על אריק ובנץ וחברת החשמל

לא יודע אם יצא לכם לראות את הפרסומות החדשות של חברת החשמל. "פרסומות", אני אומר, כי הן משודרות בפריים טיים יחד עם פרסומות מסחריות, וגם בטח עולות בהתאם. משודרות בפריים טיים, יחד עם פרסומות של חברות שמתחרות בחברות אחרות ומקוות למכור יותר, ולכן הן משלמות למשרדי פרסום כדי שיהיו יצירתיים בשבילן (וכו'. לא משנה, אתם מבינים לאיפה הדיון הזה הולך, אז נעבור לחלק היותר מעניין).
בפרסומות עבר של חברת החשמל כיכבו דמויות קסומות רבות, כמו אדון צ'יבוטרו, שהיה כנראה התשובה הישראלית לצ'רלי מהמלאכיות של (רק חבל שהתשובה הישראלית למלאכיות לא הזכירה את פארה פוסט). כמו קובי אוז ורעייתו המשגעת שאת שמה אני לא זוכר. היו, כמדומני, גם תשדירים עם איזה כלב (שטקר?), שאני מניח שהדחקתי (וגם מניח שהיה צאצא מאוחר לשושלת שתחילתה בלאסי ואחד מהמשכיה הוא דובי הדוברמן).
אבל הגדולים מכולם, ללא ספק, הם הכוכבים הנוכחיים: תקע ושקע. זהו אחד הצמדים החתרניים ביותר שנראו בטלוויזיה. יותר מארז ואברי, יותר מיוני וגיא (להב, מרוז), יותר מפרידמן וקיציס, ואפילו, אפילו יותר מאריק ובנץ – האבות הרוחניים של תקע ושקע.
במקרה של אריק ובנץ יכולנו רק לנחש מה הם עושים כשהמסך יורד. יכולנו רק לדמיין מדוע גרים שני הגברים האלה (הרי לא חשבתם שהם ילדים?), בדירה אחת. האחד מסודר, קפדן בלבושו וקצת אנאלי; השני, חמוד וצחקן, ילדותי, אוהב לשיר ולרקוד ולשחק בברווזי גומי (יש לי חבר כזה בדיוק…).
המקרה של תקע ושקע הרבה יותר בוטה – הרי כולנו מכירים את האנטומיה של תקעים ושקעים בחיי היומיום. כולנו מודעים להומולוגיה המושלמת שבין התקע לשקע, ומהו שימושם המשותף. אבל עזבו את זה ושימו לב למסרים החתרניים בפרסומות:

דוגמא ראשונה.
תקע ושקע משחקים מחבואים עם ישישה נמרצת אך קצרת רואי. הם פונים לפועל האדיב של חברת החשמל שנמצא על עמוד החשמל ומבקשים שייתן להם להתחבא בארון החשמל (עם דגש על הארון), או על עמוד חשמל. הפועל האדיב (שהוא רהוט, יפה תואר ולבוש היטב, כמו כל הפועלים של חברת החשמל), מסרב בתוקף, ובסופו של דבר הסבתא תופסת את שני ילדי הבד.
שאלה: צדיק ורע לו, רשע וטוב לו? שמעו בקול הדוד ונדפקו?
מסקנה: ילדים, אם אתם רוצים שלא יתפסו אתכם עדיף כן להתחבא בארון חשמל או על עמוד חשמל..

דוגמא שנייה.
פועל אדיב אחר של חברת החשמל מסביר לתקע ושקע שעליהם (אני מצטט מהזיכרון, לא זוכר בדיוק) לחטוב עצים, להדק חוטים, לחזק דודי שמש, ולסלק כל גורם שעשוי להפריע לאספקת החשמל התקינה.
שאלה: האם גם עובדים שובתים של חברת החשמל נחשבים "גורם שעשוי להפריע לאספקת החשמל התקינה"?
מסקנה: הפועל החתרן הוא מושתל של פקידות האוצר, שמנסה להסית את הציבור נגד השביתה המתוכננת. 

כל זה מוביל אותי לשאלה נוספת: מה בעצם הם מפרסמים כאן?

סגור לפרסום תגובות והשארת עקבות.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.