סוג חדש ומשופר של אידיוטיזם בהסברה הישראלית

בכל פעם שנדמה שאי אפשר להפתיע אותנו.

את האימייל המצורף קיבלתי מחבר ליכוד. אני מנחש שהוא העביר אותו לעוד הרבה אנשים. אתם מוזמנים להקליק כדי להגדיל, לקרוא ולהתרשם. אחרי זה תמשיכו לקרוא.

אימייל מצה"ל

באמת, קשה להאמין שגורמים רשמיים בישראל עומדים מאחורי אימייל כזה, שמנסה להונות את המכותבים במעשייה מצוצה מהאצבע – יוטיוב רוצים להוריד את הסרטון כי אין לו מספיק צופים? עם איזה מטומטמים אתם חושבים שיש לכם עסק?

צריך להודות, עם זאת, שיש כאן נשק סודי מחוכם: המילים "For Israel" בכותרת ההודעה. כמובן שהאימייל הזה, הסרטון אליו הוא מפנה, וכל מאמצי ההסברה הקדחתניים של היומיים האחרונים, לא נועדו להציג את ישראל בעולם באור טוב יותר – הם נועדו לשפר את תדמיתם של מנהיגים חדלי אישים בעיני עמם. ואם זה "בשביל ישראל" או "מי שלא מעביר שלא יקרא לעצמו יהודי", אפשר לסרב?

אבל הדבר הכי מדהים בעיני בכל העניין, הוא שמדובר בקמפיין שכל מטרתו היא לנפח את מספרי הצפיות. כלומר, לא חשוב לתת חשיפה לתכני ה"הסברה" אלא חשוב שייראה כאילו ההסברה הצליחה. למי? לתושבי ישראל או למקבלי ההחלטות שאישרו את הפיאסקו מלכתחילה? כך או כך – ברור שמישהו מקבל כסף, לכארוה, כדי להסביר אותנו לעולם אבל בעצם מנסה להסביר אותנו לעצמנו. אז מילא הציניות, אבל למה להטריד אותנו בכזאת חובבנות?

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

השאר תגובה