מאיר שטרית – תמיד גורם נזק

מדי פעם אני שואל את עצמי איך ייתכן שהאיש הזה, מאיר שטרית, עדיין נמצא בפוליטיקה וממשיך לגרום נזק בכל מקום שהוא מגיע אליו.

כזכור – בימים אלה, באופן שמעורר לא מעט תמיהות, דוחף ח"כ מאיר שטרית (קדימה) בכל כוחו את חוק המאגר הביומטרי (כתב על כך בהרחבה יהונתן קלינגר בפוסט הכנסת לא דנה מספיק בחוק המאגר הביומטרי). חוק שכל בר דעת מבין שהוא הולך להיות רע לכולנו (כלומר, חוץ מחברת HP שתרוויח הון עתק).

כשמקשיבים לנימוקיו הנלהבים של שטרית בעד החוק, קשה שלא להיזכר בכמה הברקות קודמות שלו. למשל,

מאיר שטרית יסדר לכם מאגר.

איך אחרי שהיה יד ימינו של נתניהו במשרד האוצר של ממשלת שרון – וגילה אכזריות, נבזיות וגסות רוח אמיתית בדבריו על השכבות החלשות – פתאום הפך למקטרג הגדול של המדיניות הזו כאחד מדוברי קדימה במערכת הבחירות של 2006. כמובן אחרי הבחירות, הוא חזר למצב הצבירה האנטי-חברתי שלו.

בימים אלה ממש, האיש שהתגאה במערכת הבחירות של 2006 כי למפלגת קדימה אין אידיאולוגיה, הפך פתאום לאיש עקרונות, הצהיר שמפלגתו "לא תיכנס לממשלת ימין קיצוני" והתגאה בכך שהישארות קדימה באופוזיציה תקשה על פטרונו לשעבר בנימין נתניהו לנהל את המדינה. 

אגב, חוסר השקיפות והדיסנאינפורמציה שמאפיינים את הטיפול בחוק המאגר הביומטרי לא צריכים להפתיע את מי שעקב אחרי התנהלותו של שטרית בנושאים אחרים. לדוגמא, כשהחליף את חיים רמון בתפקיד שר המשפטים (2006), אחד המהלכים הראשונים שלו היה לבטל את רישום הפרוטוקולים בוועדה למינוי שופטים. מה שבטוח בטוח. 

בתור שר התחבורה בממשלת אולמרט, דאג שטרית שנשלם יותר על טיסות לחו"ל. אחרי שהתפייט על יתרונות השוק החופשי, תמך פומבית ברעיון "השמיים הפתוחים" ואיפשר לישראייר להתחרות באל-על, הפך את עורו וטרפד את פתיחת השוק לתחרות. עמי אטינגר ממעריב ציטט ממנו אז את הדברים הבאים: "שום מדינה בעולם לא מוותרת על נכסיה האסטרטגיים, וגם אין אף מדינה, זולת ארצות-הברית, שבה נהוגים 'שמים פתוחים'…". שטות מוחלטת, אגב.

מאוחר יותר, בתור שר הפנים באותה ממשלה, הוא היה לאויבם הגדול של העובדים הזרים: "שטרית הקשיח את המדיניות כלפי תושבים זרים עם בעיות הומניטריות, כמו ילדי העובדים הזרים, זרים הנשואים ליהודים ולישראלים ופליטים מאפריקה. אחרי שכל אלה זכו למדיניות מקלה יחסית אצל קודמיו, שהעניקו לא מעט הקלות למקרים ההומניטריים למיניהם, החזיר שטרית את היד החופשית לפקידים הקשוחים של רשות האוכלוסין. כדי לחזק את הפקידות, קידם את הקמתה של רשות חדשה לאוכלוסין, הגירה ומעברי הגבול" (מאיר שטרית: מכה לעבריין דרור לקבלן. תני גולדשטיין, ynet).

פוסט יפה של נמרוד אבישר בנושא הזה: ירד מהפסים – השינוי הגדול של מאיר שטרית.

כל זה באמת על קצה המזלג, אבל נדמה לי שהרעיון ברור: כל יוזמה של מאיר שטרית עולה ביוקר למישהו. במקרה של חוק המאגר הביומטרי – זה יעלה לכולנו ביוקר. חכו ותראו.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.