האם יש לנו סיכוי לקבל משהו מוועדת טרכטנברג?

הדלפות הן לא עניין נדיר בתרבות הפוליטית הרקובה והמושחתת שלנו. עדיין, קשה לעצור את רפלקס ההקאה ממה שהתרחש כאן בימים האחרונים.

אם להאמין למנואל טרכטנברג, "גורמים אינטרסנטיים מנסים להכשיל סיכוי לשינוי" ולכן הדליפו ו/או המציאו המלצות שכן או לא הגיעו מתוך הוועדה, ובכל מקרה גרמו לפרופ' הנכבד לקבל מקלחת קרה מעודד שחר (רשת ב', לא עובד בכרום) ומתריסר כתבים אחרים.

מה באמת קרה מאחורי הקלעים? אולי מישהו באוצר ניסה לקבוע עובדות בשטח, עם או ללא עזרה של נציגי משרד האוצר בוועדת טרכטנברג. או שאולי מישהו הפריח "בלון ניסוי" כדי לבדוק את תגובות התקשורת והציבור להמלצות אפשריות. בכל מקרה, נעשה כאן משהו מסריח.

נדמה לי שמגיע לטרכטנברג ליהנות מהספק, ומותר להניח שהוא לא מעורב. בסך-הכל, איזה אינטרס יש לו להפוך את הוועדה בראשה הוא אומר לשנואת העם או סתם לבדיחה? אם יעמוד מאחורי ההצהרות המהפכניות שהשמיע לאחרונה, כיצד ועד כמה – יהיה עלינו לחכות ולראות.

ואם זה היה בלון ניסוי של ביבי ושטייניץ', אז לא חבר'ה – הפירורים האלה ממש לא עושים עלינו רושם.

מה שחשוב להבין, הוא שיחד עם פרופ' טרכטנברג החביב למראה נמצאים בוועדה הקרויה על שמו כמה אנשים שהיה להם תפקיד חשוב בדרדור המצב החברתי בישראל למקום בו הוא נמצא. טרכטנברג אולי מעדיף לסתום את האף, אבל אנחנו חופשיים לומר את זה: הוועדה שלו אויישה במכוון (בין השאר) באנשים שמטרתם הייתה להכשיל את פעילות הוועדה, לסרס ולהזנות אותה.

לא מפתיע שטרכטנברג עצמו המליץ לנו להיות ספקנים. ובכן, הנה.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

השאר תגובה