עדלאידע 2012 בתל-אביב: שתיים במחיר אחת

בפורים, יום חמישי ה-8 לחודש, תתקיים ברחבי תל אביב "העדלידע העממית", אירוע אלטרנטיבי ברוח הצדק החברתי. אבל יומיים קודם (עדכון: זה אומר מ-ח-ר) יתקיים אירוע שבעיניי חשוב להשתתף בו אפילו יותר: העדלאידע של בית-הספר ביאליק-רוגוזין, שכמאה ילדים שלומדים בו עלולים להיות מגורשים מהארץ בקרוב עם הוריהם.

זו תהיה השנה השלישית שבה האירוע הזה מתקיים ומדובר באירוע חשוב מאין כמותו – לא אירוע מחאה, לא אירוע פוליטי, אבל כן אירוע שבעצם ההשתתפות בו תוכלו להשפיע ובמקום הכי חשוב – אירוע של כיף בשביל ילדים שממש זקוקים לו (תגללו להמשך הפוסט להסבר על בית-הספר ביאליק רוגוזין). כל מי שהשתתף בעדלאידות הקודמות מבטיח שזה שווה את המאמץ, בכל מובן. אני הולך להיות שם וממש ממש מקווה שגם רבים מכם. וכמובן – אתם מוזמנים ומתבקשים להזמין את החברים שלכם. תרשמו:

מחר, יום שלישי ה-6/3, בשעה 9:30 בדיוק* בפתח המתחם ברחוב העלייה 49 בתל-אביב.

וזה האירוע בפייסבוק. למה שלא תירשמו ותזמינו חברים?
* כן, זה לא המועד הכי נוח בעולם, אבל יאללה – בוקר אחד מהחיים… ואם אתם ממש משכימי קום, אפשר להגיע להכנות החל מהשעה 8:00.

רוצים להתנדב?

דרושים גם מתנדבים – מי שרוצה לעזור מוזמן לפנות טלפונית לליאור 054-2558863 או להירשם כמתנדב באתר.

העדלאידע של ביאליק רוגוזין 2012
על בית-הספר ביאליק-רוגוזין

בית-הספר רוגוזין קם בשנת 1955, במקור כ"תיכון עירוני ו'" שרוב תלמידיו היו תושבי פלורנטין. בשנת 2005 אוחד עם בית-הספר היסודי ביאליק, שמשכנו הקודם היה ברחוב לוינסקי מול בניין התחנה המרכזית החדשה. כיום פועלים במתחם ביאליק-רוגוזין גן ילדים, בית-ספר יסודי ותיכון.

במהלך השנים השתנתה אוכלוסיית האזור, וביאליק-רוגוזין הפך למוסד חינוכי שרוב תלמידיו הם ילדי עולים חדשים, מהגרי עבודה, פליטים וסייענים. בסך-הכל כ-900 ילדים ובני נוער מכ-50 מדינות ברחבי העולם, שנהנים מתוכניות לימודים מותאמות וסביבה תומכת ומעשירה שנעזרת במאות מתנדבים.

בפברואר אשתקד זכה בפרס האוסקר לסרט התיעודי הקצר "כבר לא זרים", שעסק בתלמידי ביאליק-רוגוזין. נכון לעכשיו, אחד מכל עשרה ילדים שלומדים בביאליק-רוגוזין, מיועד לגירוש בחודשים הקרובים.

לעיר תל-אביב יש היסטוריה יפה של עדלאידות, אבל פורים 2012 ייזכר בזכות שתי אלו.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

השאר תגובה