בין מכונות כביסה לחתולים

יש לכם חתולים? מכונת הכביסה דולפת? יכול להיות שיש קשר.

כביסה וחתולים הם שניים מהתחומים שהכי מעניינים אותי בעולם (כל אחד ומה שהוא אוהב, כמו שאומרים). לעיתים רחוקות אני מצליח לשלב בין שתי האהבות האלה, ולמען האמת עד לאחרונה האמנתי שהקשר היחיד בין מכונות כביסה לבין חתולים הוא הצורך לכבס כל מיני דברים כתוצאה משימושים לא נאותים שעשו בהם חתולים (זה, והחרדה המתמדת מפני האפשרות שאחד החתולים ירדם בתוך מכונת הכביסה בדיוק לפני שמפעילים אותה).

אבל לאחרונה ממש נפלה לידי ההזדמנות לשלב בין שני התחביבים שלי באופן שמצדיק פוסט, ולהוכיח שוב שאפשר לקשר בין חתולים לבין כל דבר (ראו גם הפוסט חתולים מנגבים חומוס, בבלוג החומוס).

מעשה שהיה כך היה. בזמן האחרון החלה מכונת הכביסה שלנו לדלוף. אחת לכמה "מכונות" הייתה נזילה שיצרה שלולית די נאה על הרצפה. תיקון מכונת כביסה עלול להיות עסק קצת יקר, ולעיתים קרובות גם מיותר – לעיתים קרובות הבעיה פשוטה לפתרון ולא דורשת התערבות טכנאי, לכן לא הזדרזתי להזמין כזה. במקום זה, ניסיתי למצוא "חוקיות", לזהות מתי היא מתרחשת.

מכיוון שמכונת הכביסה שלנו כבר איננה חדשה, בסך-הכל הגיוני וסביר שהיא תזייף. מצד שני, הנזילות התרחשו רק בחלק קטן מהמקרים. הנחתי שהבעיה קשורה לגומיית האיטום של המכונה ושבתוכניות כביסה מסויימות הלחץ בתוך תוף המכונה גדול יותר. חשבתי אולי זו הטמפרטורה, אבל ניסוי עם תוכנית כביסה ב-90 מעלות עבר בשלום.

בסופו של דבר, אחרי שבוע של מעקב דרוך אחרי מכונת הכביסה הגיעה שוב נזילה, והפעם בחנתי מקרוב את המקרה. אחרי זמן לא ארוך של חיפושים, גיליתי קווצת שערות חתול שנלכדה בין גומיית האיטום למסגרת של דלת המכונה. סילקתי אותה, ומאז – טפו טפו – יש לנו מכונת כביסה מתפקדת לחלוטין, ללא נזילות.

סגור לפרסום תגובות והשארת עקבות.