תמלוגי הגז: הולילנד על המים

מוקדם יותר היום, בזמן שהייתם עסוקים בשגרת יומכם, מכרו אותנו נבחירנו בשקל לבעלי הון ישראלים ואמריקניים. וועדת הכלכלה של הכנסת התגייסה לעזרת חברות האנרגיה, שמנסות לשים יד על כמה שיותר מרווחי הגז הטבעי, שמעריכים שיעלו על 300 מיליארד דולר.

הטיעון הצבוע והשקרי בסיכום הדיון של וועדת הכלכלה, היה שהגדלת התמלוגים על הגז (כיום 12.5 אחוז בלבד על בסיס חוק בן 60 שנה) תבריח משקיעים מישראל. זהו כמובן טיעון מגוחך – גם אם יכפילו את התמלוגים פי שלושה, עדיין קידוחי הגז שמול חופי ישראל צפויים להיות מהמשתלמים ביותר בעולם. בנורבגיה מדובר על 75%, בדנמרק 69% ואפילו בארה"ב מדובר על פי ארבעה ממה שישלמו יצחק תשובה וחבריו –  51%.

הנציג של תאגיד האנרגיה נובל אנרג'י בוועדה גם לא היסס לאיים בהגשת תביעה נגד ישראל בבית-דין בינלאומי באירופה. מלבד העובדה שמדובר באיום סרק, זהו גם איום די חצוף, כי למדינה מותר להעלות מיסים – גם על סיגריות, גם מע"מ וגם מס על הכנסות מגז.

ההתגייסות של חברי-כנסת ואף שרים לעזרת ברוני הגז מטרידה מאד. במכתב ששלחה עמותת אומ"ץ למלחמה בשחיתות לח"כים, היא מזהירה מפני מה שנראה לכאורה כניסיונות לשחד אותם. אם יתברר שיש אמת בדברים, כבר אפשר לדמיין את הכותרת בשער העיתון: הולילנד על המים.

לקריאה נוספת: רוצים ריטווטים? תכתבו על תמלוגי הגז.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

טרקבאקים

השאר תגובה