כן סלקום, חשבון הסלולר הפתיע אותי

כך נפלתי בפח עם סלקום ומה אני הולך לעשות כדי שהפעם זה ייגמר אחרת.

בשבוע האחרון קיימתי שבע או שמונה שיחות טלפון, חלקן ארוכות ומייגעות למדי, עם שלושה נציגים שונים של חברת סלקום. אני לא גאה בזה ובטח לא נהנה מזה, ומעל לכל – ברור לי שאני לא יכול לצאת ברווח, אלא אם כן אתבע אותם. ובכל זאת, אני מוכן להמשיך כמה שאצטרך ולספוג את בזבוז הזמן. זה הפך לעניין עקרוני.

אני מנוי סלקום מאז שנות התשעים, ולאורך רוב התקופה הזו הייתי לקוח די משתלם. כבר שנים שאני מקבל בכל שני וחמישי שיחות מטלפני מסלקום, שמבשרים לי בדאגה שאני משלם יותר מדי ומביעים רצון לחסוך לי כסף באמצעות חבילה כזו או אחרת. אבל שונא מתנות יחיה. אחרי הפעמיים הראשונות למדתי, ומייד שאלתי בכל שיחה נוספת: זה דורש התחייבות? בפעמים הבאות הוספתי: אנא, אל תציקו לי עם הצעות שדורשות התחייבות. כשיהיו לכם הצעות הוגנות שלא כובלות אותי, אז אשמח לשמוע. לא עזר.

וראה זה פלא: מרגע שאסרו את ה"התחייבות" בחוק, פתאום דממת אלחוט. בסלקום שכחו את מספר הטלפון שלי, את כתובת האימייל שלי וגם את קיומו של ה-SMS. רק אחר-כך נתחוור לי מדוע – בשקט בשקט, הם העלו את התעריף הגבוה ממילא לדקת שיחה בלא פחות מ-15%.

אין עם מי לדבר בסלקום

בסלקום טוענים שהם הודיעו לי על עליית התעריף באחת החשבוניות הקודמות, וייתכן שזה נכון. עובדתית, לקח זמן עד שעליתי על העניין והנזק מגיע לכמה מאות שקלים. האם יכולתי למנוע את זה? ייתכן. האם סלקום יכולה הייתה למנוע את זה? ברור שכן. יכלה ולא רצתה.

סלקום יודעת יפה מאד לשלוח לי אימיילים וסמסים או להתקשר אליי, ואף עשתה זאת בעבר בטענה שמטרתה לחסוך לי הוצאות. בקיצור: כשהיא רוצה שאהיה מעודכן היא יודעת לעשות את זה, ובמקרה הנוכחי נראה לי שלא רק שלא רצתה – בסלקום בנו על כך שאלפים כמוני, אולי רבבות, לא ישימו לב שהם משלמים פתאום הרבה יותר.

הערתי ל"נציג", ל"מומחית" ול"מנהלת הצוות" ששוחחו איתי, שאין שום היגיון בהעלאת התעריף שהיה גבוה מלכתחילה. באמת שלא ציפיתי לזה הפעם – הלא ממילא שילמתי תעריף שערורייתי, קרוב לפי שניים ממה שאתם משלמים, מן הסתם (אני פשוט מתבייש לומר כמה).

תשמעו, אמרתי להם, אני לקוח שלכם קרוב ל-15 שנה ואני לקוח טוב. תבדקו במחשב – אני משלם לכם יפה כבר הרבה שנים, לא מציק לכם בטלפון, יש לי מכשיר משלי ואין לי התחייבות על כלום. איסור ההתחייבות בחוק לא הפך אותי ללקוח פחות משתלם מבחינתכם. כלום לא השתנה בינינו – אז למה לעשות דבר טיפשי כמו להעלות לי את התעריף חד צדדית ולא להודיע לי?

שיא החוצפה החדש, אבל באמת

למרבה האירוניה, מסתבר שיש לסלקום עכשיו קמפיין שרץ עם הסלוגן "סלקום מחזירה לך כסף". אירוני, כי במציאות הסאבטקסט של כל שיחותיי האחרונות עם סלקום היה "בחיים לא תקבל גרוש חזרה". במקום זה, הם האשימו אותי והציעו לי לקבל הנחה שוות ערך שתתחלק בין 12 החשבוניות הבאות. כאן כבר התחלתי לחשוד שמישהו עושה עליי וואחד קומבינה.

"זה לא בדיוק כמו לדרוש ממני התחייבות?" שאלתי. "מה פתאום" אמרה המומחית, "אסור לנו לדרוש התחייבות". "אבל כדי ליהנות מההנחה אני חייב להמשיך להיות לקוח שלכם למשך שנה נוספת, לא? אז מה לעזאזל ההבדל?" שאלתי. כמו שאתם יכולים לנחש, השיחה הזו לא הובילה לשום מקום.

אבל זה עוד לא שיא החוצפה (השיא הקודם, אגב, היה – לדחוף את סבתא במדרגות ולהגיד לה "סבתא, לאן את רצה"). שיא החוצפה הגיע באימייל ונראה ככה (תגללו הלאה להסבר):

סלקומבינה: מנויי סלקום? אולי גם אתם נפלתם

אולי אני טועה אבל אני מאמין שמדובר בתרגיל קלאסי של "שיטת מצליח", על פי הנוסחא הפשוטה דלהלן:
א. נעלה למנוי את התעריף ב-15 אחוז, כי אנחנו יכולים.
ב. כדי לצאת לידי חובה, נטמון הודעה על הגדלת התעריף באחת החשבוניות העמוסות שאנחנו שולחים לו. אם יהיה לנו מזל הוא לא ירגיש בכך.
ג. נציע לו לקבל את החיוב הנוסף חזרה בהדרגה, במהלך 12 חודשים, וכך נכבול אותו אלינו לעוד שנה, גם בלי התחייבות.
ד. נציע לו "בכפוף לתנאי השירות" התרעות ב-SMS "כדי שלא יהיה מופתע בסוף החודש".

כל הכבוד שסלקום הכירו בכך שהם מצליחים "להפתיע" אותנו (שלא לומר: להטעות). נדמה לי שזה מה שקוראים במשפטנית "חוסר תום לב". עובדתית, סבתא מצאה את עצמה על המדרגות וסלקום טוענת שזה באשמתה. אז לסבתא יש חדשות בשבילכם: היא לא מצליחה להיזכר מתי טענתם שזה לא באשמתה, וכבר אין לה אמון בכם.

אולי אני טועה, אבל אני מאמין שסלקום הפילה אותי בפח ובטוח שישנם רבים נוספים כמוני. אם הם יתעקשו, כמוני, ולא יסכימו להתחייב (וזו התחייבות גם אם לא קוראים לזה "התחייבות") בסופו של דבר סלקום תרים ידיים ותחזיר לנו את הכסף הקטן הזה – ומבחינתה מדובר באמת בכסף קטן מאד – כדי לעבור למעשה ההטעיה הבא. אם לא, אני חושד שיש כאן בסיס לתביעה ייצוגית.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.