המרכז נגד המוסד: קמפיין בנושא וועדות הביטוח הלאומי

בשבוע טיפוסי פונים אליי לפחות חמישים או שישים אנשים וגורמים שונים בהצעות, על מה לכתוב ולאן לקשר. בדרך-כלל אני מקפח את מי שמייצגים אינטרסים מסחריים לטובת אלו שפועלים בהתנדבות, ובאופן טבעי זקוקים יותר לעזרה. ובכל מקרה – אי אפשר לכתוב על הכל.

יוצא הדופן הנוכחי הוא הקמפיין האינטרנטי של המרכז למימוש זכויות רפואיות (שאת הפרסומות שלו באמצעי התקשורת קשה להחמיץ, ויש להודות שיש בהן משהו מעצבן).

סיפור הרקע על רגל אחת: המוסד לביטוח לאומי – זה שהיה אמור להיות רשת הביטחון של כולנו – הפך בשנים האחרונות לחברת ביטוח מן המניין, כלומר לגוף שיודע לקחת כסף אבל עושה הכל כדי לא לתת. האוכלוסיות הכי חלשות הן גם אלו שהכי נפגעות מכך – קשישים, נכים, מובטלים, חולים במחלות קשות.

אני מכיר כמה מקרים של אנשים שלא קיבלו מהמוסד את המגיע להם על-פי חוק, עד ש"עשו שריר" – דבר שלרוב האנשים הוא לא טריוויאלי. המרכז למימוש זכויות רפואיות, לפחות על-פי פרסומיו, מצליח לעזור לאנשים כאלה. מן הסתם לא לשם שמים אלא בשביל אחוזים, אבל זה הרבה יותר טוב מכלום.

המטרה המוצהרת של הקמפיין החדש שלהם היא "לדאוג שיהיה פיקוח על אותם רופאים (בוועדות הרפואיות. ש.ג.). שהיחס האנושי והמדויק יינתן לכל מי שנכנס בשערי הביטוח הלאומי, ולא רק למי שמזלו הביא אותו לעמוד מול רופא 'טוב'" (הקליקו על התמונה לטקסט המלא). סוג מתוחכם של יחסי ציבור? אולי. אבל הנושא מספיק חשוב כדי לכתוב פוסט. טוב שמישהו לקח על עצמו לדבר עליו, אפילו אם יוצא לו מזה משהו.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.