בלוגרים למען העלאת תמלוגי הגז

אופנן הרים את הכפפה: קמפיין בלוגרים ראשון נגד השוד של משאב הטבע היחיד שלנו, ובעד הגדלת התמלוגים על ההכנסות מקידוחי גז טבעי.

בפוסט את מי אתה מייצג ח"כ אופיר אקוניס מעלה איתמר כהן ("אופנן") סדרה של שאלות קשות ליושב-ראש וועדת הכלכלה בנושא העלאת תמלוגי הגז. אני שואל את עצמי מזה זמן שאלות די דומות, גם אם אני מנסח אותן קצת אחרת. אני מאד מקווה שאקוניס יתפכח וישנה את דעתו, כי לדעתי הוא בצד הלא נכון.

איתמר לא הסתפק בכתיבת המכתב ופרסום בבלוג שלו, אלא גם גייס לעניין קבוצה גדולה של בלוגרים אחרים, שמפרסמים אצלם את המכתב שלו או פניות בנוסח דומה (כל הפרטים בלינק שבפיסקה הקודמת). 

למען ההגינות ולמען הגילוי הנאות, אני נדרש להסביר שקצת קשה לי קצת לדבר על ח"כ אקוניס באובייקטיביות. מצד אחד, יש לי איתו היכרות אישית רבת שנים, ולמרות חילוקי הדעות בינינו תמיד החשבתי אותו אדם הגון וגם חשבתי שיהיה פרלמנטר טוב ומועיל. מצד שני, האיש תיקלט במסיבה של תנועת "אם תרצו", ועכשיו תומך בצד של יצחק תשובה ותאגיד הגז נובל אנרג'י, כך שאפשר לומר שאני קצת מאוכזב מהכיוון אליו פעילותו הפרלמנטרית הולכת.

אני לא בטוח אם ח"כ אופיר אקוניס הוא הכתובת, אבל אין ספק שהגיע הזמן שהבלוגרים ירימו את הכפפה ויתחילו לכתוב על הנושא הזה. נכון לעכשיו, חברות הגז שקיבלו רשיונות קידוח ממדינת ישראל מנסות לשמור לעצמן את הרוב המכריע של ההכנסות (שזה יוצא בערך פי שניים מבריטניה ופי 3-6 ממה שהיו מקבלים במקומות אחרים בעולם. כן, אנחנו במקום הראשון במצעד הפראיירים).

מדינת ישראל, זו עם הפערים הבלתי נתפסים כבר היום, הולכת לתת במתנה את משאב הטבע היחיד שלה. אם הישראלים לא יצאו על זה לרחוב אז הם כבר לא יצאו לרחוב על שום דבר. אם הבלוגרים לא יהיו אלו שיגיעו כדי להציל את המצב, אז מי בעצם.

אם הנושא מעניין אתכם ואתם רוצים לעשות משהו בשביל עצמכם ובשביל כולנו, האתר של קמפיין הגז מציע הרבה מאד אינפורמציה.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

השאר תגובה