דיור בר השגה על-פי ב.ז. הרצל

ציטוטים מ"מדינת היהודים", מהדורת 1985. תרגום: מיכאל יואלי, עורך ראשי: אלכס ביין.

"ל'חברה' דרושים שטחי אדמה גדולים לצרכיה ולצרכינו… אין לחשוש להפקעת מחירים פרועה, שכן את ערך הקרקע תקבע ה'חברה', באשר היא שמנהלת את ההתיישבות… התבנה החברה בעצמה או תמסור את הבנייה לידי אדריכלים עצמאיים? היא תעשה את שני הדברים כאחד…" (עמ' 30-31).

"ה'חברה' יכולה לבנות בזול… מעונות הפועלים יוקמו בניהול עצמי.  אינני מתכוון בשום פנים ואופן לקסרקטיני הפועלים העגומים של כרכי אירופה, ולא לבקתות העלובות שעומדות שורות שורות סביב בתי החרושת… בתים נפרדים אלה על גינותיהם, בדין שיאוחדו בכל מקום לחטיבות נאות. טבעו של הנוף יעורר את הכישרון הרענן של אדריכלינו הצעירים" (עמ' 31).

"גם בשביל הבורגנים הזעירים תבנה החברה, אל-ידי אדריכליה, בתים, אם בדרך של חליפין ואם תמורת כסף… כל בית יש לו מחירו הקבוע. טיב הביצוע מובטח על-ידי ה'חברה' שכן היא אינה מבקשת להרוויח כלום מבניית הבתים" (עמ' 36).

"ל'חברה' דרושים שטחי אדמה גדולים לצרכיה ולצרכינו… אין לחשוש להפקעת מחירים פרועה, שכן את ערך הקרקע תקבע ה'חברה', באשר היא שמנהלת את ההתיישבות… התבנה החברה בעצמה או תמסור את הבנייה לידי אדריכלים עצמאיים? היא תעשה את שני הדברים כאחד…" (עמ' 30-31)"ל'חברה' דרושים שטחי אדמה גדולים לצרכיה ולצרכינו… אין לחשוש להפקעת מחירים פרועה, שכן את ערך הקרקע תקבע ה'חברה', באשר היא שמנהלת את ההתיישבות… התבנה החברה בעצמה או תמסור את הבנייה לידי אדריכלים עצמאיים? היא תעשה את שני הדברים כאחד…" (עמ' 30-31)
פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

השאר תגובה