חדש – פרוייקט דיור לבלוגרים בלבד!

בטח שמעתם כבר שבמתחם השוק הסיטונאי אמור לקום פרוייקט דיור יוקרתי לאנשי הייטק ושוק ההון בלבד. כבר הוגש בג"צ על זה, ועם הציפיות למיתון איכשהו נראה שלא בקלות יימצאו לפרוייקט הזה 1800 קונים, אבל את המסר הבנו – בתל-אביב יפו יש דיירים ששווים יותר ויש כאלה ששווים פחות.

אתם ואני, למשל – שווים פחות. זה לא בגלל שאנחנו לא עובדים בהייטק או בשוק ההון (אני לא, אבל אולי אתם כן). זה בגלל שלרובנו אין את ה-600 אלף דולר בשביל מה שחולדאי קורא "דיור בר ההשגה" (רגע הוא טוען שאין בעיה, אחרי זה הוא אומר שהוא אוטוטו פותר אותה, ולמחרת הוא כבר טוען שנפתרה. ויש גם את העסק המלוכלך הזה. תבינו: הוא לא רואה אתכם ממטר).

עם התנפחות הבועה המטורפת בשוק הדירות לקנייה, מה הפלא שגם שוק הדיור בשכירות משתולל. אביא לכם את ניסיוני האישי: בספטמבר 1996 שילמתי 1350 ש"ח לחודש על דירת שני חדרים במרכז העיר; בספטמבר השנה, שכירות על דירה כזו הגיעה לכ-4000 ש"ח. ריאלית, פי 2.5. הדולר עלה והדולר ירד, ובסופו של דבר לפי כל חישוב יוצא שאנחנו משלמים הרבה יותר תמורת הרבה פחות.

מה גם שבחיפוש הנואש אחרי דירה שקיימנו בשבועות האחרונים אני והג'ינג'ית, פגשנו בפרצופה המכוער של תל-אביב. בעלי דירות שמשקרים בטלפון, דורשים בטחונות לא הגונים, שמציגים לשוכרים פוטנציאליים דירות מוזנחות להחריד וחוזים דרקוניים או סתם מתנהגים כמו כולירות. 

יד הגורל והברקה של רגע, הצילו אותנו ושלחו אותנו לרחוב החלוצים בפלורנטין, להיות שכנים של שרון, ושל עוד כמה אנשים טובים. הדירה מצויינת, תודה – אנחנו כבר לא יכולים לחכות למעבר אליה. בעלי הדירה אנשים מכובדים, החוזה שלהם הגון והערבים שלנו נמצאו יפים בעיניהם ("דירה להשכיר" היה נכתב בדיוק להפך בימינו).

 
אבל אנחנו לא מוכנים להסתפק בזה. רבותיי, אני גאה להכריזה על:


לראשונה בישראל: פתרון דיור לבלוגרים

בקרוב יהיו לפחות תריסר דירות חדשות ברחוב, חלקן במגדלים יוקרתיים של 3 ו-4 קומות. אנחנו, מנהלת המתחם, נהיה כאן בשביל לספר לכם עליהן.  

אנחנו נראה לחולדאי וחבריו מה זה וועדת קבלה ותנאים מחמירים. ראשית, הכניסה לבלוגרים בלבד – לא כולל אלה שמקבלים כסף מראשי-עירייה יוצאים. שנית, לא יתקבלו סוציומאטים, פקאצות, בלוגרים שלא רוצים להזדהות פוליטית, אנשים שמעצבנים את שרון או שלא אוהבים בדיחות שואה וכן ויזיגותים וקנגרו.

וברצינות לרגע: אם תל-אביב לא תשנה כיוון, רבים מאתנו כבר לא יגורו כאן בעוד חמש שנים. בשבילי, לחזור לגור בשכונה בה גר אבי חלק מילדותו זו סגירת מעגל. אני רק מקווה שזו לא תהיה השנה האחרונה שלי בעיר.

אבל… רגע! בעצם יש מה לעשות! תוכנית הדיור של עיר לכולנו.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.