידי סמסטר. בפברואר 2008 החלה התארגנותו של סגל ההוראה באמצעות כוח לעובדים, והחל מאוקטובר צוות מטעמנו ניהל מו"מ עם הנהלת האו"פ.

ההנהלה מסרבת לעת עתה להתחייב על חתימה על הסכם קיבוצי. ההסכם הקיבוצי היחידי שהיא הסכימה לשים על שולחננו מציע הרעה בתנאים עבור מרבית סגל ההוראה. אנו מתעקשים על הסכם קיבוצי שיטיב עם כל סגל ההוראה מכיוון שללא הסכם התמריץ לפטר תוך זמן קצר עובדים שזכו להטבה בתנאים גדול. בעקבות זאת, הוכרז על סכסוך עבודה לפני כארבעה חודשים.

ההנהלה טרם התעשתה והיא מתבצרת בעמדתה שדוחה הלכה למעשה חתימה על הסכם קיבוצי שיטיב עם כל סגל ההוראה. לאחר תקופה ארוכה בה סלע המחלוקת במסגרתו אנו עומדים על זכותנו לעיגון תנאי העסקתנו בהסכם קיבוצי ושיפורם, לא קיבל פתרון במו"מ נאלצנו להכריז על שביתה כללית. אנו מקווים שהשביתה תגיע לסיומה המהיר כאשר הנהלת האו"פ תתעשת ותסכים לעגן את תנאי העסקתינו בהסכם קיבוצי ובתנאים הנהוגים באוניברסיטאות האחרות בישראל".

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.