אוכל חברתי, ספיישל שבועות: מעדן יוגורט ביתי הורס

בשוק הכרמל, ואני מניח שגם בשווקים נוספים, אפשר למצוא עכשיו דובדבנים בשלים במחיר זול יחסית של 4-5 שקלים לחצי ק"ג (אגב, עדיין פי שניים בדיוק מהמחיר בשוק הטורקי בברלין).

חצי ק"ג דובדבנים, בניגוד למה שאפשר לחשוב בטעות, זו כמות נאה מאד. בקלות תנשנשו אותם גם לבד (ותצטערו על כך), אבל אתם גם יכולים להפוך אותם לקינוח גורמה טעים, בריא ודל קלוריות, שעלותו הסופית לצרכן תהיה נמוכה ממעדני החלב המוכנים (שגם מפוצצים מסוכר).

אגב, דובדבנים הם אחד הפירות הכי בריאים שיש והם גם דיאטטיים ובעלי ערך גליקמי נמוך (כלומר, משחררים את הסוכר שבהם לדם בקצב מאד איטי) ולכן מתאימים גם לחולי סוכרת (בתנאי שהם לא בשלים מדי [הדובדבנים, לא חולי הסוכרת]).

יוגורט עם דודבנים ברוטב רימונים

יוגורט עם דודבנים ברוטב רימונים. כ-2 ש"ח בלבד למנה.

יוגורט, במיוחד יוגורט מחלב כבשים או עיזים אבל גם מחלב פרה, הוא אחד ממוצרי החלב הפחות גרועים (או היותר בריאים – תלוי את מי שואלים). רוטב הרימונים, ורימונים בכלל, מכילים נוגדי חמצון חזקים במיוחד, שיכולים לתקן חלק מהנזק שגורמים הדברים האחרים שאנחנו אוכלים ושותים.

המצרכים (ל-5 מנות)
600 מ"ל יוגורט – בערך 3 גביעים קטנים (4-8 ש"ח)
100 מ"ל שמנת חמוצה – בערך גביע אחד (0.8-1.2 ש"ח)
250 גרם דובדבנים מהשוק (2-3 ש"ח)

שדרוגים:
שליש כוס רוטב רימונים – הסבר בהמשך (2-4 ש"ח)
1-2 בננות בפרוסות דקות (1-2 ש"ח)
כמה טיפות של משקה אלכוהולי כלשהו.

מחיר למנה: 1.50-2.50 ש"ח ללא שדרוגים, 2.0-3.6 ש"ח עם.
מחיר משוער במדינות שאינן ישראל: 1-2 ש"ח.
מחיר קלורי: 80-100 קלוריות למנה.

אופן ההכנה
1. מגלענים את הדובדבנים וחותכים לחצאים או רבעים. שומרים בצד דובדן שלם+גבעול וכמה חצאי דובדבנים לקישוט.
2. מוסיפים את היוגורט והשמנת, מערבבים ומכסים (בצלחת מטבח, כי ניילון נצמד הוא מוצר יקר).
3. מאחסנים במקרר לחצי שעה (אפשר לאחסן למספר שעות ואז התוצאה יותר הומוגנית ומתוקה).
4. מחלקים לכלי הגשה, מקשטים ומגישים.

אם מוסיפים בננות (אפשר עם כמה טיפות אלכוהול) מסדרים את הפרוסות בשכבה אחת ועליה את פלחי הדובדבנים והרוטב. התוספת הזו הופכת את המנה למתוקה יותר, מה שיגרום לחלק מהאנשים ליהנות ממנה הרבה יותר כי בבסיס היא חמוצה.

את רוטב הרימונים מכינים באמצעות צמצום (חימום עדין עד להסמכה) של מיץ רימונים טוב, עם או בלי תוספת של מעט סוכר (הכי בריא, כמובן, להשתמש בו ללא בישול או תוספות כלשהן). אני משתמש ברימוניץ (ראו התמונות) מוצר סופר איכותי של יצרן גלילי קטן, שעולה 25 ש"ח לבקבוק של ליטר. זה לא הרבה, כי מדובר במיץ מאד מרוכז שלרוב מדללים אותו או שותים בכמויות קטנות מאד במרכז אפשר למצוא בעיקר במכולות קטנות, או ליצור קשר עם יודפת 050-7114005).

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

השאר תגובה