מה הבאת לערבים, מה הבאת לערבים

1
סיימתי לא מזמן לקרוא את "מלחמת 90 הדקות", ספרו האפוקליפטי של איתי מאירסון (הוצ' ידיעות אחרונות). עוד אקדיש לו כאן פוסט נפרד, אבל בינתיים אני רוצה להתעכב על תובנה שהייתה לי בזמן הקריאה שלו: לעיתים קרובות דווקא אנשים שרוממות השלום בפיהם, הם אנשים שקל לדמיין איך יצעקו "מוות לערבים" אם רק תהיה להם ההזדמנות המתאימה.

2
מסיבת ההכתרה הזכורה לשמצה של אהוד ברק במאי 1999 כיכר רבין ("רק לא ש"ס"), הייתה מסוג החוויות שתמיד עולות אצלי בהקשר הזה. גם ה"שמאל" בישראל זקוק לחוויות האורגיאסטיות שלו. אבל אצל ברק זה היה פשוט מעמד פאשיסטי. של כווו-לם.

3
אני עוד מעכל את תובנותיי מהצפייה בסרט המטלטל מיליון קליעים באוקטובר (ותודה לדרור בורשטיין על ההפניה). פנו לעצמכם 47 דקות לצפייה בסרט הזה – אחד החשובים שנעשו כאן בשנים האחרונות.

4
הסרט מבסס את מה שהייתה פעם טענה הזויה של שולי השמאל הסהרורי, ועכשיו כל מי שהיה מעורב בזמן-אמת כבר מודה בה: מי ש"הזמין" את אינתיפאדת אל-אקצא לא היה יאסר ערפאת. אלו היו אהוד ברק ואריק שרון.

5
ברק, עוד ערב קמפ-דיוויד, נערך תקשורתית לכישלון השיחות ושכר יועצי תקשורת כדי שיינסחו עבורו את האות הפותח של הספין ("לעת הזו אין פארטנר"). אריק שרון פשוט עבר על הר הבית בדרך לכסא ראש-הממשלה.

6
אגב, שימו לב שרבים ממאורייני הסרט הזה – והאנשים ששמותיהם מוזכרים בו – הם ממש כוכבי מערכת הבחירות הנוכחית (כבר משלב הפריימריז): אפרים סנה, בוגי יעלון, אבי דיכטר, גלעד שר, שאול מופז. מופז, באופן ספציפי, מצטייר מהסרט הזה כאחד האנשים הכי מטרידים בפוליטיקה הישראלית. 

7
ועוד אגב – אחת התגליות הגדולות של הסרט היא המרואיין ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), שמתגלה כשמאלן. בעיקר בהשוואה למופז (איפשהו לקראת הדקה ה-25 בסרט. פשוט מדהים – חסון צעק על מופז בטלפון שהתגובה של צה"ל למהומות אלימה מדי, והם חייבים להרגיע).

8
(דקה 32, מאיר שטרית, כמעט צועק): "במלחמה צריך להתנהג כמו במלחמה ולהוריד את הכפפות!"

9
לאורך רוב הסרט, מאשרים בדיעבד העיתונאים שסיקרו את המאורעות (ביניהם בן כספית, עופר שלח, רביב דרוקר ואחרים), שוב ושוב: התקשורת נסחפה, התגייסה, לא דיווחה מה באמת קורה. העיתונאים הוזנו במידע שקרי, מוטה או מוטעה על-ידי מערכת הביטחון והציגו אותו לציבור כפי שהוא. בן כספית אומר "זה היה די דומה למלחמת לבנון השנייה"…

10
ועכשיו? מרצ קוראת להכות בחמאס [עדכון: חיים אורון, יו"ר מרצ, אומר שצוטט לא נכון וממליץ לקרוא את הטור הזה שמייצג את דעתו באופן נאמן יותר]. כשם שתמכה, בסופו של דבר, בכניסה ללבנון ביולי 2006. דב חנין שקורא לעצור ולחשוב, מקבל תגובות נאצה. אהבתי במיוחד את זו:

תסתום ת'פה שלך חתכית הומו חנון! /
אתה בן זונה…ילד כאפות מסריח /
אנשים מהצד שלנו מתים ואתה חתיכת כוסית /
לך תזדיין יבן זונה

שירה.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.