וואלה? סמים בשנטיפי?

עשרות בני-אדם נתפסו מעשנים סמים בפסטיבל שנטיפי, מדווח וואלה. המשטרה פתחה עד כה 70 תיקי חקירה על אחזקה ושימוש בסמים, מדייק ynet.
וואו! נמצאו סמים בפסטיבל! מה תהיה החשיפה הבאה – ספר תורה נמצא בבית-כנסת? מילקי הוטמן בחנות מכולת? עלית מוסיפה סוכר למוצריה?
בואו נתעכב רגע על הניסוח של וואלה: "עשרות בני-אדם נתפסו מעשנים סמים". מעשנים איזה סמים? אופיום, קראק? "מהמשטרה נמסר כי נתפסו כמויות גדולות של סמים מסוגים שונים", מוסיף ynet. הגידו ילדים, מה לדעתכם מצאו השוטרים בשנטיפי? האם היו שם הרואין וקטאמין, או אולי רק קוקאין ופטריות?
אם יש משהו מרעיש באמת בכל הסיפור הזה, הוא שמתוך 15 אלף איש שביקרו בפסטיבל, הצליחו השוטרים למצוא חומר ראיות (שימו לב למשחק המילים…) ל-70 תיקים פליליים בלבד. בשביל לתפוס 70 אנשים עם צינגלה לא צריך להרחיק עד עמק בית-שאן – מספיק לפשוט על בלוק אקראי בתל-אביב, בינינו. מספר דומה של צעירים דלוקי עיניים, עם אקסטות בכיס או ל.ס.ד בדם, יכלו השוטרים למצוא בסוף השבוע במועדון תל-אביבי אחד. מכיוון שלא נאמר בדיוק מה הם מצאו שם, יש להניח שלא מצאו יותר מזה.
בואו נמשיך קצת עם האריתמטיקה: 70 איש מתוך כ-15 אלף, הם פחות מחצי אחוז. זה בערך שיעור הנרקומנים הקשים (מונים כ-40 אלף לפי הערכות שונות) בכלל האוכלוסייה בישראל. באותה המידה יכלה המשטרה לתפוס אנשים באבן-גבירול ולעשות להם חיפוש בכיסים.
לפי רוב ההערכות, כ-10 עד 20 אחוזים מתושבי ישראל מעשנים מריחואנה, והמסקנה המתבקשת היא ש: א) שהמשטרה עשתה עבודה מאד מאד גרועה, או ב) שבפסטיבל שנטיפי מבקרים אמנם הרבה "רוחנים", אבל רובם משאירים את הסמים בבית ומשלבים ידיים בזמן שהם רוקדים. לכן לבוא לפסטיבל הזה כדי לחפש סמים היה מיותר, טיפשי וקטנוני. לבי עם השוטרים שנאלצו לקחת בזה חלק ולהרוס לעצמם את החג.
[עדכון, ראשון בבוקר: 20 אלף השתתפו, 150 נחקרו]

סגור לפרסום תגובות והשארת עקבות.

תגובות

  • וורדפרס ‹שגיאה

    באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

    מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.