מחשבים ואינטרנט, כתבות נבחרות

כל הזמן שואלים אותי אם כתבתי על, או איפה כתבתי ש, או איך למצוא מידע בנוגע. אז תמשיכו לשאול ואני אמשיך לענות. אבל לטובת אלו שנמאס להם לחכות חודש עד שאני עונה, ריכזתי כאן רשימה לא ממצה של כתבות, מאמרים, פרוייקטים מיוחדים (וגם מדריכים ורשימות, ובל נשכח מכתמים ומפמפלטים. רק טורים אין כאן) מהשנתיים האחרונות. לא את כולם, אלא רק את אלו שנראו לי הכי מעניינים, שימושיים או חשובים.

לחצו כאן כדי ליצור סימניית Del.icio.us
לחצו כאן כדי להמליץ על העמוד באתר שווה קריאה

וישנו גם טופס ההרשמה לרשימת התפוצה, ויש RSS למי שאוהב (אני למשל לא אוהב).

כמה אפשרויות למקרה שלא תמצאו כאן מה שחיפשתם:
א. רשימה מלאה של טורים ומאמרים שלי, מ-ynet, ידיעות אחרונות ו-netמגזין, אפשר למצוא בעזרת מערכת החיפוש הקסומה (והאיטית) של ynet, דרך הלינק הזה
ב. עוד כמה דברים שכתבתי ולא פורסמו ב-ynet אפשר למצוא באתר של netמגזין (נדרש רישום). והשאר יישאר על דפי (הנייר) של ההיסטוריה.
ג. לכתבים ומאמרות חדשים יותר, טורים, ביקורות וכו', יש כבר כמה לינקים והפניות מצד ימין. יהיו עוד בעתיד. השאר: בבית אריאלה, בית הספרים הלאומי, גנזכיי הפרטיים, בחדרי השירותים והמספרות ברחבי הארץ, פחי אשפה ומחסני אמניר.

 

כתבות שימושיות

הכינו מחשבכם לחורף
חורף. נחשולי מתח, מכות ברק ואיומים אחרים מסכנים את המחשב שלכם. איך מתגוננים? הכתבה עוסקת באמצעי מניעה, הגנת אל-פסק (UPS), ועוד.

להציל את המחשב מהחמסין
טמפרטורה גבוהה עלולה להזיק למחשב, במיוחד בקיץ. ומה עושים כשהמחשב מתחמם? על מדידת טמפרטורות, מאווררים, קירור, בחירת מארז ועוד.

מה בודקים במחשב חדש 
החלק הרביעי בסדרת כתבות שעוסקת בקניית מחשב. הקודמות עסקו בטיפים כלליים ואקטואליים (איך לקנות, מה לקחת). הכתבה הזו מסבירה כיצד לבדוק שבאמת קיבלתם את המחשב שקניתם. כולל דיאגנוסטיקה לחומרה, זיהוי מעבד מזוייף, בדיקת מסך, והבטחת זכויותיכם למקרה שתרצו להחזיר.

למה המחשב מרעיש
מה לעשות עם מחשב שמטרטר כמו טרקטור או משמיע קולות של מטוס סילון. כולל בדיקת חיבורים, הברגה, החלפת מאוורר או מערכת קירור, בחירת מארז שקט וכו'. הרבה טיפים ומידע שימושי.

Outlook 2003: טיפים
טיפים שימושיים לתוכנת אאוטלוק 2003. דחיסת קובץ נתונים, ניהול חשבונות דואר, ארגון פריטים, עדכון לוח השנה, שליטה בממשק, התראות, הוספת חתימה. כל הדברים שחשוב לכם לדעת על תוכנת הדואר האלקטרוני שלכם.

איך מודדים ביצועי אינטרנט
האם אתם מקבלים את מהירות החיבור שהבטיחו לכם? מה משפיע על הביצועים שלכם? כך תבדקו – בדיקת מהירות הורדה והעלאה מול ספק האינטרנט, אתרים בארץ ובחו"ל, בזק/כבלים, תוכנות, שירותי מדידה ועזרים אחרים.

מה לעשות עם חיבור אינטרנט איטי
טיפים לפתרון בעיות ושיפור ביצועי חיבור האינטרנט שלכם. שימוש ב-Ping, בדיקת התשתית, הסרת פרוטוקולים, שינוי הגדרות, פירוול, החלפת דפדפן ועוד.

טיפול יסודי לדיסק הקשיח
תוכנות וטכניקות שיעזרו לכם לטפל טוב יותר בדיסק הקשיח, לשפר ביצועים וכו'. כולל ארגון קבצים, איחוי (דפרגמנטציה), מחיקת קבצים כפולים ומיותרים, SMART ועוד.

חבילות עזרים חינמיות
שעושות דברים דומים ל-Norton Utilities, אבל בחינם. זיהוי חומרה, תחזוקה, אופטימיזציה, ניקוי תוכן הדיסק, מחיקת קבצים מיותרים ועוד.

מדריך לאבטחת המחשב
כל הדברים שהכי חשוב לדעת: איך מתגוננים מפני וירוסים, תוכנות ריגול, סוסים טרויאניים. איזה מוצרי אנטי וירוס, Anti Spyware, Firewall וכלי הגנה ואבטחה אחרים אפשר להוריד חינם מהרשת. כלי אונליין לאבטחה ומקורות מידע.

מנועי Meta Search
איפה לחפש כשגוגל לא מספק את הסחורה. על Vivisimo, Kartoo, Search.com וכלי חיפוש נוספים שחורשים את Google, MSN Serach, Yahoo ומקורות אחרים כדי להביא לכם את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר.

וירוס או מתיחה – איך מבדילים?
על תופעת ה-Virus Hoaxes ואיך מתמודדים איתה. איך יודעים אם אזהרה על וירוס כלשהו היא אמיתית או מדומה.

להשכיב את המחשב לישון
שימוש נכון במצבי Hibernate ו-Standby. הפתרונות של Windows למצבים בהם כיבוי מוחלט או הפעלה רצופה (Alwyas On) לא מתאימים.

 

נוסטלגיה

ימי האינטרנט האיטי
איך סבלנו מהמודם האנלוגי, וכמה אנחנו מתגעגעים. סקירה היסטורית של ראשית ימי האינטרנט הישראלי, עד המעבר הפס הרחב.

BBS, מסר מהעבר 
על ההיסטוריה והתרבות של שירותי החיוג בישראל. 
פרוייקט מאד מרגש עבורי ועבור כמה אנשים שלקחו חלק.

 

טכנולוגיה וחברה

האם הלימודים מרחוק יצילו את החינוך?
דברים שאפשר ללמוד מפרוייקט הלימודים מרחוק של היחידה לנוער שוחר מדע באוניב' תל-אביב. מוסד שמיישם שיטות לימוד חדשניות למרות שפשוטות מאד.
 
חוק מרפי: מה אפשר ללמוד מהאירים
ראיון עם אירי חכם מחברת הייעוץ גרטנר, שהשאיר אותי עם תובנות מפתיעות. כדאי לקרוא אם אתם רוצים להבין את הכלכלה של ימינו, הגלובליזציה, ולאן העולם מתפתח.

כמה זה עולה לנו? הוצאות הח"כים ברשת
החדשות הרעות: נבחרינו צוחקים לנו בפנים. החדשות הטובות: זה מתועד. הכל על הוצאות חברי הכנסת מתקציב "הקשר עם הציבור".

חרדים ואינטרנט
בניגוד למה שאפשר לחשוב, הציבור החרדי דווקא מחובר לאינטרנט. איך ומדוע, מה אומרים הרבנים, מה ההבדל בין החרדים לציבור הדתי בהקשר זה, ועוד.

המלחמה בפורנו המקוון
על המלחמה בפורנוגרפיה ותעשיית המין האינטרנטית. בינתיים בעיקר באירופה וארה"ב. בקרוב אצלנו: בחורות ערומים זה חולירע.

המלחמה האבודה בפיראטיות
סקירה הסטורית, לקחים ומסקנות, בעקבות פרשת סוני-גייט וה-Rootkit. הגנות תוכנה אז ועכשיו.

קצרים בתקשורת האלקטרונית
הפרעות התקשורת של עידן המידע.

צרכנות ברשת 

גולשים וחוסכים 
מגוון דרכים להשתמש באינטרנט כדי לחסוך כסף. קניות, תשלומים, הנחות, מבצעים, השוואת מחירים, צרכנות נבונה, התאגדות צרכנית. מומלץ!

הדפסת תמונות דיגיטליות ברשת
השוואה בין מעבדות צילום מקוונות שידפיסו עבורכם את קבצי התמונה מהמצלמה הדיגיטלית שלכם. איך שולחים תצלומים דיגיטליים ל"פיתוח", למה לשים לב.

עגבניה בלחיצת כפתור
על הקנייה בחנויות הסופר המקוונות. הדרך הכי נוחה לעשות קניות לשבת.

מלכודת ה-ADSL
הפתעה מעניינת שכדאי להיזהר ממנה כשמתקינים ADSL.

מדריך קנייה למוצרי יד שנייה
האם ואיזה ציוד חומרה משומש כדאי לקנות, איפה וכיצד? מעבדים, לוחות, זיכרונות, כוננים וכו'.

פרוייקטים מיוחדים

הכירו את המחשב שלכם
כתבה טכנית למדי, שמתעמקת בענייני ארכיטקטורות לוח-האם ומסבירה כיצד להשתמש בכלי דיאגנוסטיקה, לזהות תקלות שונות, וללמוד יותר על המחשב שלכם. במקור היא פורסמה ב-netמגזין, ובאינטרנט ללא התמונות היא עוד קצת פחות אינטואיטיבית. אבל אם מי שאוהב סוג כזה של חומרים ייהנה.
 
האם הנייד יירש את השולחני?
פרוייקט על המחשוב הנייד היום ובעתיד. כולל סקירה היסטורית של עולם המחשבים הניידים, ניתוח של התחום ותחזית התפתחות של המחשוב האישי לשנים הקרובות.

מלחמות ה-DVD
ההיסטוריה, המלחמות, התקנים, המושגים וגם כמה טיפים מועילים למי שרוצה לקנות צורב ולא מבין מה ההבדל בין R ל-RW, בין CD ל-DVD ובין Dual Lyaer ל-Double Impact.

אינטל נגד AMD, הקרב האחרון
סיפור המאבק בין ענקית המעבדים למתחרה הקטנה – מאיפה הן באו ולאן זה מוביל.

55 המילים הכי מעצבנות בעולם הוירטואלי
המילים שיצאו לכולנו מכל החורים במרשתת.

מחשבים זעירים
על מחשבי ה-SFF, הקטגוריה הכי מעניינת של המחשוב האישי.

עוד כתבות

64 ביט – מה זה בעצם?
מה זה 64 ביט, מה זה נותן והאם כדאי להשקיע את הכסף. מאיטניום ועד Athlon 64, מ-Merced ועד מרום. המשמעות מבחינת תאימות, ביצועים, הרחבות, בחירת מעבד ועוד.

האם הטכנולוגיה תהפוך אותך לסמל מין?
האמת? לא. אבל הטיעונים בעד מעניינים ויש מי שטוען שזה אחד הטקסטים הטובים שכתבתי.

ריבוי ליבות (Multi Core)
ריבוי ליבות במעבדים. מה זה, בשביל מה זה טוב, מי רוצה את זה ולמה. הכתבה עוסקת בין השאר ב-Multi Threading וכל הצד התיאורטי של העניין, אם כי ברמה בסיסית.

65 ננומטר – למה זה חשוב?
על המעבר של תעשיית השבבים לתהליך ליתוגרפיה מתקדם יותר, ועל חשיבותו. איפה עומדות בעניין אינטל ו-AMD, איך זה ישפיע על עולם המעבדים ועל השאלה איזה מעבד לבחור – אם בכלל.

סגור לפרסום תגובות והשארת עקבות.