סיכום ספטמבר | דב חנין 1 : רון חולדאי 0

אם אתם לא תל-אביבים ונכנסתם לפוסט הזה בכל זאת, אז תמשיכו לקרוא – אולי אפתיע אתכם. אם אתם כן תל-אביבים, ואם אתם גם מאלה שמתכננים לממש את זכותם הדמוקרטית ב-11 בנובמבר, אז אתם לגמרי במקום הנכון עכשיו.
 
אבל כדי להבין באמת מה קורה אתם צריכים להיות מהתל-אביבים שנוהגים להסתובב ברחובות העיר בימי שישי, רצוי על אופניים. שישי, היום החופשי, הוא היום שבו הכל קורה; ולמקרה שלא הבנתם: משהו גדול קורה בעיר הזו. 
 

הסיפור של מערכת הבחירות


היום זה כבר ברור: תנועת עיר לכולנו ודב חנין הם הסיפור הגדול של מערכת הבחירות הנוכחית בתל-אביב יפו.
 
גם לפני חמש שנים רוב תושבי העיר לא רצו כנראה את רון חולדאי ומפלגתו הפיקטיבית. "לא הייתה אלטרנטיבה", הם אומרים לך – ובגלל זה כנראה 71 אחוזים מבעלי זכות הבחירה לא הגיעו לקלפיות. ואגב, מאלו שכן הגיעו, 17% שמו פתק לבן (טכנית הוא צהוב, אבל הכוונה דומה).

אז הסיפור הוא קודם כל, שהפעם יש אלטרנטיבה. המון אנשים (כולל אותי אגב), מעורבים לראשונה במערכת בחירות מוניציפלית, אחרי שבבחירות הקודמות הם פשוט לא הצביעו.
 
אבל הסיפור הוא גם הרבה יותר מזה: התנועה האזרחית המדהימה הזו ששמה עיר לכולנו, באמת צוברת תאוצה. דב חנין, במפתיע, מתגלה כראוי לתואר "הדב ששאג", שהעניק לו כתב ערוץ 10 דב גילהר. סופסוף נראה שהגיעה שעת הכושר להיפטר מרון חולדאי.
 

הישג ראשון: נוקאאוט באינטרנט


באינטרנט הרגשנו את זה ראשונים וראינו את המהירות בה זה קורה: מהצד שלנו בום גדול, מהצד השני בקושי "פיו".
 
CityDov, הבלוג הלא-רשמי, יצר באזז מטורף וקיבל לינקים מכל האינטרנט. כ-80 בלוגרים מובילים הצהירו על תמיכתם בעיר לכולנו ובדב חנין. אלפים נרשמו לקבוצות הפייסבוק. האתר של עיר לכולנו עלה לאוויר, ובין לילה התברג במיקומים מצויינים בגוגל (בקרוב גם עבור "תל אביב יפו"). מאות אנשים חדשים קוראים בכל יום על פעלו של ראש-העירייה היוצא בפוסט רון חולדאי 101.

הישג שני: התעוררות הרחוב


מקורותיי מוסרים שאחת הבעיות העיקריות על הפרק, כרגע, היא להשתלט על הכמות העצומה של הפניות של אנשים שרוצים לתלות שלטי "עיר לכולנו" ו"דב חנין" על המרפסות שלהם (אם אתם רוצים להתנדב לעזור בתליית השלטים, פנו לשרון). היה יותר קל לו היה לעיר לכולנו הרבה כסף, כמו לחולדאי, אבל זה לא נורא – לחולדאי יש את הכסף, אבל לנו יש האנשים.
 
בשבועיים האחרונים החלה ההתעוררות ברחוב. אנשים עם חולצות של עיר לכולנו וחולצות I DOV צצו פתאום, בכל מיני מקומות. כרזות ופלריגים החלו להופיע על מרפסות. פעילי השטח מתחילים להיראות יותר ויותר במרכז העיר, ואם תרחיקו לדרום תגלו ששם הפעילות כבר העבירה הילוך ומסתמן ניצחון מוחץ. לאירוע הדבסטוק הגיעו כאלף פעילים.
 
בזמן שחולדאי עמל לגייס למפלגתו פיגורות כמו יעל דיין, רועי בר נתן, שוקי זיקרי ואברהם פורז, התגייסו לעזרת עיר לכולנו – בדרך-כלל ביוזמתם – מאות אנשים מסצנות התרבות, התקשורת, האקדמיה והאינטרנט. צלמי וידאו וסטילס, מוזיקאים, מעצבים, ואנשים אחרים שתורמים את זמנם והרעיונות היצירתיים שלהם. וגם סתם אנשים, כמוכם וכמוני, שבקלפי הקול שלהם שוקל בדיוק אותו הדבר.

הישג שלישי: האיחוד הגדול


עיר לכולנו הולכת ומרכזת סביבה תמיכה של תנועות אזרחיות, שמצטרפות לחזית שקמה כנגד רון חולדאי. במהלך ספטמבר בלבד הצטרפו למאבק אוהדי הפועל תל-אביבהתנועה הירוקה ורנטקונטרול – ארגונים שמייצגים אלפי תומכים מזוהים ופונים לקהלים של רבבות. לפי מה ששמעתי, יש עוד כמה בדרך.
 
כולם משתכנעים בסופו של דבר: עיר לכולנו ודב חנין הם האלטרנטיבה היחידה לרון חולדאי ולמפלגה הפיקטיבית שלו (שמזכירה מאד את פטרוניתה העיקרית: קדימה).
 
בצד השני, מקבלים אמני ההפרד-ומשול הון עתק כדי לשכנע אותנו שאין טעם להצביע, אבל בצד שלנו אפשר רק לראות איך הכל מתלכד ומתגבר. עם כל יום שעובר אפשר לשמוע יותר אנשים שאומרים בלי היסוס: בבחירות האלו הם יצביעו. יש בשביל מי, יש בשביל מה, ויש סופסוף תקווה לעיר הזו.

לקריאה נוספת על מערכת הבחירות

אתר עיר לכולנו תל-אביב יפו לתושבים.
עוד על דב חנין בפוסט בלוגרים למען דב חנין.
עוד על רון חולדאי בפוסט רון חולדאי 101.

בלוגרים על רון חולדאי: 
שרון גפן, דברים קטנים – חולדאי
על בלוג רון חולדאי אצל יואב לרמן
עידו קינן על הבלוג של רון חולדאי
על רון חולדאי באתר עבודה שחורה
חייבים להעיף את חולדאי ג'וב הרגיל
צרור איחולים למר רון חולדאי, לרמן
מסכן חולדאי היתוך קר (סאטירה)
גם בבלוג CityDov מאוזכר רון חולדאי
ערן נויפלד על חולדאי

עוד על רון חולדאי:
מי ינצח את רון חולדאי פורום בחירות 2008 בקפה דה-מרקר
ראיון עם רון חולדאי באתר מט"ח
ידיעות על רון חולדאי בחדשות גוגל

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.