להצביע לפרץ?

מישהו שדיברתי איתו היום – בחור נבון מאד בדרך-כלל – אמר לי שהוא חושב בלית ברירה להצביע למפלגת קדימה, והתפלא מאד לשמוע שאני חושב להצביע למפלגת העבודה ורואה בעמיר פרץ מועמד ראוי לרשות הממשלה.

רק כדי לסבר את האוזן – מעולם לא חיבבתי במיוחד את עמיר פרץ. חשתי סיפוק רב כשניצח בבחירות לראשות מפלגת העבודה, פחות מתוך אהבה אליו ויותר מתוך חוסר החיבה שלי למועמדים האחרים.

אבל מכיוון שעם הבחירה לרשות מפלגת העבודה הפך פרץ למועמד לראשות הממשלה, החלטתי שכדאי להכיר את האיש טוב יותר.

בחודשים האחרונים הקפדתי לראות, להאזין ולקרוא כל נאום, ראיון ומסיבת עיתונאים בהם הוא דיבר. עד כמה שהצלחתי לפחות. הדמות שהצטיירה מהדברים היא של אדם רציני, רציונלי, שמדבר לעניין. כשהוא מדבר בעברית הוא גם רהוט – ועם כל הכבוד, זה מעניין אותי הרבה יותר מכישורי האנגלית שלו.

אחרי שהאזנתי בקשב רב גם למועמדים האחרים לראשות הממשלה, הגעתי למסקנה שההבדלים בין המצעים המדיניים שלהם הם קוסמטיים. ההבדל העיקרי הוא שפרץ מבטיח לעשות בהגינות, את מה ששרון עשה בערמה, אולמרט בכוחנות וביבי נתן יד מתוך צביעות מתחסדת.

מבחינה מדינית – אין הבדל.

מבחינה כלכלית וחברתית לעומת זאת, אין ספק שאולמרט וביבי חד הם – שבעים, אטומים, משרתים את האינטרסים של 18 המשפחות ששולטות ב-77 אחוזים מההון. האם פרץ משרת את הוועדים? קודם כל, אני בכלל לא משוכנע בזה. חוץ מזה, שבוועדים אתם ואני יכולים להיות חברים, אבל להיות חלק מאותן 18 משפחות – ומאלפיון העליון בכלל – אנחנו לא יכולים.

ועם כל הכבוד למנהיגים, אני מסתכל גם על האנשים האחרים שמגיעים איתם.
את מי אני מעדיף כשרת חינוך – לימור לבנת? רונית תירוש? או יולי תמיר?
את מי אני מעדיף כשר אוצר – מישהו שיישם מדיניות כמו זו של ביבי או של אולמרט, או את אבישי ברוורמן, פרופ' לכלכלה ובכיר לשעבר בבנק העולמי?
את מי אני מעדיף כשר ביטחון – את שאול מופז או את עמי איילון?

ואני גם מפחד ממפלגת קדימה.
אין לי שום בעיה עם השקפותיהם הפוליטיות או העדפותיהם המדיניות של בני משפחת אולמרט. אבל יש לי בעיה עם אולמרט עצמו, עם מה שעשה ועם מה שאני מאמין שיעשה.
יש לי בעיה עם האנשים ברשימת קדימה שאני מכיר: מאיר שטרית, רונית תירוש, צחי הנגבי, דליה איציק, רוני בראון, רוחמה אברהם, זאב בוים, גדעון עזרא, חיים רמון.
לא פחות יש לי בעיה עם כל האנשים ברשימה הזו שאני לא מכיר ולא יודע מאיפה הגיעו. תסתכלו ברשימה.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.