פאשיזם זה עסק לא רע

פעם נהגו לומר שהימין בישראל נראה כמו שמאל כשמסתכלים על ימין אירופאי, כמו לה-פן או שטראכה. אז החדשות – וויק אפ אנד סמל דה חומוס – הן שכבר אין הבדל. יש אנשים שזה עושה להם חושך בנשמה ויש אנשים שעושים מזה כסף.

היה לי היום ויכוח קצר עם מישהי. אני אמרתי שיש בישראל ממשלת ימין והיא טענה שזו ממשלת מרכז. זה הזכיר לי שאנשים כאן חיים בסרט, ולא באמת יודעים או זוכרים מהם ימין ושמאל מה זה מתון ומה קיצוני. ולכן, למשל, תנועת ימין קיצוני כמו "אם תרצו" יכולה לומר על עצמה שהיא "תנועת מרכז". כמו שמפלגת העבודה יכולה להמשיך לשכנע אנשים (אם כי פחות ופחות) שהיא מפלגת שמאל.

הרבה אנשים פשוט חיים בחשכה. למשל, הרבה אנשים – כולל כמה שאני מכיר – חושבים שטוב מאד שמדי פעם מישהו זורק לשמאלנים בפנים את זה שהם שטינקרים חארות (עד כדי כך שהם לא שמים לב שהוא עושה את זה תוך שימוש במטאפורה שהיא במקורה, רעיון נאצי).

כשזה עולה בשיחות אני מעיר להם שאני – אותי הרי הם מכירים – אינני שטינקר וחרא, למרות שאני ככל הנראה שמאלן. זה בדרך-כלל נגמר בניסיון שלהם להחזיר אותי בתשובה – רק שאודה שאנחנו מסכנים, עם נרדף עם חלקת אלוהים קטנה וכבשת רש, שלא עשה שום רע לאף אחד ולמרות זאת ישטמונו הגוים.

כדי לעצבן אותם אני אומר: כן, בטח. יש כאן המון אנשים מסכנים – קשישים, נכים, עולים חדשים, עובדים זרים, פליטים, ו-92% מהשכירים שזכויות העובד שלהם נרמסות. בניגוד לחוק, אגב. ספר החוקים שלנו, גם הוא מסכן – אף אחד לא שם עליו. וגם אהוד אולמרט מסכן, שכל הזמן טופלים עליו האשמות בכל מיני מעשי פשע ושחיתות שלא ביצע (לכאורה). כן, אנחנו מסכנים ויש "אויב מבפנים", אבל הוא לא השמאלנים תוקעי הסכין בגב האומה אלא הפוליטיקה המלוכלכת והשחיתות ואובדן הסולידריות ואובדן החמלה.

האבסורד הוא בעיני, קודם כל, שבישראל יש ממשלה שהיא לא רק ימנית מבחינה מדינית אלא גם ימנית קיצונית מבחינה כלכלית, וזה משפיע על החיים של אנשים כאן הרבה יותר ממה שקורה באו"ם או בעזה. ועדיין, רוב תושבי המדינה הזו מאמינים לאנשים שמנצלים אותם ומפקירים אותם בעת צרה, כשהם טוענים שכל מה שעומד לנגד עיניהם זו אהבת העם והארץ.

כן, אין לי ספק שכל מה שמעניין את ביבי ברפורמת הקרקעות זה שנוכל לסגור מרפסות. אם כי יש להודות שזה קצת מזכיר את הרגשות הציוניים שתקפו את אולמרט כשדיבר על פרויקט הבנייה בעתלית. ובאותו אופן, אין לי ספק שמשרד הביטחון הוציא אשתקד 48 מיליארד ש"ח אך ורק על הביטחון שלנו ולא חס וחלילה על אלפי פרויקט ומשרות פיקטיביות. אם כי, מוזר שאחרי שיצאו בשבילם כביכול למלחמה בעזה, ישובי עוטף עזה לא ממוגנים עד ליום הזה. לזה שוב לא נשאר כסף.

אתם יודעים מה? כן, דווקא יש לי ספק. יש לי ספק גדול אם האנשים האלה – הפוליטיקאים המלוכלכים ששולטים בנו כבר הרבה שנים – רואים אתכם ואותי ממטר. אני חושב ששום דבר לא קדוש בעיניהם. אני חושב שהם עושים כשלהם בתקציב הביטחון בדיוק כמו באדמות ירושלים או בכספי ניצולי השואה. מי שלמד את פרטי פרשת הירשזון, ועדיין מאמין שמשהו במדינה הזו נעשה לשם שמים, נמצא בבעיה קשה של הכחשה.

בזמן שמטמטמים את העם בישראל במסרים פאשיסטיים (כמו הטענה ש"העובדים הזרים לוקחים לנו את העבודה"), המעשים בשטח מוכיחים שלפוליטיקאים שלנו יש אפס אידיאולוגיה, ימנית או שמאלנית.

צריך שכבות עבות של הכחשה כדי לא לראות את זה. צריך הרבה תמימות כדי לחשוב שברק, ביבי, ליברמן או ישי, באמת שונים זה מזה או שבאמת יש הבדל בעיניהם בין ישראלי יהודי לערבי ובין עובד זר לפלסטיני ולפליט מאריתריאה. כולנו סטטיסטים.

אז נכון, יש שמאלנים ממש מרגיזים שמתעקשים להיות צדיקים יותר מהאפיפיור וחושבים שהם יודעים מה טוב לנו. אבל מה זה הבולשיט הזה על ה"יהודים שונאי עצמם" – האם מי שנותן שישקרו לו, ינצלו אותו ויתעשרו על גבו, הוא דוגמא לאהבה עצמית?

האיש ברחוב, ניצול מערכת החינוך ומערכות ישראל, בולע את הלוקשים. הוא מאמין ליצירה הנוגעת ללב של האמן, שמקבל כסף מ"תנועת המרכז"
שממומנת בין השאר מכספי אוונגליסט שמייחל להשמדת ישראל בפצצת אטום איראנית. מצד שני, הוא מאמין לקברניטי מערכת הביטחון שעה שהם מבטיחים לו שכל מעייניהם נתונים להגנתו מפני אותה פצצה איראנית. אין מה לומר, זה עסק לא רע הפאשיזם.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.