10 דרכים (לא) לנצח בתחרות הבלוגים העצמאיים

אמנם פרוייקט הכתיבה הקבוצתית 10 הדברים של אח"י דקר כבר הסתיים מזמן, אבל יש לי נושא מעולה לרשימה (ככה זה, הצתה מאוחרת) ואני במצברוח לתת לינקים, אז יאללה.

אתמול פורסמו תוצאות תחרות הבלוגים העצמאיים בבלוגרים.נט.

בלוג החומוס לא זכה, למרות שגרף מספר סנסציוני של 426 קולות כשרים. מאידיאליזם או מטיפשות, הקפדתי לבקש מכל האנשים ששלחתי להצביע שיצביעו רק פעם אחת, ונרשמתי רק לקטגוריה אחת. אם הייתי יודע מראש שיהיה לנו סיכוי לזכות, אולי הייתי מכלכל את צעדיי אחרת (למשל, נרשם לכל הקטגוריות. מה קרה, חומוס זה לא קשור לתרבות? לא קשור לפוליטיקה לחברה? ושאף אחד לא יגיד לי שבלוג החומוס לא קשור לקידום ושיווק אתרים!).

בכל אופן: מזל טוב לזוכה בקטגוריה שלנו, הוידאובלוג של המחירון.

הרשימה שלפניכם, אולי לא תספיק למקום הראשון בכל תחרות, אבל אני מבטיח שתביא לכם לפחות את המקום השני…

זה מה שעשינו כדי לזכות בתחרות:

1. פוסטים ייעודיים. פרסמנו פוסט בבלוג החומוס, שבו קראנו לקוראים הקבועים שלנו להצביע עבורנו. פרסמתי פוסט נוסף, כאן, בבלוג שלי ברשימות, שעדיין מקבל תנועה גדולה יותר של גולשים מבלוג החומוס. שיעור ההצבעה מבין האנשים שקראו את הפוסטים האלה היה סביב ה-35%, שזה די יפה.

2. הוסיפו באנרים וכפתורים. פילי סיפק באנרים וכפתורים שהפנו לתחרות (עיצבה אותם שרון מדברים קטנים, שרק מפאת עצלות לא מופיע אצלי בשוק בלוגרול).

3. השתמשו בהם ביצירתיות. הוספנו את הבאנרים ב-sidebar ובסוף כל פוסט בבלוג החומוס, למשך התחרות.

4. הפנו ישירות לדף ההצבעה. הפנינו ישירות לדף ההצבעה לבלוג שלנו ולא לדף של הקטגוריה. כל קליק נוסף שנדרש מהגולש מצמצם את הסיכוי שיגיע למקום הנכון ויעשה את המעשה הנכון.

5. הוספנו הסברים. אפילו מערכת הצבעה פשוטה בסגנון Digg כמו זו שבה פילי השתמש, עלולה להיות מאתגרת לחלק מהגולשים שלכם. מצד שני, הם לא רוצים שתוציאו אותם מטומטמים. אז מסבירים במעט מילים פשוט.  

6. שלחנו אימיילים. פנינו לכל מי שאנחנו מכירים מספיק טוב כדי לבקש ממנו טובה. יצאה רשימה די יפה. ביקשנו בפירוש: תצביעו רק אם אתם מכירים את הבלוג ואוהבים אותו, ואם לא אז סליחה על הספאם. חלק גדול מהאנשים הצביעו לנו מייד וגם שלחו אימייל ואיחלו לנו הצלחה.

7. תהיו נודניקים. עוד אימייל זה כבר באמת ספאם, אבל מותר לשאול בפעם הבאה שמדברים עם הבנאדם – ראית? הצבעת? תודה!

8. תכתבו יותר. נפח התנועה לבלוג שלכם הוא במידה רבה פונקציה של כמות התכנים שאתם מייצרים (אלא אם כן אתם כותבים ממש הרבה, ואז ההמלצה היא הפוכה). יותר תנועה לבלוג זה יותר תנועה להצבעה.

9. תנו לינקים למתחרים החביבים עליכם. בקטגוריות האחרות, כמובן.

10. תבקשו מבלוגרים מפרגנים שיתמכו בכם. כתבתי פוסט וביקשתי בקשה כללית. נענו לה כמה אנשים יקרים כמו יוחאי, יובלוג, סחבק והחברה מהמאסף (אם שכחתי משהו אנא הזכירו והירשמו לטכנורטי). וגם מנכ"ל הגלוב וגם מלכת הקטיפה. (זה היה אמור להיות נשק יום הדין, אגב. תזכורת לעצמי: לתת יותר לינקים לאנשים).

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.